Wydział Informatyki - Informatyka (N1)
Sylabus przedmiotu Programowanie aplikacji internetowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Programowanie aplikacji internetowych | ||
Specjalność | systemy komputerowe i oprogramowanie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Oprogramowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Radziewicz <Marcin.Radziewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Umiejętność programownia strukturalnego |
W-2 | Znajomość języka obiektowego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z technologiami wytwarzania aplikacji internetowych |
C-2 | Nauka posługiwania się ppopularnymi technologiami wytwarzania aplikacji internetowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Konfiguracja środowiska projektowego | 1 |
T-L-2 | Zapozanie się z technologią PHP | 1 |
T-L-3 | Zapoznanie się ze środowiskiem Ruby on Rails | 1 |
T-L-4 | Rozbudowa aplikacji internetowej za pomocą Javascript | 2 |
T-L-5 | Wykorzystanie w aplikacji internetowej bazy danych | 2 |
T-L-6 | Ajax - ćwiczenia | 1 |
T-L-7 | Java JSP - ćwiczenia | 1 |
T-L-8 | Java JSF - ćwiczenia | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do tematu tworzenia aplikacji internetowych | 1 |
T-W-2 | Środowisko PHP | 1 |
T-W-3 | Środowisko Ruby on Rails | 1 |
T-W-4 | Wykorzystanie Javascript do tworzenia zaawansowanych aplikacji internetowych | 1 |
T-W-5 | AJAX | 1 |
T-W-6 | Technologia Java Server Pages (JSP) oraz Java Server Faces | 2 |
T-W-7 | Zastosowanie wzorców w tworzeniu aplikacji internetowych (MVC) | 1 |
T-W-8 | Współpraca z bazami danych | 1 |
T-W-9 | Programowanie servletów | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 12 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych | 35 |
47 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie materiałów wykładowych | 20 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny |
M-2 | Metoda praktyczna - ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Metoda praktyczna - projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena pracy na laboratorium |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena realizacji projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny lub ustny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O1/06_W01 Student zna problematyke tworzenia aplikacji internetowych, używane wzorce | I_1A_W23, I_1A_W17, I_1A_W06, I_1A_W14, I_1A_W08 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-7, T-L-1 | M-1 | S-3 |
I_1A_O1/06_W02 Student potrafi opisać i scharakteryzować dostępne na rynku technologie wytwarzania aplikacji internetowych | I_1A_W23, I_1A_W06, I_1A_W08 | T1A_W02, T1A_W03, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W09 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W04, InzA_W05 | C-2 | T-W-6, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-9, T-W-2 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O1/06_U01 Student potrafi skonfigurować środowisko programistyczne dla potrzeb tworzenia różnych rodzajów aplikacji internetowych | I_1A_U06, I_1A_U03, I_1A_U05 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2, C-1 | T-W-6, T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-2, T-L-1 | M-2 | S-1 |
I_1A_O1/06_U02 Student potrafi posługiwać się poznanymi technologiami i narzędziami wytwarzania aplikacji internetowych w celu stworzenia własnej aplikacji | I_1A_U06, I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U05, I_1A_U09 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2, C-1 | T-W-6, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-9, T-W-2, T-L-3, T-L-6, T-L-2, T-L-8, T-L-5, T-L-4, T-L-7 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
I_1A_O1/06_U03 Student potrafi ocenić przydatność danej technologii internetowej do realizacji konkretnego zadania. Potrafi samodzielnie zaprojektować aplikacje | I_1A_U01, I_1A_U02, I_1A_U03, I_1A_U05, I_1A_U09 | T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U10, T1A_U11, T1A_U12, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07, InzA_U08 | C-2, C-1 | T-W-6, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-9, T-W-8, T-W-7, T-W-2 | M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
I_1A_O1/06_K01 Student potrafi samodzielnie studiować wiedzę z dziedziny wytwarzania aplikacji internetowych, dzieli się wiedzą z innymi | I_1A_K01, I_1A_K03, I_1A_K04 | T1A_K01, T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07 | InzA_K01 | C-2, C-1 | — | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-3, S-1 |
I_1A_O1/06_K02 Student potrafi bronić swojego projektu, przekonywać do swoich racji na forum publicznym | I_1A_K01, I_1A_K04 | T1A_K01, T1A_K02, T1A_K07 | InzA_K01 | C-2, C-1 | — | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O1/06_W01 Student zna problematyke tworzenia aplikacji internetowych, używane wzorce | 2,0 | |
3,0 | Student zna metody tworzenia aplikacji internetowych i potrafi używać wzorce | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O1/06_W02 Student potrafi opisać i scharakteryzować dostępne na rynku technologie wytwarzania aplikacji internetowych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi opisać i scharakteryzować dostępne na rynku technologie wytwarzania aplikacji internetowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O1/06_U01 Student potrafi skonfigurować środowisko programistyczne dla potrzeb tworzenia różnych rodzajów aplikacji internetowych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi skonfigurować środowisko programistyczne dla potrzeb tworzenia różnych rodzajów aplikacji internetowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O1/06_U02 Student potrafi posługiwać się poznanymi technologiami i narzędziami wytwarzania aplikacji internetowych w celu stworzenia własnej aplikacji | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi posługiwać się poznanymi technologiami i narzędziami wytwarzania aplikacji internetowych w celu stworzenia własnej aplikacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O1/06_U03 Student potrafi ocenić przydatność danej technologii internetowej do realizacji konkretnego zadania. Potrafi samodzielnie zaprojektować aplikacje | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi ocenić przydatność danej technologii internetowej do realizacji konkretnego zadania i potrafi zaprojektować aplikację internetową | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_1A_O1/06_K01 Student potrafi samodzielnie studiować wiedzę z dziedziny wytwarzania aplikacji internetowych, dzieli się wiedzą z innymi | 2,0 | |
3,0 | potrafi i rozumie potrzebę poszerzania wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
I_1A_O1/06_K02 Student potrafi bronić swojego projektu, przekonywać do swoich racji na forum publicznym | 2,0 | |
3,0 | potrafi argumentować swoje rozwiązania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- David Griffith, Head First Ruby on Rails. Edycja polska, Helion, 2010
- Matt Zandstra, PHP. Obiekty, wzorce, narzędzia. Wydanie III, Helion, 2011
- Bryan Basham, Kathy Sierra, Bert Bates, Head First Servlets and JSP: Passing the Sun Certified Web Component Developer Exam, O'Reilly Media, 2008
Literatura dodatkowa
- Oracle, http://java.oracle.com, 2011