Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | AR_1A_C08_U01 | Student potrafi zapisać w języku LD program realizujący jednografowy algorytm sterowania zapisany w języku SFC oraz uruchomić układ sterowania wykorzystujący ten algorytm. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | AR_1A_U08 | Potrafi wybrać odpowiednie programowalne urządzenia automatyki spełniające wymagania bezpieczeństwa, zaprogramować je oraz uruchomić i sprawdzić poprawność działania układu sterowania, a także ocenić przydatność nowych rozwiązań. |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Student potrafi zaprojektować bezpieczny układ połączenia sterownika z urządzeniami sterowanego procesu |
---|
C-4 | Student potrafi napisać program aplikacji realizującej algorytm sterowania zapisany w postaci grafów języka SFC |
C-6 | Student potrafi uruchomić i przetestować prosty program sterowania, znaleźć w nim błędy i poprawić je a także udoskonalić i rozbudować funkcje programu sterowania |
C-3 | Student potrafi zaprojektować bezpieczny algorytm sterowania prostym procesem technologicznym z uwzględnieniem sposobu obsługi tego procesu |
C-5 | Student potrafi przetłumaczyć algorytm sterowania zapisany w języku SFC na język typu LD lub ST |
C-1 | Student potrafi dobrać sterownik odpowiedni do automatyzowanego procesu |
Treści programowe | T-W-5 | Jednografowe algorytmy sterowania procesami technologicznymi |
---|
T-L-13 | Komunikacja człowiek-maszyna |
T-W-9 | Algorytmy sterowania w trybie pracy ręcznej |
T-L-12 | Sterowanie procesem ciągłym |
T-W-7 | Algorytmy wykrywania awarii urządzeń i błędów obsługi |
T-W-11 | Projektowanie zagnieżdzonych algorytmów sterowania |
T-W-6 | Wielografowe algorymy sterowania procesami technologicznymi |
T-W-8 | Algorytmy sterowania w sytuacjach awaryjnych |
T-W-10 | Algorytmy bezuderzeniowej zmiany trybu pracy urządzeń sterowanego procesu |
T-W-4 | Wykorzystanie języka SFC do projektowania algorytmów sterowania dyskretnego |
T-W-12 | Tłumaczenie algorytmu zapisanego w języku SFC na inne języki programowania sterowników PLC |
T-L-8 | Obsługa przycisku stopu awaryjnego |
T-L-3 | Sterowanie ruchem na przejeździe kolejowym |
T-L-5 | Sterowanie drzwiami automatycznymi |
T-L-10 | Sterowanie pracą nawijarki cewek |
T-L-6 | Inteligentna instalacja elektryczna |
T-L-9 | Algorytm bezuderzeniowej zmiany trybu pracy maszyny technologicznej |
T-L-2 | Sterowanie światłami na skrzyżowaniu ulic |
T-L-4 | Sterowanie sortownią paczek |
T-L-1 | Sterowanie pracą hydroforu |
T-L-7 | Sterowanie pracą testera światłowodów |
T-L-11 | Sterowanie wielostanowiskową linią produkcyjną |
T-W-3 | Projektowanie warstwy sprzętowej układu ze sterownikiem programowalnym |
T-W-2 | Projektowanie układu sterowania procesem dyskretnym |
Metody nauczania | M-3 | Metoda przypadków polegająca na analizowaniu rozwiązań konkretnych problemów technicznych |
---|
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem rzeczywistych sterowników przemysłowych i symulatorów sterowanych maszyn i procesów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczenia poszczególnych ćwiczeń cyklu i złozonych sprawozdań oraz pracy poszczególnych członków zespołu podczas realizacji wszystkich ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wystawiana na początku kolejnych ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie krótkiej odpowiedzi pisemnej na temat zwiazany z aktualnym ćwiczeniem |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie pracy pisemnej oraz rozmowy ze studentem |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi zapisać w języku LD program realizujący jednografowy algorytm sterowania zapisany w języku SFC oraz uruchomić układ sterowania wykorzystujący ten algorytm. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |