Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_1A_O/1/3_U01 | Student posiądzie umiejętność wykonania modeli procesów biznesowych, potrzebnych na wstępnym etapie tworzenia projektów systemów informatycznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_1A_U01 | potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie |
---|
I_1A_U02 | potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych |
I_1A_U12 | umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu |
I_1A_U16 | ma umiejętność wykrywania związków i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i tworzenia modeli komputerowych |
I_1A_U05 | potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zrozumienie modelowania biznesowego przy użyciu języka UML |
---|
C-2 | Zrozumienie roli modelu biznesowego w procesie tworzenia systemów informatycznych |
Treści programowe | T-W-6 | Modelowanie komunikacji w procesie |
---|
T-W-3 | Modelowanie funkcjonalności i uczestników procesów |
T-W-7 | Modelowanie czasowe procesów |
T-W-2 | Język UML w zastosowaniu do modelowania procesów biznesowych |
T-W-8 | Praktyczne wykorzystanie modelów procesów biznesowych w budowie systemów informatycznych |
T-W-1 | Wprowadzenie do modelowania procesów biznesowych: wprowadzenie do modelowania procesów biznesowych, podstawowe pojęcia, metody modelowania procesów, narzędzia informatyczne i znaczenie modeli procesów w biznesie. |
T-W-5 | Modelowanie przebiegu procesów |
T-W-4 | Modelowanie informacji zbieranych i przeważanych w procesie |
T-L-5 | Modelowanie przebiegu procesów |
T-L-6 | Modelowanie komunikacji w procesie |
T-L-1 | Wprowadzenie do modelowania procesów biznesowych,
Podstawowe pojęcia,
Metody modelowania procesów,
Narzędzia informatyczne,
Znaczenie modeli procesów w biznesie. |
T-L-2 | Język UML w zastosowaniu do modelowania procesów biznesowych |
T-L-3 | Modelowanie funkcjonalności i uczestników procesów |
T-L-4 | Modelowanie informacji zbieranych I przeważanych w procesie |
T-L-7 | Modelowanie czasowe procesów |
T-L-8 | Praktyczne wykorzystanie modelów procesów biznesowych w budowie systemów informatycznych |
Metody nauczania | M-1 | Ćwiczenia z oprogramowaniem specjalistycznym |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ćwiczenia laboratoryjne oraz końcowa praca w domu nad finalizacją modelu wybranego procesu biznesowego |
---|
S-3 | Ocena formująca: Merytoryczna ocena umiejętności modelowania procesów |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena zdolności do dokumentowania procesu i tworzenia modelu w postaci zwartego projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Poniżej poziomu wymaganego na 3.0 |
3,0 | Umie przeprowadzić podstawową analizę procesu biznesowego oraz wykonania podstawowych diagramów UML |
3,5 | Umie określić zastosowania tworzonego modelu oraz uczestników modelowanego procesu |
4,0 | Umie przeprowadzić rozbudowaną analizę procesu biznesowego |
4,5 | Umie wykonać dokumentację procesów biznesowych |
5,0 | Umie zastosować utworzony model do analizy możiwości usprawnienia procesu |