Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)
Sylabus przedmiotu Kultura menedżerska II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych, nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kultura menedżerska II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumienie podstawowych zagadnień z zakresu kultury organizacji. W ramach merytorycznej treści przedmiotu duże znaczenie kładzie się na kwestie zachowań organizacyjnych i czynników je kształtujących. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Historia zarządzania | 4 |
T-W-2 | Kultura organizacyjna a kształtowanie zachowań w organizacji | 3 |
T-W-3 | Komunikowanie się w organizacji | 2 |
T-W-4 | Korupcja w organizacji | 2 |
T-W-5 | Konflikt i negocjacje w organizacji | 2 |
T-W-6 | Savoir vivre w biznesie | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury i przygotowanie się do zajęć | 30 |
A-W-3 | Przygotowanie eseju | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | W trakcie wykładów prezentacje multimedialne i możliwość dialogowania z wykładowcą, zadania grupowe, gry biznesowe i rozwiązywanie casów, czyli tematy prowadzone metodą „studium przypadku”. |
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach, oceny z prac grupowych i kolokwium zaliczeniowe. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena przygotowania do dyskusji |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne |
S-4 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-5 | Ocena formująca: Esej przygotowywany indywidualnie. |
S-6 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne w formie testu i pytań problemowych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O4/1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wyjaśnić podstawowe pojęcia dotyczące kultury menedżerskiej. | TiR_1A_W01, TiR_1A_W03 | S1A_W01, S1A_W03, S1A_W09 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-2, M-3 | S-4 |
TiR_1A_O4/1_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najważniejsze problemy analizowanej organizacji biorąc pod uwagę czynniki kultury menedżerskiej | TiR_1A_W05, TiR_1A_W08 | S1A_W05, S1A_W08 | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-3 | S-4, S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_O4/1_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować przyczyny analizowanych problemów menedżera i organizacji. | TiR_1A_U01, TiR_1A_U02 | S1A_U01, S1A_U02 | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-3 | S-3, S-4, S-5 |
TiR_1A_O4/1_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć decydować jaką metodę zarządzania należy zastosować w danym przypadku. | TiR_1A_U02, TiR_1A_U07 | S1A_U02, S1A_U07, S1A_U08 | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-3 | S-3, S-4, S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O4/1_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wyjaśnić podstawowe pojęcia dotyczące kultury menedżerskiej. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi definiować wybrane podstawowe pojęcia dotyczące kultury menedżerskiej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TiR_1A_O4/1_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zidentyfikować najważniejsze problemy analizowanej organizacji biorąc pod uwagę czynniki kultury menedżerskiej | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny zidentyfikować problem kultury organizacyjnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_O4/1_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować przyczyny analizowanych problemów menedżera i organizacji. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny ocenić stan organizacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TiR_1A_O4/1_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć decydować jaką metodę zarządzania należy zastosować w danym przypadku. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w sposób ogólny dobrać metody | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Alexandre Havard, Etyka przywódcy, Trening doskonalenia osobowości, MSM Studio, Gdańsk, 2011
- Marta Juchnowicz, Zarządzanie przez zaangażowanie, PWE, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Pablo Cardona, Pilar Garcia-Lombardia, Rozwój kompetencji przywódczych, Wydawnictwo M, Kraków, 2008
- Bjerke Bjorn, Kultura a style przywództwa, zarządzanie w warunkach globalizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004
- Pablo Cardona, Pilar Garcia-Lombardia, Rozwój kompetencji przywódczych, Wydawnictwo M, Kraków, 2008
- Bjerke Bjorn, Kultura a style przywództwa, zarządzanie w warunkach globalizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2004