Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TI_1A_B01_W01 | Student zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TI_1A_W01 | Ma wiedzę z matematyki w zakresie obejmującym algebrę, analizę matematyczną, rachunek prawdopodobieństwa, metod numerycznych oraz matematyki dyskretnej niezbędne do opisu, analizy i stosowania:
- algorytmów przetwarzania sygnałów,
- algorytmów kompresji danych,
- modeli ruchu w sieciach teleinformatycznych,
- podstawowych obwodów elektrycznych i elektronicznych,
oraz zna narzędzia informatyczne wykorzystywane do tych celów. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W01 | ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Uświadomienie potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i ekonomicznych. |
Treści programowe | T-W-3 | Macierze i wyznaczniki. Działania na macierzach. Własności wyznacznika. |
---|
T-W-2 | Liczby zespolone: postać algebraiczna i trygonometryczna; działania na liczbach zespolonych; rozwiązywanie równań w dziedzinie zespolonej. Zasadnicze twierdzenie algebry. |
T-W-5 | Geometria analityczna w przestrzeni trójwymiarowej: wektory i działania na wektorach, równania prostej, równanie płaszczyzny, wzajemne położenie prostej i płaszczyzny. |
T-W-1 | Logika i teoria mnogości - elementy. |
T-W-4 | Układy równań liniowych. Twierdzenie Cramera. Twierdzenie Kroneckera Capellego. Metoda eliminacji Gaussa.
Rozwiązywanie równań macierzowych.
Wartości własne i wektory własne macierzy. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia audytoryjne, dyskusja, metody problemowe z użyciem dostępnego na zajęciach sprzętu i oprogramowania. |
---|
M-1 | Wykład informacyjno-problemowy. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny połączony z egzaminem ustnym. |
---|
S-3 | Ocena formująca: Wykład: na podstawie dyskusji. Ćwiczenia audytoryjne: na podstawie samodzielnego lub za pomocą grupy rozwiązywania zadań przy tablicy. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |