Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)
Sylabus przedmiotu Aspekty prawne przedsiębiorczości:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Aspekty prawne przedsiębiorczości | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Węgrzyn <Boguslaw.Wegrzyn@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 14 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe pojęcia i wiadomości z zakresu prawa, ekonomiki i zarządzania przedsiębiorstwem w zakresie szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest uzyskanie przez studenta podstawowej wiedzy z zakresu zarządzania i ekonomiki przedsiębiorstw branży elektromaszynowej oraz tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczosci. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Gospodarka rynkowa i konkurencyjność. Wzrost gospodarczy. | 2 |
T-W-2 | Prawo gospodarcze i handlowe. Podmioty gospodarcze. | 2 |
T-W-3 | Ruch okrężny. | 1 |
T-W-4 | Pojęcie przedsiębiorcy. Podejście, istota, wymiary i komponenty przedsiębiorczości. | 2 |
T-W-5 | Przedsiębiorstwo. Formy organizacyjno-prawne przedsiębiorstw. | 2 |
T-W-6 | Wybrane modele przedsiębiorczości. Koncepcja strategicznej przedsiębiorczości. | 2 |
T-W-7 | Motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych. Charakterystyka form indywidualnej przedsiębiorczości - gospodarstwa domowe. | 2 |
T-W-8 | Rola przedsiębiorcy-innowatora. Przedsiębiorczość jako forma innowacyjnego działania. | 1 |
T-W-9 | Charakterystyka innowacyjności. Pojęcie innowacj: źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji. | 2 |
T-W-10 | Charakterystyka innowacyjności. Pojęcie innowacji: źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji. | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Obecność na zajęciach | 18 |
A-W-2 | Przygotowanie do pisemnego zaliczenia wykładów | 42 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Forma podawcza wykłady z wykorzystaniem technik audiowizualnych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test (sprawdzian pisemny) oraz ocena bieżącej aktywności studenta na zajęciach. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_O11-01_W01 Student zna ogólne zasady przedsiębiorczości i działań innowacyjnychw stopniu podstawowym. Posiada elementarną wiedzę prawną z zakresu tworzenia i zarządzania przedsiębiorstwem oraz prowadzenia indywidualnej dzialalności gospodarczej. | EL_1A_W23, EL_1A_W22, EL_1A_W20 | T1A_W08, T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W03, InzA_W04 | C-1 | T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-4, T-W-1, T-W-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_O11-01_U01 Student potrafi przedstawić wymagania podstawowych dokumentów prawnych i normatywnych dotyczących energetyki i potrafi zorganizować pracę zespołu uwzględniając aspekty przedsiębiorczości (jakości) i prawne. | EL_1A_U20 | T1A_U10 | InzA_U03 | C-1 | T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-4, T-W-7, T-W-10 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
EL_1A_O11-01_K05 Student rozumie ważność aspektów pozatechnicznych w prowadzonej działalności gospodarczej praz potrzebę dalszego dokształcania się w zakresie niezbędnym do rozwoju przedsiebiorczości. | EL_1A_K05 | T1A_K06 | InzA_K02 | C-1 | T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-4, T-W-1, T-W-7, T-W-10 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_O11-01_W01 Student zna ogólne zasady przedsiębiorczości i działań innowacyjnychw stopniu podstawowym. Posiada elementarną wiedzę prawną z zakresu tworzenia i zarządzania przedsiębiorstwem oraz prowadzenia indywidualnej dzialalności gospodarczej. | 2,0 | |
3,0 | Student zna ogólne zasady przedsiębiorczości i działań innowacyjnych w stopniu podstawowym. Posiada elementarną wiedzę prawną z zakresu tworzenia i zarządzania przedsiębiorstwem oraz prowadzenia indywidualnej działalności gospodarczej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_O11-01_U01 Student potrafi przedstawić wymagania podstawowych dokumentów prawnych i normatywnych dotyczących energetyki i potrafi zorganizować pracę zespołu uwzględniając aspekty przedsiębiorczości (jakości) i prawne. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przedstawić wymagania podstawowych dokumentów prawnych i normatywnych dotyczących energetyki i potrafi organizować pracę zespołu uwzględniając aspekty przedsiębiorczości (jakości) i prawne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_1A_O11-01_K05 Student rozumie ważność aspektów pozatechnicznych w prowadzonej działalności gospodarczej praz potrzebę dalszego dokształcania się w zakresie niezbędnym do rozwoju przedsiebiorczości. | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie ważność aspektów pozatechnicznych w prowadzonej działalności gospodarczej oraz potrzebę dalszego dokształcania się w zakresie niezbędnym do rozwoju przedsiębiorczości. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Duraj J., Papiernik-Wojdera M., Przedsiębiorczość i innowacyjność, Difin, Warszawa, 2010, pierwsze
Literatura dodatkowa
- Kraśnicka T., Koncepcja rozwoju przedsiebiorczości ekonomicznej i pozaekonomicznej, Akademii Ekonomicznej, Katowice, 2002, pierwsze
- Drucker P.F., Zarządzanie w czasach burzliwych, Nowoczesność-Czytelnik Akademia Ekonomiczna, Kraków, 1995, drugie
- Macias Jan, Przedsiębiorczość jako kluczowy czynnik zmian, Problemy Jakości, Warszawa, 2010, nr4/2010