Wydział Elektryczny - Elektronika i telekomunikacja (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy energoelektroniki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektronika i telekomunikacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy energoelektroniki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Hołub <Marcin.Holub@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student zaliczył przyrządy półprzewodnikowe, elektronikę analogową, podstawy elektroniki cyfrowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student potrafi naszkicować schemat budowy prostych przetwornic energoelektronicznych oraz wytłumaczyć ich zasadę działania. Student umie naszkicowac niektóre przebiegi dotyczące pracy przetwornic energoelektronicznych. |
C-2 | Student zna podstawowe rozwiązania układowe stosowane w przetwornicach energoelektronicznych, student potrafi ocenić straty mocy układu. |
C-3 | Student potrafi dobrać elementy i układy składowe przetwornic energoelektronicznych ze względu na proste kryterium, potrafi zaproponować proste rozwiązanie układowe typowej przetwornicy energoelektronicznej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie i zasady pracy w laboratorium | 1 |
T-L-2 | Badanie tranzystora IGBT | 2 |
T-L-3 | Przetwornica obniżająca napięcie | 2 |
T-L-4 | Przetwornica podwyższająca | 2 |
T-L-5 | Falownik jednofazowy | 2 |
T-L-6 | Regulator mocy AC/AC | 2 |
T-L-7 | Prostowniki | 2 |
T-L-8 | Zaliczenie laboratorium - test | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do przedmiotu | 1 |
T-W-2 | Przyrządy półprzewodnikowe mocy - przegląd, charakterystyki i parametry graniczne | 3 |
T-W-3 | Podstawowe techniki i narzędzia przekształcania energii elektrycznej | 1 |
T-W-4 | Prostowniki pasywne i aktywne | 2 |
T-W-5 | Przetwornice DC/DC - topologie nieseparowane oraz separowane | 4 |
T-W-6 | Projektowanie przetwornic DC/DC - obwody pasywne | 2 |
T-W-7 | Falowniki napięcia | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie sprawozdań | 8 |
A-L-3 | Przygotowanie do testu | 7 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do testu | 8 |
A-W-3 | Udział w teście | 3 |
A-W-4 | Przygotowanie do wykładów | 4 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny |
M-2 | Metody praktycze: ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test pisemny |
S-2 | Ocena formująca: Ocena sprawozdań |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ET_1A_O15.1_W01 Student ma wiedzę w zakresie działania prostych układów energoelektronicznych | ET_1A_W13 | T1A_W03, T1A_W04 | — | C-1 | T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-L-8, T-L-7, T-L-6, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1 |
ET_1A_O15.1_W02 Student zna podstawowe rozwiązania układowe stosowane w przetwornicach energoelektronicznych | ET_1A_W17 | T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07 | — | C-2 | T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-L-8, T-L-7, T-L-6, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ET_1A_O15.1_U01 Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele do analizy i projektowanie podstawowych komponentów układów energoelektronicznych | ET_1A_U06 | T1A_U08, T1A_U09 | InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05 | C-3 | T-L-7, T-L-6, T-L-5, T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-L-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ET_1A_O15.1_W01 Student ma wiedzę w zakresie działania prostych układów energoelektronicznych | 2,0 | |
3,0 | Student ma wiedzę w zakresie działania prostych układów energoelektronicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ET_1A_O15.1_W02 Student zna podstawowe rozwiązania układowe stosowane w przetwornicach energoelektronicznych | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe rozwiązania układowe stosowane w przetwornicach energoelektronicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ET_1A_O15.1_U01 Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele do analizy i projektowanie podstawowych komponentów układów energoelektronicznych | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele do analizy i projektowanie podstawowych komponentów układów energoelektronicznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M. P. Kaźmierkowski, J. T. Matysik, Wprowadzenie do elektroniki i energoelektroniki, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszwa, 2005, I
Literatura dodatkowa
- M. Nowak, R. Barlik, Poradnik inżyniera energoelektronika, Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, Warszawa, 1998, I