Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EL_2A_O07-02_K01 | Przy podejmowaniu decyzji w wymiarze zawodowym, w sferze prywatnej i publicznej potrafi jasno określić priorytety, którymi należy się kierować. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EL_2A_K02 | Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzji |
---|
EL_2A_K01 | Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, formułowania i przekazywania społeczeństwu – m.in. poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały przedstawiając różne punkty widzenia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T2A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
T2A_K07 | ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia |
Cel przedmiotu | C-3 | C-3 zaznajomienie z prawodawstwem europejskim |
---|
C-4 | współczesne formy niedostosowania społecznego i brak przestrzegania prawa |
C-2 | C-2 zaznajomienie ze systemem prawnym w Polsce |
C-1 | C-1 celem przedmiotu jest zaznajomienie z socjologia prawa i definiowaniem przedmiotu |
Treści programowe | T-W-7 | Zjawisko anomii według E. Durkheima i R. Mertona. Przyczyny i przejawy anomii we współczesnych społeczeństwach. |
---|
T-W-5 | Zagadnienia walidacyjne prawoznawstwa. Temporalny, przestrzenny i podmiotowy wymiar obowiązywania prawa. |
T-W-2 | Metody i techniki badań socjologicznych. Zagadnienia reprezentatywności próby badawczej. Wykorzystanie informacji urzędowych do badań. |
T-W-1 | Przedmiot socjologii. Charakterystyka głównych nurtów teoretycznych. Praktyczne zastosowania socjologii w prawie, polityce i zarządzaniu. |
T-W-3 | Podstawy ładu społecznego. Rola norm i wartości w życiu społecznym . Mechanizmy kontroli społecznej. |
T-W-4 | Przestrzeganie, stosowanie i wykonywanie praw. Postawy wobec prawa. Praworządność. Pojęcie i zasady odpowiedzialności prawnej. |
T-W-8 | Kolokwium zaliczeniowe. |
T-W-6 | Orzecznictwo Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu. Ochrona praw człowieka. Pojęcie sprawiedliwości i jej rodzaje. |
Metody nauczania | M-3 | Wykład konwersatoryjny. |
---|
M-2 | Wykład problemowy. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Aktywność merytoryczna na wykładzie konwersatoryjnym. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Przy podejmowaniu decyzji w wymiarze zawodowym, w sferze prywatnej i publicznej potrafi jasno określić priorytety, którymi należy się kierować. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |