Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)
Sylabus przedmiotu Inżynieria wysokonapięciowa w procesach technologicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Inżynieria wysokonapięciowa w procesach technologicznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jan Subocz <Jan.Subocz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jan Subocz <Jan.Subocz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 5 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu techniki wysokich napięć |
W-2 | Wiedza z zakresu fizyki |
W-3 | Wiedza z zakresu materiałoznawstwa |
W-4 | Podstawowa wiedza z zakresu chemii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie się z metodami generacji wysokich napięć |
C-2 | Zapoznanie się z metodami generacji zimnej i gorącej plazmy |
C-3 | Zapoznanie się z oddziaływaniem wysokiego napięcia na materię |
C-4 | Zapoznanie się z nowoczesnymi technologiami wykorzystującymi inżynierię wysokonapięciową |
C-5 | Zapoznanie się z wykorzystaniem inżynierii wysokonapięciowej w nowoczesnych technologiach ochrony środowiska |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Plazma nisko- i wysokotemperaturowa | 3 |
T-W-2 | Układy generacji plazmy. Wyładowania koronowe. Plazmotrony. | 4 |
T-W-3 | Wykorzystanie wyładowań koronowych w procesach produkcyjnych i oczyszczaniu gazów i wody | 4 |
T-W-4 | Elektrofiltry | 2 |
T-W-5 | Separatory elektryczne | 2 |
T-W-6 | Plazmowe nanoszenie powłok | 2 |
T-W-7 | Plazmowa modyfikacja powierzchni materiałów | 3 |
T-W-8 | Technologia wytwarzania elektretów i materiałów powłokowych | 2 |
T-W-9 | Filtry bioelektrostatyczne | 1 |
T-W-10 | Wysokie napięcie w procesach fotokatalitycznych | 1 |
24 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 24 |
A-W-2 | praca własna | 50 |
A-W-3 | przygotowanie do egzaminu | 16 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z zastosowaniem technik audiowizyjnych |
M-2 | Pokaz, demonstracja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca zaliczajaca wykład |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.2c_W01 Ma wiedzę na temat najczęściej stosowanych technologii produkcyjnych wykorzystujących inżynierię wysokonapięciową | EL_3A_W01 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2 |
EL_3A_F1.2c_W02 Ma zaawansowaną wiedzę na temat procesów fizyko-chemicznych z udziałem wolnych elektronów i rodników | EL_3A_W02 | — | C-3, C-4, C-5 | T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-8, T-W-6 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.2c_U03 Rozumie informacje dotyczące stosowania inżynierii wysokonapięciowej w procesach technologicznych | EL_3A_U04, EL_3A_U03, EL_3A_U05, EL_3A_U06 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-2, T-W-1 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.2c_K02 Rozumie potrzebę uzupelniania wiedzy z zakresu rozwoju inżynierii wysokonapięciowej | EL_3A_K03 | — | C-4, C-5 | T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-8, T-W-6 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.2c_W01 Ma wiedzę na temat najczęściej stosowanych technologii produkcyjnych wykorzystujących inżynierię wysokonapięciową | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę dotycząca generacji wysokich napięć oraz tplazmy nisko- i wysokotemperaturowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
EL_3A_F1.2c_W02 Ma zaawansowaną wiedzę na temat procesów fizyko-chemicznych z udziałem wolnych elektronów i rodników | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę dotycząca technologii wykorzystujących inżynierię wysokonapieciową. Potrafi opisać procesy fizyko-chemiczne wykorzystane w tych technologiach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.2c_U03 Rozumie informacje dotyczące stosowania inżynierii wysokonapięciowej w procesach technologicznych | 2,0 | |
3,0 | Rozumie informacje dotyczące stosowania inżynierii wysokonapięciowej w procesach technologicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.2c_K02 Rozumie potrzebę uzupelniania wiedzy z zakresu rozwoju inżynierii wysokonapięciowej | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość dużego rozwoju inżynierii wysokonapięciowej i zna kierunki tego rozwoju | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jan Subocz, Wyklad autorski, 2013