Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Techniki autoprezentacji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki autoprezentacji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Zenker <Marek.Zenker@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 9 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza ogólna typowa dla absolwentów szkoły ponadgimnazjalnej
W-2Elementy wiedzy z zakresu psychologii i filozofii typowej dla szkoły średniej
W-3Podstawowa znajomość informatyki i programów z grupy Office

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik autoprezentacji
C-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrazeniem.1
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie2
T-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji1
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne2
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych1
T-W-6Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Przygotowanie wystąpienia publicznego na temat pracy inzynierskiej (zaliczenie)40
A-W-3Autoanaliza błędów autorskiej prezentacji11
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prezentacja studenta na temat pracy inżynierskiej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O16-02_W01
Student ma dostateczną wiedzę wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora
EL_1A_W20T1A_W08InzA_W03C-2, C-3, C-1T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-4M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O16-02_U01
Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji.
EL_1A_U04T1A_U03, T1A_U04C-2, C-3, C-1T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-4M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_O16-02_K01
Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych apektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
EL_1A_K06T1A_K07C-2, C-3, C-1T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-5, T-W-4M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_O16-02_W01
Student ma dostateczną wiedzę wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora
2,0
3,0Student ma dostateczną wiedzę wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_O16-02_U01
Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji.
2,0
3,0Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_O16-02_K01
Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych apektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
2,0
3,0Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych apektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mark Leary, wywieranie wrazenia na innych - o sztuce autoprezentacji, GWP, Gdańsk, 1999
  2. Christopher Turk, Sztuka przemawiania, Astrum, 2003
  3. Tim Hindle, sztuka prezentacji, Wiedza i życie, 2000
  4. Tom Negrino, PowerPoint. Tworzenie prezentacji. Projekty, Helion, 2005
  5. A. Pease, Język ciała, gestów i zachowań, Kraków, 1992

Literatura dodatkowa

  1. A.J. Bierach, Komunikacja niewerbalna - sztuka czytania z twarzy, Astrum, Wrocław, 1997

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrazeniem.1
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie2
T-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji1
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne2
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych1
T-W-6Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc2
9

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2Przygotowanie wystąpienia publicznego na temat pracy inzynierskiej (zaliczenie)40
A-W-3Autoanaliza błędów autorskiej prezentacji11
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O16-02_W01Student ma dostateczną wiedzę wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W20Ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy obowiązujące w przemyśle elektrotechnicznym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik autoprezentacji
C-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
Treści programoweT-W-6Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrazeniem.
T-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-1Ocena formująca: Prezentacja studenta na temat pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma dostateczną wiedzę wiedzę z zakresu technik autoprezentacji. Zna zasadę obsługi komputera i projektora
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O16-02_U01Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U04Potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik autoprezentacji
C-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
Treści programoweT-W-6Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrazeniem.
T-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-1Ocena formująca: Prezentacja studenta na temat pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi przygotować i przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego. Prezentację przygotuje przy pomocy komputera. Umie przygotować rękopis dotyczacy prezentacji.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_O16-02_K01Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych apektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć elektryki i innych aspektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu technik autoprezentacji
C-3Prowadzenie prezentacji dotyczacej pracy inżynierskiej
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi
Treści programoweT-W-6Prezentacje przygotowane przez słuchaczy - analiza błędów, ocena, kwalifikacje, pomoc
T-W-1Autoprezentacja, czyli manipulowanie wywieranym wrażeniem - definicja. Powody manipulacji wrazeniem.
T-W-3Nauczycielskie techniki autoprezentacji
T-W-2Techniki autoprezentacji: opisywanie siebie, wyrażenie postaw, publiczne atrybucje, pamięciowe manipulacje, zachowania niewerbalne, kontakty społeczne, otoczenie
T-W-5Korzystanie podczas wystąpień z mikrofonu, komputera, pomocy wizualnych, projektora i technik multimedialnych
T-W-4Techniki autoprezentacji uwzględniające: staranne czytanie, wyraźną i poprawną wymowę, płynność, odpowiednie pauzy, akcent zdaniowy, podkreślanie głównych myśli, odpowiednią siłę głosu, modulację, zapał, gesty i mimikę, kontakt wzrokowy, opracowanie szkicu, logiczne uprządkowanie materiału, okazywanie słuchaczom zainteresowania i szacunku, takt, mówienie ze stanowczością, powtarzanie, figury stylistyczne
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie
S-1Ocena formująca: Prezentacja studenta na temat pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma wystarczającą świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu - między innymi poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczacych osiągnięć elektryki i innych apektów działalności inżyniera - elektryka, podejmuje dostateczne starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
3,5
4,0
4,5
5,0