Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EL_1A_C18_W01 | Student zna podstawowe definicje i twierdzenia omawiane w ramach przedmiotu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EL_1A_W01 | Ma wiedzę w zakresie matematyki obejmującą algebrę, analizę, ciągi oraz elementy rachunku różniczkowego i całkowego, rachunku macierzowego oraz rachunku prawdopodobieństwa, w tym metody matematyczne i metody numeryczne niezbędne do:
- opisu i analizy działania obwodów elektrycznych a także podstawowych zjawisk fizycznych w nich występujących;
- opisu i analizy działania systemów elektrycznych; - opisu i analizy algorytmów przetwarzania sygnałów;
- syntezy elementów, układów i systemów elektrycznych |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W01 | ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunkach technicznych oraz do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów fizycznych i ekonomicznych. |
---|
C-2 | Uświadomienie potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
Treści programowe | T-W-1 | Funkcje wielu zmiennych (pochodna kierunkowa, pochodna cząstkowa,
ekstrema lokalne funkcji dwóch zmiennych). Podstawowe pojęcia teorii pola. |
---|
T-W-2 | Szeregi potęgowe i funkcyjne (kryteria zbieżności, przykłady zastosowań). |
T-W-3 | Szeregi Fouriera (przykłady zastosowań) |
T-W-4 | Całka niewłaściwa (zbieżność, metody wyznaczania) |
T-W-5 | Przekształcenie Laplace'a (właściwości, metody wyznaczanie transformaty prostej i odwrotnej) |
T-W-6 | Równania różniczkowe liniowe (istnienie i jednoznaczność rozwiązania, wykorzystanie transformaty Laplace'a do wyznaczanie rozwiązania) |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjnyWykład informacyjno-problemowy. |
---|
M-2 | Ćwiczenia audytoryjne, dyskusja, metody problemowe z użyciem dostępnego na zajęciach sprzętu i oprogramowania. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne połączone z zaliczeniem ustnym. |
---|
S-3 | Ocena formująca: Wykład: na podstawie dyskusji. Ćwiczenia audytoryjne: na podstawie samodzielnego lub za pomocą grupy rozwiązywania zadań przy tablicy. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę matematyczną niezbędną do podstawowego opisu oraz analizy, w tym analizy numerycznej, sygnałów i systemów dynamicznych z czasem ciągłym i dyskretnym |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |