Wydział Informatyki - Informatyka (N3)
Sylabus przedmiotu Język obcy: język angielski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy: język angielski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Nowosad <Agnieszka.Nowosad@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Język matematyki- wprowadzenie podstawowych pojęć. Rodzaje liczb, ułamki, dziesiętne, procenty, obliczenia matematyczne. Jednostki pomiarowe. | 5 |
T-A-2 | Analiza statystyczna. Podstawowe terminy statystyczne. Rodzaje wykresów. | 5 |
T-A-3 | Analiza danych w tekstach naukowych. | 5 |
15 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przeprowadzenie prezentacji. | 7 |
T-A-2 | Wybrane elementy business English: Kierowanie ludźmi i zarządzanie projektami. | 2 |
T-A-3 | Sprzedaż. Działania marketingowe. | 2 |
T-A-4 | Jakość i standardy. | 2 |
T-A-5 | Nowy business. Środki finansowe firmy. | 2 |
15 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wybrane elementy piśmiennictwa technicznego z dziedziny informatyki (artykuły popularno-naukowe). Sztuczna inteligencja. | 3 |
T-A-2 | Systemy komputerowe. | 3 |
T-A-3 | Multimedia. | 3 |
T-A-4 | Internet. | 3 |
T-A-5 | Bioinformatyka i biologia komputerowa. | 3 |
15 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wprowadzenie do dyskursu naukowego: język mówiony, język pisany. | 3 |
T-A-2 | Kluczowe rzeczowniki i czasowniki stosowane w języku akademickim. | 3 |
T-A-3 | Podstawowe przymiotniki, przysłówki oraz zwroty wyrażające ilość stosowane w języku akademickim. | 4 |
T-A-4 | Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl wysoki i potoczny, rodzajniki). | 5 |
15 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody. | 5 |
T-A-2 | Porównanie i kontrast- podstawowe wyrażenia. Wprowadzenie problemu, ustosunkowanie się do problemu, rozwiązanie problemu. | 5 |
T-A-3 | Opisywanie sytuacji, procesów i procedur. Opisanie zmiany. Ewaluacja. Podsumowanie i konkluzje. | 5 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Konsultacje | 3 |
18 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Konsultacje | 3 |
18 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Konsultacje | 3 |
18 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Konsultacje | 3 |
18 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Konsultacje | 3 |
18 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M1 Zajęcia praktyczne |
M-2 | M2 Prezentacja |
M-3 | M3 Dyskusja |
M-4 | M4 Praca z tekstem |
M-5 | M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: F - Prezentacja |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_3A_A/06_W01 Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | I_3A_W05 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-1, T-A-5, T-A-2, T-A-3, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_3A_A/06_U01 Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | I_3A_U05 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-1, T-A-5, T-A-2, T-A-3, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1 | M-1, M-4, M-5, M-3, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_3A_A/06_K01 Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka. | I_3A_K05 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-2, T-A-5, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-1, T-A-5, T-A-2, T-A-3, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1 | M-1, M-4, M-5, M-3, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_3A_A/06_W01 Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | 2,0 | Doktorant nie posiada wiedzy dotyczącej słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwiałaby mu korzystanie z literatury anglojęzycznej z zakresu informatyki, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
3,0 | Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego. | |
3,5 | Doktorant opanował więcej niż podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego. | |
4,0 | Doktorant posiada dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
4,5 | Doktorant posiada więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
5,0 | Doktorant posiada bardzo dobrą wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego, która umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_3A_A/06_U01 Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim , umożliwiającą mu korzystanie z literatury obcojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | 2,0 | Doktorant nie umie posługiwać się językiem angielskim. |
3,0 | Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
3,5 | Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie więcej niż podstawowym, co utrudnia mu jednak swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
4,0 | Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie, który umożliwia mu korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
4,5 | Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na dobrym poziomie, który umożliwia mu dosyć swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
5,0 | Doktorant posiada bardzo dobrą umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_3A_A/06_K01 Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka. | 2,0 | Doktorant nie rozumie, jak duże znaczenie ma znajomość języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka. |
3,0 | Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej informatyka. | |
3,5 | Doktorant dość dobrze rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i jej przydatność w pracy zawodowej informatyka. | |
4,0 | Doktorant dość dobrze rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i jej przydatność w pracy zawodowej informatyka. | |
4,5 | Doktorant bardzo dobrze rozumie i docenia dobrą znajomość języka angielskiego, która pomaga mu zarówno w pracy naukowej jak i w wykonywaniu zawodu informatyka. | |
5,0 | Doktorant świetnie rozumie i docenia bardzo dobrą znajomość języka angielskiego, którą w pracy naukowej i zawodowej informatyka uważa za absolutnie niezbędną. |
Literatura podstawowa
- M. McCarthy, F. O’Dell, Academic Vocabulary In Use, Cambridge, Cambridge, 2008
- S. R. Esteras, E. M. Fabre, Professional English In Use For Computers And The Internet, Cambridge, Cambridge, 2012
- www.cambridge.org/elt/ict, Cambridge, Cambridge, 2012
Literatura dodatkowa
- Strony internetowe: http://www.worldscinet.com/ http://www.worldscinet.com/aada.html http://www.worldscinet.com/aada/aada.shtml http://www.worldscinet.com/ijmssc/ijmssc.shtml http://www.worldscinet.com/srf/srf.shtm http://www.worldscinet.com/ijseke/ijseke.shtml http://www.worldscinet.com/ijait/ijait.shtml, 2012