Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektronika i telekomunikacja (S1)

Sylabus przedmiotu Projekt z analogowych układów elektronicznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektronika i telekomunikacja
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projekt z analogowych układów elektronicznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów, Sygnałów i Elektroniki
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Sawicki <Jerzy.Sawicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Andrzej Biedka <Andrzej.Biedka@zut.edu.pl>, Witold Mickiewicz <Witold.Mickiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu elektronicznych analogowych układów scalonych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nauka wykonywania projektu z zakresu analogowych układów elektronicznych.
C-2Kształcenie umiejętności prezentowania własnych opracowań technicznych.
C-3Kształcenie umiejętności pozyskiwania informacji technicznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienia zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych z zakresu analogowych układów elektronicznych wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami. Narzędzia komputerowe wspomagające wykonanie projektu.4
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem z zakresu analogowych układów elektronicznych. Wykorzystanie kart katalogowych i not aplikacyjnych. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy.16
T-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych, symulacji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Analiza bezpieczeństwa. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Praca w domu i bibliotekach nad indywidualnym tematem projektu. Studiowanie podobnych rozwiązań, analiza not aplikacyjnych, kart katalogowych.30
A-P-3Przygotowywanie prezentacji na zajęcia.5
A-P-4Wykonanie badań symulacyjnych zaprojektowanego układu.5
A-P-5Wykonanie dokumentacji technicznej projektu.20
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda problemowa. Rozwiązywanie problemu inżynierskiego pod kierunkiem prowadzącego zajęcia.
M-2Samodzielna praca studenta polegająca na wyszukiwaniu informacji technicznej.
M-3Dyskusja dydaktyczna nad prezentacją rozwiązania inzynierskiego.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ustna na podstawie obserwacji postępów pracy nad projektem.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji końcowej projektu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionej pisemnej dokumentacji projektu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_1A_O02.1_W01
Zna i rozumie metodykę projektowania układów elektronicznych. Zna metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu. Zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów.
ET_1A_W18T1A_W03, T1A_W04, T1A_W07InzA_W05C-1T-P-1M-1, M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ET_1A_O02.1_U01
Potrafi opracować dokumentacje techniczną projektu inżynierskiego. Potrafi przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji projektu i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji projektu.
ET_1A_U03T1A_U03, T1A_U04C-2T-P-1, T-P-3, T-P-2M-2, M-3S-2, S-3
ET_1A_O02.1_U02
Potrafi zaprojektować proste analogowe układy elektroniczne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, stosując właściwe metody, techniki i narzędzia.
ET_1A_U14T1A_U12, T1A_U16InzA_U04, InzA_U08C-1, C-3T-P-3, T-P-2S-1, S-3
ET_1A_O02.1_U03
Potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego.
ET_1A_U16T1A_U01, T1A_U16C-3T-P-3, T-P-2M-2S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_1A_O02.1_W01
Zna i rozumie metodykę projektowania układów elektronicznych. Zna metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu. Zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów.
2,0
3,0Student zna i rozumie metodykę projektowania układów elektronicznych. Zna metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu. Zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ET_1A_O02.1_U01
Potrafi opracować dokumentacje techniczną projektu inżynierskiego. Potrafi przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji projektu i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji projektu.
2,0
3,0Student potrafi opracować dokumentację techniczną projektu inżynierskiego. Potrafi przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji projektu i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_1A_O02.1_U02
Potrafi zaprojektować proste analogowe układy elektroniczne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, stosując właściwe metody, techniki i narzędzia.
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować proste analogowe układy elektroniczne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, stosując właściwe metody, techniki i narzędzia.
3,5
4,0
4,5
5,0
ET_1A_O02.1_U03
Potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego.
2,0
3,0Student potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Tietze U., Schenk Ch., Układy półprzewodnikowe, WNT, Warszawa, 2008
  2. Filipkowski A., Układy elektroniczne analogowe i cyfrowe, WNT, Warszawa, 2006
  3. Tadeusiewicz M., Hałgas S., Komputerowe metody analizy układów analogowych: teoria i zastosowania, WNT, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Praca zbiorowa pod red. Filipkowski A., Elementy i układy elektroniczne. Projekt i laboratorium, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2007
  2. Strona internetowa Texas Inst., www.ti.com, Texas Inst., Internet, 2012
  3. Strona internetowa Analog Devices, www.analog.com, Analog Devices, Internet, 2012
  4. Strona internetowa National Semiconductor, www.national.com, National Semiconductor, Internet, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienia zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych z zakresu analogowych układów elektronicznych wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami. Narzędzia komputerowe wspomagające wykonanie projektu.4
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem z zakresu analogowych układów elektronicznych. Wykorzystanie kart katalogowych i not aplikacyjnych. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy.16
T-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych, symulacji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Analiza bezpieczeństwa. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.10
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Praca w domu i bibliotekach nad indywidualnym tematem projektu. Studiowanie podobnych rozwiązań, analiza not aplikacyjnych, kart katalogowych.30
A-P-3Przygotowywanie prezentacji na zajęcia.5
A-P-4Wykonanie badań symulacyjnych zaprojektowanego układu.5
A-P-5Wykonanie dokumentacji technicznej projektu.20
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O02.1_W01Zna i rozumie metodykę projektowania układów elektronicznych. Zna metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu. Zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_W18Zna i rozumie metodykę projektowania analogowych i cyfrowych układów oraz systemów elektronicznych, a także metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu; zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów i systemów.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nauka wykonywania projektu z zakresu analogowych układów elektronicznych.
Treści programoweT-P-1Omówienia zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych z zakresu analogowych układów elektronicznych wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami. Narzędzia komputerowe wspomagające wykonanie projektu.
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa. Rozwiązywanie problemu inżynierskiego pod kierunkiem prowadzącego zajęcia.
M-2Samodzielna praca studenta polegająca na wyszukiwaniu informacji technicznej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ustna na podstawie obserwacji postępów pracy nad projektem.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionej pisemnej dokumentacji projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie metodykę projektowania układów elektronicznych. Zna metody i techniki wykorzystywane w projektowaniu. Zna komputerowe narzędzia do projektowania i symulacji układów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O02.1_U01Potrafi opracować dokumentacje techniczną projektu inżynierskiego. Potrafi przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji projektu i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić krótką prezentację poświęconą wynikom realizacji zadania inżynierskiego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Kształcenie umiejętności prezentowania własnych opracowań technicznych.
Treści programoweT-P-1Omówienia zasad prowadzenia zajęć projektowych. Przedstawienie listy indywidualnych tematów projektowych z zakresu analogowych układów elektronicznych wraz z podstawowymi założeniami technicznymi i wymaganiami. Narzędzia komputerowe wspomagające wykonanie projektu.
T-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych, symulacji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Analiza bezpieczeństwa. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem z zakresu analogowych układów elektronicznych. Wykorzystanie kart katalogowych i not aplikacyjnych. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy.
Metody nauczaniaM-2Samodzielna praca studenta polegająca na wyszukiwaniu informacji technicznej.
M-3Dyskusja dydaktyczna nad prezentacją rozwiązania inzynierskiego.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena prezentacji końcowej projektu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionej pisemnej dokumentacji projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi opracować dokumentację techniczną projektu inżynierskiego. Potrafi przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji projektu i przedstawić prezentację poświęconą wynikom realizacji projektu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O02.1_U02Potrafi zaprojektować proste analogowe układy elektroniczne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, stosując właściwe metody, techniki i narzędzia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_U14Potrafi zaprojektować proste analogowe i cyfrowe układy elektroniczne oraz lokalne sieci telekomunikacyjne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, używając właściwych metod, technik i narzędzi.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U12potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Nauka wykonywania projektu z zakresu analogowych układów elektronicznych.
C-3Kształcenie umiejętności pozyskiwania informacji technicznej.
Treści programoweT-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych, symulacji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Analiza bezpieczeństwa. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem z zakresu analogowych układów elektronicznych. Wykorzystanie kart katalogowych i not aplikacyjnych. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ustna na podstawie obserwacji postępów pracy nad projektem.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionej pisemnej dokumentacji projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaprojektować proste analogowe układy elektroniczne z uwzględnieniem zadanych kryteriów użytkowych i ekonomicznych, stosując właściwe metody, techniki i narzędzia.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaET_1A_O02.1_U03Potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówET_1A_U16Potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego lub telekomunikacyjnego.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Kształcenie umiejętności pozyskiwania informacji technicznej.
Treści programoweT-P-3Końcowa prezentacja wykonanej dokumentacji technicznej projektu, przeprowadzonych, symulacji i innych badań. Szacunkowa analiza kosztów wykonania zaprojektowanego urządzenia. Analiza bezpieczeństwa. Wspólna dyskusja nad każdym projektem, wskazanie zalet, wad, możliwości rozwojowych.
T-P-2Prezentacje postępów w rozwiązywaniu problemów związanych z projektem z zakresu analogowych układów elektronicznych. Wykorzystanie kart katalogowych i not aplikacyjnych. Dyskusja nad projektami i prezentacjami. Udzielanie wskazówek do dalszej pracy.
Metody nauczaniaM-2Samodzielna praca studenta polegająca na wyszukiwaniu informacji technicznej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ustna na podstawie obserwacji postępów pracy nad projektem.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionej pisemnej dokumentacji projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi korzystać z kart katalogowych i not aplikacyjnych w celu dobrania odpowiednich komponentów projektowanego układu elektronicznego.
3,5
4,0
4,5
5,0