Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)
specjalność: systemy komputerowe i oprogramowanie

Sylabus przedmiotu Programowanie aplikacji internetowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie aplikacji internetowych
Specjalność systemy komputerowe i oprogramowanie
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Leszek Misztal <Leszek.Misztal@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność programownia strukturalnego
W-2Znajomość języka obiektowego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
C-2Nauka posługiwania się ppopularnymi technologiami wytwarzania aplikacji internetowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Konfiguracja środowiska projektowego2
T-L-2Zapozanie się z technologią PHP2
T-L-3Zapoznanie się ze środowiskiem Ruby on Rails2
T-L-4Rozbudowa aplikacji internetowej za pomocą Javascript2
T-L-5Wykorzystanie w aplikacji internetowej bazy danych2
T-L-6Ajax - ćwiczenia1
T-L-7Java JSP - ćwiczenia2
T-L-8Java JSF - ćwiczenia2
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji internetowych1
T-W-2Środowisko PHP2
T-W-3Środowisko Ruby on Rails2
T-W-4Wykorzystanie Javascript do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych2
T-W-5AJAX1
T-W-6Technologia Java Server Pages (JSP) oraz Java Server Faces3
T-W-7Zastosowanie wzorców w tworzeniu aplikacji internetowych (MVC)1
T-W-8Współpraca z bazami danych1
T-W-9Programowanie servletów2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych13
A-L-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć.2
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie materiałów wykładowych13
A-W-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - wykład informacyjny
M-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda praktyczna - projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena pracy na laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena realizacji projektu: ocena będąca sumą arytmetyczną z (sumy ocen okresowych mających na celu sprawdzenie poszczególnych etapów projektu) oraz (oceny końcowej za wykonanie projektu).
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny: na egzaminie pisemnym postawione zostaną pytania oraz zadania problemowe, natomiast na egzaminie ustnym zostaną zadane trzy pytania, w tym problemowe.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/06_W01
Student zna problematyke tworzenia aplikacji internetowych, używane wzorce
I_1A_W06, I_1A_W08, I_1A_W14, I_1A_W17, I_1A_W23T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-1T-W-1, T-W-7, T-L-1M-1S-3
I_1A_O1/06_W02
Student potrafi opisać i scharakteryzować dostępne na rynku technologie wytwarzania aplikacji internetowych
I_1A_W06, I_1A_W08, I_1A_W23T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05C-2T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-9M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/06_U01
Student potrafi skonfigurować środowisko programistyczne dla potrzeb tworzenia różnych rodzajów aplikacji internetowych
I_1A_U06, I_1A_U03, I_1A_U05T1A_U01, T1A_U02, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-L-1M-2S-1
I_1A_O1/06_U02
Student potrafi posługiwać się poznanymi technologiami i narzędziami wytwarzania aplikacji internetowych w celu stworzenia własnej aplikacji
I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U06, I_1A_U09, I_1A_U05T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-9, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2, M-3S-1, S-2
I_1A_O1/06_U03
Student potrafi ocenić przydatność danej technologii internetowej do realizacji konkretnego zadania. Potrafi samodzielnie zaprojektować aplikacje
I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U09, I_1A_U03, I_1A_U05T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-8, T-W-9M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_1A_O1/06_K01
Student potrafi samodzielnie studiować wiedzę z dziedziny wytwarzania aplikacji internetowych, dzieli się wiedzą z innymi
I_1A_K01, I_1A_K03, I_1A_K04T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07InzA_K01C-2M-2, M-3S-1, S-2
I_1A_O1/06_K02
Student potrafi bronić swojego projektu, przekonywać do swoich racji na forum publicznym
I_1A_K01, I_1A_K04T1A_K01, T1A_K02, T1A_K07InzA_K01C-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/06_W01
Student zna problematyke tworzenia aplikacji internetowych, używane wzorce
2,0Student nie zna programowania aplikacji internetowych
3,0Student potrafi i zna podstawy programowania apl.internetowych
3,5Student ma wiedzę na ocenę 3.0 i potrafi podać przykłady technologii internetowych
4,0Student ma wiedzę na 3.5 oraz zna zasady tworzenia aplikacji internetowych
4,5Student ma wiedzę na 4.0 oraz potrafi opisać istniejące technologie apl.internetowych
5,0Student ma wiedzę na 4.5 oraz potrafi opisać zaawansowane metody wytwarzania apl.internetowych oraz zna technologię AJAX
I_1A_O1/06_W02
Student potrafi opisać i scharakteryzować dostępne na rynku technologie wytwarzania aplikacji internetowych
2,0Student nie zna programowania aplikacji internetowych
3,0Student potrafi i zna podstawy programowania apl.internetowych
3,5Student ma wiedzę na ocenę 3.0 i potrafi podać przykłady technologii internetowych
4,0Student ma wiedzę na 3.5 oraz zna zasady tworzenia aplikacji internetowych
4,5Student ma wiedzę na 4.0 oraz potrafi opisać istniejące technologie apl.internetowych
5,0Student ma wiedzę na 4.5 oraz potrafi opisać zaawansowane metody wytwarzania apl.internetowych oraz zna technologię AJAX

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/06_U01
Student potrafi skonfigurować środowisko programistyczne dla potrzeb tworzenia różnych rodzajów aplikacji internetowych
2,0Student nie potrafi zaimplementować apl.internetowej oraz skonf.śr.programistycznego
3,0Student potrafi zaimplementować podstawową apl.internetową z wykorzystaniem śr.programistycznego
3,5Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 3.0 oraz potrafi tworzyć formatki i podstawową logikę apl.internetowej z wykorzystaniem śr.programistycznego
4,0Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 3.5 oraz potrafi tworzyć raporty z wykorzystaniem śr.programistycznego
4,5Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 4.0 oraz potrafi wykorzystywać XML, bazy danych przy tworzeniu aplikacji w wykorzystaniem śr.programistycznego
5,0Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 4.0 oraz potrafi wykorzystywać technologię AJAX, JavaScript oraz MVC z wykorzystaniem śr.programistycznego
I_1A_O1/06_U02
Student potrafi posługiwać się poznanymi technologiami i narzędziami wytwarzania aplikacji internetowych w celu stworzenia własnej aplikacji
2,0Student nie potrafi zaimplementować apl.internetowej
3,0Student potrafi zaimplementować podstawową apl.internetową
3,5Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 3.0 oraz potrafi tworzyć formatki i podstawową logikę apl.internetowej
4,0Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 3.5 oraz potrafi tworzyć raporty
4,5Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 4.0 oraz potrafi wykorzystywać XML, bazy danych przy tworzeniu aplikacji
5,0Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 4.0 oraz potrafi wykorzystywać technologię AJAX, JavaScript oraz MVC.
I_1A_O1/06_U03
Student potrafi ocenić przydatność danej technologii internetowej do realizacji konkretnego zadania. Potrafi samodzielnie zaprojektować aplikacje
2,0Student nie potrafi zaimplementować apl.internetowej
3,0Student potrafi zaimplementować podstawową apl.internetową
3,5Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 3.0 oraz potrafi tworzyć formatki i podstawową logikę apl.internetowej
4,0Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 3.5 oraz potrafi tworzyć raporty
4,5Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 4.0 oraz potrafi wykorzystywać XML, bazy danych przy tworzeniu aplikacji
5,0Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 4.0 oraz potrafi wykorzystywać technologię AJAX, JavaScript oraz MVC.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_1A_O1/06_K01
Student potrafi samodzielnie studiować wiedzę z dziedziny wytwarzania aplikacji internetowych, dzieli się wiedzą z innymi
2,0nie potrafi samodzielnie poszczerzać wiedzy
3,0potrafi i rozumie potrzebe poszerzania wiedzy w podstawowymi zakresie
3,5Student ma wiedzę na ocenę 3.0 i potrafi przyswoić wiedzę dot. technologii internetowych
4,0Student ma wiedzę na 3.5 oraz potrafi przyswoić zasady tworzenia aplikacji internetowych
4,5Student ma wiedzę na 4.0 oraz potrafi nauczyć się i dzielić się wiedzą nt. istniejących technologii apl.internetowych
5,0Student ma wiedzę na 4.5 oraz potrafi poznać zaawansowane metody wytwarzania apl.internetowych oraz zna technologię AJAX
I_1A_O1/06_K02
Student potrafi bronić swojego projektu, przekonywać do swoich racji na forum publicznym
2,0nie potrafi argumentować swoich projektów
3,0potrafi argumentowac swoje rozwiazania w podstawowym zakresie
3,5Student ma wiedzę na ocenę 3.0 i potrafi argumentować rozwiązania za pomocą przykładów technologii internetowych
4,0Student ma wiedzę na 3.5 oraz potrafi bronić projektu w wykorzystaniem zasad tworzenia aplikacji internetowych
4,5Student ma wiedzę na 4.0 oraz argumentuje rozwiązania opisując istniejące technologie apl.internetowych
5,0Student ma wiedzę na 4.5 oraz potrafi argumentować wykorzystanie zaawansowanych metod wytwarzania apl.internetowych oraz technologii AJAX

Literatura podstawowa

  1. David Griffith, Head First Ruby on Rails. Edycja polska, Helion, 2010
  2. Matt Zandstra, PHP. Obiekty, wzorce, narzędzia. Wydanie III, Helion, 2011
  3. Bryan Basham, Kathy Sierra, Bert Bates, Head First Servlets and JSP: Passing the Sun Certified Web Component Developer Exam, O'Reilly Media, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Oracle, http://java.oracle.com, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Konfiguracja środowiska projektowego2
T-L-2Zapozanie się z technologią PHP2
T-L-3Zapoznanie się ze środowiskiem Ruby on Rails2
T-L-4Rozbudowa aplikacji internetowej za pomocą Javascript2
T-L-5Wykorzystanie w aplikacji internetowej bazy danych2
T-L-6Ajax - ćwiczenia1
T-L-7Java JSP - ćwiczenia2
T-L-8Java JSF - ćwiczenia2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji internetowych1
T-W-2Środowisko PHP2
T-W-3Środowisko Ruby on Rails2
T-W-4Wykorzystanie Javascript do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych2
T-W-5AJAX1
T-W-6Technologia Java Server Pages (JSP) oraz Java Server Faces3
T-W-7Zastosowanie wzorców w tworzeniu aplikacji internetowych (MVC)1
T-W-8Współpraca z bazami danych1
T-W-9Programowanie servletów2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych13
A-L-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajęć.2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Samodzielne studiowanie materiałów wykładowych13
A-W-3Udział w konsultacjach i zaliczeniu2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/06_W01Student zna problematyke tworzenia aplikacji internetowych, używane wzorce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W08ma wiedzę w zakresie budowy i zasad funkcjonowania systemów baz danych
I_1A_W14zna wybrane metody i techniki służące do komunikacji człowieka z komputerem
I_1A_W17zna podstawowe metody gromadzenia i przetwarzania danych i informacji
I_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji internetowych
T-W-7Zastosowanie wzorców w tworzeniu aplikacji internetowych (MVC)
T-L-1Konfiguracja środowiska projektowego
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny: na egzaminie pisemnym postawione zostaną pytania oraz zadania problemowe, natomiast na egzaminie ustnym zostaną zadane trzy pytania, w tym problemowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna programowania aplikacji internetowych
3,0Student potrafi i zna podstawy programowania apl.internetowych
3,5Student ma wiedzę na ocenę 3.0 i potrafi podać przykłady technologii internetowych
4,0Student ma wiedzę na 3.5 oraz zna zasady tworzenia aplikacji internetowych
4,5Student ma wiedzę na 4.0 oraz potrafi opisać istniejące technologie apl.internetowych
5,0Student ma wiedzę na 4.5 oraz potrafi opisać zaawansowane metody wytwarzania apl.internetowych oraz zna technologię AJAX
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/06_W02Student potrafi opisać i scharakteryzować dostępne na rynku technologie wytwarzania aplikacji internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W06zna wybrane języki i techniki programowania, podstawowe techniki projektowania i wytwarzania aplikacji oraz systemów informatycznych
I_1A_W08ma wiedzę w zakresie budowy i zasad funkcjonowania systemów baz danych
I_1A_W23ma wiedzę w zakresie systemów internetowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W09ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nauka posługiwania się ppopularnymi technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Treści programoweT-W-5AJAX
T-W-6Technologia Java Server Pages (JSP) oraz Java Server Faces
T-W-2Środowisko PHP
T-W-3Środowisko Ruby on Rails
T-W-4Wykorzystanie Javascript do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych
T-W-9Programowanie servletów
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca - wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny: na egzaminie pisemnym postawione zostaną pytania oraz zadania problemowe, natomiast na egzaminie ustnym zostaną zadane trzy pytania, w tym problemowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna programowania aplikacji internetowych
3,0Student potrafi i zna podstawy programowania apl.internetowych
3,5Student ma wiedzę na ocenę 3.0 i potrafi podać przykłady technologii internetowych
4,0Student ma wiedzę na 3.5 oraz zna zasady tworzenia aplikacji internetowych
4,5Student ma wiedzę na 4.0 oraz potrafi opisać istniejące technologie apl.internetowych
5,0Student ma wiedzę na 4.5 oraz potrafi opisać zaawansowane metody wytwarzania apl.internetowych oraz zna technologię AJAX
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/06_U01Student potrafi skonfigurować środowisko programistyczne dla potrzeb tworzenia różnych rodzajów aplikacji internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U06umie na poziomie podstawowym konfigurować systemy komputerowe
I_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
C-2Nauka posługiwania się ppopularnymi technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Treści programoweT-W-5AJAX
T-W-6Technologia Java Server Pages (JSP) oraz Java Server Faces
T-W-1Wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji internetowych
T-W-2Środowisko PHP
T-W-3Środowisko Ruby on Rails
T-L-1Konfiguracja środowiska projektowego
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy na laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaimplementować apl.internetowej oraz skonf.śr.programistycznego
3,0Student potrafi zaimplementować podstawową apl.internetową z wykorzystaniem śr.programistycznego
3,5Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 3.0 oraz potrafi tworzyć formatki i podstawową logikę apl.internetowej z wykorzystaniem śr.programistycznego
4,0Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 3.5 oraz potrafi tworzyć raporty z wykorzystaniem śr.programistycznego
4,5Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 4.0 oraz potrafi wykorzystywać XML, bazy danych przy tworzeniu aplikacji w wykorzystaniem śr.programistycznego
5,0Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 4.0 oraz potrafi wykorzystywać technologię AJAX, JavaScript oraz MVC z wykorzystaniem śr.programistycznego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/06_U02Student potrafi posługiwać się poznanymi technologiami i narzędziami wytwarzania aplikacji internetowych w celu stworzenia własnej aplikacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U06umie na poziomie podstawowym konfigurować systemy komputerowe
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
C-2Nauka posługiwania się ppopularnymi technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Treści programoweT-W-5AJAX
T-W-6Technologia Java Server Pages (JSP) oraz Java Server Faces
T-W-2Środowisko PHP
T-W-3Środowisko Ruby on Rails
T-W-4Wykorzystanie Javascript do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych
T-W-9Programowanie servletów
T-L-2Zapozanie się z technologią PHP
T-L-3Zapoznanie się ze środowiskiem Ruby on Rails
T-L-4Rozbudowa aplikacji internetowej za pomocą Javascript
T-L-5Wykorzystanie w aplikacji internetowej bazy danych
T-L-6Ajax - ćwiczenia
T-L-7Java JSP - ćwiczenia
T-L-8Java JSF - ćwiczenia
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda praktyczna - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy na laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena realizacji projektu: ocena będąca sumą arytmetyczną z (sumy ocen okresowych mających na celu sprawdzenie poszczególnych etapów projektu) oraz (oceny końcowej za wykonanie projektu).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaimplementować apl.internetowej
3,0Student potrafi zaimplementować podstawową apl.internetową
3,5Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 3.0 oraz potrafi tworzyć formatki i podstawową logikę apl.internetowej
4,0Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 3.5 oraz potrafi tworzyć raporty
4,5Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 4.0 oraz potrafi wykorzystywać XML, bazy danych przy tworzeniu aplikacji
5,0Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 4.0 oraz potrafi wykorzystywać technologię AJAX, JavaScript oraz MVC.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/06_U03Student potrafi ocenić przydatność danej technologii internetowej do realizacji konkretnego zadania. Potrafi samodzielnie zaprojektować aplikacje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U01potrafi w zakresie podstawowym projektować, implementować i testować oprogramowanie
I_1A_U02potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
I_1A_U09potrafi projektować i wytwarzać proste systemy internetowe
I_1A_U03umie oceniać przydatność i stosować różne paradygmaty programowania, języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
I_1A_U05potrafi tworzyć i posługiwać się dokumentacją techniczną
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
T1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
C-2Nauka posługiwania się ppopularnymi technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Treści programoweT-W-5AJAX
T-W-6Technologia Java Server Pages (JSP) oraz Java Server Faces
T-W-7Zastosowanie wzorców w tworzeniu aplikacji internetowych (MVC)
T-W-2Środowisko PHP
T-W-3Środowisko Ruby on Rails
T-W-4Wykorzystanie Javascript do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych
T-W-8Współpraca z bazami danych
T-W-9Programowanie servletów
Metody nauczaniaM-3Metoda praktyczna - projekt
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena realizacji projektu: ocena będąca sumą arytmetyczną z (sumy ocen okresowych mających na celu sprawdzenie poszczególnych etapów projektu) oraz (oceny końcowej za wykonanie projektu).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaimplementować apl.internetowej
3,0Student potrafi zaimplementować podstawową apl.internetową
3,5Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 3.0 oraz potrafi tworzyć formatki i podstawową logikę apl.internetowej
4,0Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 3.5 oraz potrafi tworzyć raporty
4,5Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 4.0 oraz potrafi wykorzystywać XML, bazy danych przy tworzeniu aplikacji
5,0Student potrafi zrealizować zadanie na ocenę 4.0 oraz potrafi wykorzystywać technologię AJAX, JavaScript oraz MVC.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/06_K01Student potrafi samodzielnie studiować wiedzę z dziedziny wytwarzania aplikacji internetowych, dzieli się wiedzą z innymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_1A_K03ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
I_1A_K04rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Nauka posługiwania się ppopularnymi technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
M-3Metoda praktyczna - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy na laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych
S-2Ocena podsumowująca: Ocena realizacji projektu: ocena będąca sumą arytmetyczną z (sumy ocen okresowych mających na celu sprawdzenie poszczególnych etapów projektu) oraz (oceny końcowej za wykonanie projektu).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi samodzielnie poszczerzać wiedzy
3,0potrafi i rozumie potrzebe poszerzania wiedzy w podstawowymi zakresie
3,5Student ma wiedzę na ocenę 3.0 i potrafi przyswoić wiedzę dot. technologii internetowych
4,0Student ma wiedzę na 3.5 oraz potrafi przyswoić zasady tworzenia aplikacji internetowych
4,5Student ma wiedzę na 4.0 oraz potrafi nauczyć się i dzielić się wiedzą nt. istniejących technologii apl.internetowych
5,0Student ma wiedzę na 4.5 oraz potrafi poznać zaawansowane metody wytwarzania apl.internetowych oraz zna technologię AJAX
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_1A_O1/06_K02Student potrafi bronić swojego projektu, przekonywać do swoich racji na forum publicznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
I_1A_K04rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wytwarzania aplikacji internetowych
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy na laboratorium: okresowe sprawdzanie rozwiązań (programów) dla postawionych zadań problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi argumentować swoich projektów
3,0potrafi argumentowac swoje rozwiazania w podstawowym zakresie
3,5Student ma wiedzę na ocenę 3.0 i potrafi argumentować rozwiązania za pomocą przykładów technologii internetowych
4,0Student ma wiedzę na 3.5 oraz potrafi bronić projektu w wykorzystaniem zasad tworzenia aplikacji internetowych
4,5Student ma wiedzę na 4.0 oraz argumentuje rozwiązania opisując istniejące technologie apl.internetowych
5,0Student ma wiedzę na 4.5 oraz potrafi argumentować wykorzystanie zaawansowanych metod wytwarzania apl.internetowych oraz technologii AJAX