Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_1A_O05-1_U01 | Potrafi wykorzystać wiedzę z fizyki, optoelektroniki, fotoniki i techniki światłowodowej do zrozumienia zasad działania urządzeń optoelektronicznych oraz zaprojektowania prostego układu optoelektronicznego do zastosowania w systemach automatyki i robotyki. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_1A_U02 | Wykorzystuje wiedzę z fizyki do opisu i tworzenia modeli podstawowych zjawisk występujących w sterowanych procesach i ich otoczeniu. |
---|
AR_1A_U05 | Potrafi zaprojektować prosty układ elektroniczny, także zawierający systemy mikroprocesorowe i inne elementy programowalne. |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-3 | Nabycie umiejętności wykonania projektu prostego układu optoelektronicznego lub układu laboratoryjnego z urządzeniem optoelektronicznym |
---|
C-2 | Wyrobienie umiejętności doboru i wykorzystania urządzeń i systemów optoelektronicznych w praktyce inżynierskiej. |
Treści programowe | T-P-2 | Konsultacje związane z wybranym projektem |
---|
T-P-1 | Zajęcia wprowadzające |
T-P-3 | Student wybiera jeden z dwóxh rodzajów projektu:
1) Projekt prostego układu optoelektronicznego
2) Projekt stanowiska laboratoryjnego z wykorzystaniem urządzenia optoelektronicznego |
T-W-3 | Podstawowe urządzenia i systemy optoelektroniczne. |
T-W-5 | Sprawdzian zaliczający. |
T-W-2 | Elementy optyki nieliniowej, modulacja i detekcja światła. |
T-W-1 | Podstawy fizyki laserów, właściwości światła laserowego. |
T-W-4 | Zastosowania urzadzeń i systemów optoelektronicznych w automatyce i robotyce. |
T-L-5 | Badania transoptora. |
T-L-8 | Rozliczenie sprawozdań z ćwiczeń. Kolokwium zaliczające. |
T-L-2 | Analiza widma promieniowania laserowego. |
T-L-3 | Badania laserów półprzewodnikowych. |
T-L-7 | Optoelektroniczne przetworniki wiązki laserowej. |
T-L-1 | Zajecia organizacyjne i wprowadząjace, omówienie zasad BHP w laboratorium. |
T-L-4 | Badanie stanu polaryzacji światła. |
T-L-6 | Badanie fotodetektorów. |
Metody nauczania | M-3 | Metoda projektów |
---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem środków audiowizualnych. |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Sprawozdania z wykonanych ćwiczeń. Sprawdziany pisemne zaliczające na ćwiczeniach laboratoryjnych. |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: Wykonanie i prezentacja projektu |
S-2 | Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach laboratoryjnych. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi wykorzystać wiedzę z fizyki, optoelektroniki, fotoniki i techniki światłowodowej do zrozumienia zasad działania urządzeń optoelektronicznych oraz zaprojektowania prostego układu optoelektronicznego do zastosowania w systemach automatyki i robotyki. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |