Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ET_1A_C19_W01 | Student zna podstawowe metody komunikacji z systemach komputerowych z wykorzystaniem systemów operacyjnych. Student zna budowę procesora i systemu komputerowego, niezbędną do realizacji komunikacji, w zakresie podstawowym. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ET_1A_W06 | Ma uporządkowaną wiedzę w zakresie metodyki i technik programowania oraz architektury komputerów, w szczególności ich warstwy sprzętowej. |
---|
ET_1A_W08 | Ma szczegółową wiedzę w zakresie architektury i programowania systemów mikroprocesorowych oraz innych układów programowalnych. |
ET_1A_W09 | Ma podstawową wiedzę w zakresie architektury systemów i sieci komputerowych oraz systemów operacyjnych, niezbędną do wykorzystania i utrzymania narzędzi informatycznych służących do symulacji i projektowania elementów, układów i systemów elektronicznych i telekomunikacyjnych. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z metodami programowania systemów komputerowych z wykorzystaniem systemów operacyjnych |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z architekturami komputerów |
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie do systemów operacyjnych |
---|
T-W-2 | Techniki obsługi zdarzeń i maszyny stanów |
T-W-3 | Zasada działania systemów operacyjnych bez wywłaszczania i z wywłaszczaniem |
T-W-4 | Jądra systemów Linux i FreeRTOS |
T-W-5 | Model programowy procesora i magistrale komputerowe |
T-W-6 | Superskalarne architektury procesorów |
T-W-7 | Przetwarzanie potokowe |
T-W-8 | Pamięci cache, pamięci współdzielone, DMA |
T-W-9 | Blokady i głodzenie |
T-W-10 | Kolejki i bufory |
T-W-11 | Arytmetyka stałoprzecinkowa i zmiennoprzecinkowa |
T-W-12 | Pamięci komputerów, organizacja fizyczna i logiczna |
T-W-13 | Procesory VLIW |
T-W-14 | Techniki debugowania systemów komputerowych |
T-W-15 | Techniki weryfikacji modułowej |
T-L-1 | Budowa systemów operacyjnych |
T-L-2 | Programowanie obsługi zdarzeń |
T-L-4 | Badanie wydajności pamięci systemów komputerowych |
T-L-3 | Badanie wydajności architektur procesorów |
T-L-5 | Realizacja komunikacji międzyprocesowej |
T-L-6 | Realizacja operacji na liczbach z wykorzystaniem arytmetyk stałoprzecinkowych i zmiennoprzecinkowych |
T-L-7 | Debugowanie programów i weryfikacja systemów komputerowych |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca / wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie wszystkich ćwiczeń ujętych planem laboratorium |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu wyboru |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe metody komunikacji z systemach komputerowych z wykorzystaniem systemów operacyjnych. Student zna budowę procesora i systemu komputerowego, niezbędną do realizacji komunikacji, w zakresie podstawowym. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |