Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TI_1A_C11_U01 | Student potrafi realizować proste zadania komunikacji w systemach komputerowych z wykorzystaniem systemów operacyjnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TI_1A_U03 | Potrafi:
- dobrać sposób przesyłania, przetwarzania i gromadzenia informacji,
- wykorzystać pozyskaną wiedzę do analizy i projektowania systemów przewodowej i bezprzewodowej transmisji danych. |
---|
TI_1A_U07 | Potrafi zastosować w praktyce wiedzę z zakresu inżynierii oprogramowania oraz dobre praktyki programistyczne stosując wybrane narzędzia i środowiska deweloperskie. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
---|
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z metodami programowania systemów komputerowych z wykorzystaniem systemów operacyjnych |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z architekturami komputerów |
Treści programowe | T-W-14 | Tryby adresowania |
---|
T-W-15 | Procesory VLIW |
T-W-16 | Techniki debugowania systemów komputerowych |
T-W-17 | Techniki weryfikacji modułowej |
T-W-8 | Pamięci cache, pamięci współdzielone, DMA |
T-W-11 | Przykładowe zadania synchronizacji |
T-W-12 | Arytmetyka stałoprzecinkowa i zmiennoprzecinkowa |
T-W-7 | Przetwarzanie potokowe |
T-W-9 | Blokady i głodzenie |
T-W-10 | Kolejki i bufory |
T-W-1 | Wprowadzenie do systemów operacyjnych |
T-W-2 | Techniki obsługi zdarzeń i maszyny stanów |
T-W-3 | Zasada działania systemów operacyjnych bez wywłaszczania i z wywłaszczaniem |
T-W-4 | Jądra systemów Linux i FreeRTOS |
T-W-5 | Model programowy procesora i magistrale komputerowe |
T-W-6 | Superskalarne architektury procesorów |
T-W-13 | Pamięci komputerów, organizacja fizyczna i logiczna |
T-L-1 | Projektowanie maszyn stanów |
T-L-3 | Programowanie metod komunikacji niskopoziomowej |
T-L-2 | Programowanie sterowników urządzeń |
T-L-7 | Obliczenia stałoprzecinkowe i zmiennoprzecinkowe |
T-L-8 | Konfiguracja systemów zagnieżdzonych |
T-L-6 | Pomiar wydajności oprogramowania i sprzętu |
T-L-5 | Wykorzystanie technik debugowania |
T-L-4 | Programowanie z wykorzystaniem sprzętowych techniki zwiększenia wydajności systemu komputerowego |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca / wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie wszystkich ćwiczeń ujętych planem |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin w formie testu wyboru |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi realizować proste zadania komunikacji w systemach komputerowych z wykorzystaniem systemów operacyjnych. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |