Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium I:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Turystyka i rekreacja
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk przyrodniczych, nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium I
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra/Zakład
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>, Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS4 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1oglna wiedza kierunkowa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poprawne napisanie pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Pola badawcze w turystyce i rekreacji2
T-S-2Zasady opracowania koncepcji pracy. Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych oraz planu pracy i jego weryfikacji3
T-S-3Techniki poszukiwania i porządkowania materiałów źródłowych1
T-S-4Technika pisania pracy1
T-S-5Wspólne rozwiązanie problemów badawczych dotyczących pracy dyplomowej.2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminariach9
A-S-2Weryfikacja i przegląd literatury wskazanej przez opiekuna - nauczyciela odpowiedzialnego10
A-S-3przygotowanie sie do zajęć3
A-S-4przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy8
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusja dot. zaprezentowanego referatu

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego tematu i koncepcji pracy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_A12_W01
student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach turystyki i rekreacji
TiR_1A_W01S1A_W01C-1T-S-2, T-S-1, T-S-3, T-S-5M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_A12_U01
umiejętność okreslenia problemu badawczego oraz dobór metod do realizacji badań
TiR_1A_U01, TiR_1A_U03, TiR_1A_U05, TiR_1A_U06, TiR_1A_U07, TiR_1A_U08S1A_U01, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10C-1T-S-2, T-S-1, T-S-3, T-S-4, T-S-5M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TiR_1A_A12_K01
student potrafi zastosować zdobyta wiedzę do pisania pracy.
TiR_1A_K06, TiR_1A_K03, TiR_1A_K07S1A_K03, S1A_K06, S1A_K07C-1T-S-2, T-S-1, T-S-3, T-S-4, T-S-5M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_A12_W01
student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach turystyki i rekreacji
2,0
3,0student , na postawie podanych przykładów, wie jakie elementy powinny się znaleźć w temacie pracy
3,5student potrafi objaśnić różnice między pracami teretycznymi i paktycznymi
4,0student definiuje istotę problemu badawczego
4,5student potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę takich prac
5,0student definiuje podstawowe metody badawcze

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_A12_U01
umiejętność okreslenia problemu badawczego oraz dobór metod do realizacji badań
2,0
3,0student potrafi dobrać podstawowe metody badawcze do danego problemu/tematu pracy
3,5student potrafi zastosować w praktyce techniki pisania pracy
4,0student potrafi wyszukiwać informacje zawarte w materiałach wtórnych
4,5student potrafi formułować pytania badawcze
5,0student potrafi zaprezentować wybrany temat pracy

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TiR_1A_A12_K01
student potrafi zastosować zdobyta wiedzę do pisania pracy.
2,0
3,0potrafi odpowiednio dokonać przeglądu literatury tematu
3,5student dba o rzetelność w pisaniu pracy
4,0student postępuje zgodnie z etyką badaczy
4,5student jest zdolny do organizowania własnej pracy / pracy w grupie
5,0student kreatywnie realizuje wybrany temat

Literatura podstawowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, WArszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2006
  2. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej., CeDeWu, Warszawa, 2009

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Pola badawcze w turystyce i rekreacji2
T-S-2Zasady opracowania koncepcji pracy. Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych oraz planu pracy i jego weryfikacji3
T-S-3Techniki poszukiwania i porządkowania materiałów źródłowych1
T-S-4Technika pisania pracy1
T-S-5Wspólne rozwiązanie problemów badawczych dotyczących pracy dyplomowej.2
9

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminariach9
A-S-2Weryfikacja i przegląd literatury wskazanej przez opiekuna - nauczyciela odpowiedzialnego10
A-S-3przygotowanie sie do zajęć3
A-S-4przygotowanie sie do prezentacji koncepcji i planu pracy8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_A12_W01student potrafi określić temat swoich zainteresowań w ramach turystyki i rekreacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_W01ma wiedzę ogólną z zakresu nauk przyrodniczych, społecznych, ekonomicznych, zarządzania i pokrewnych dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Poprawne napisanie pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-2Zasady opracowania koncepcji pracy. Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych oraz planu pracy i jego weryfikacji
T-S-1Pola badawcze w turystyce i rekreacji
T-S-3Techniki poszukiwania i porządkowania materiałów źródłowych
T-S-5Wspólne rozwiązanie problemów badawczych dotyczących pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusja dot. zaprezentowanego referatu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego tematu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student , na postawie podanych przykładów, wie jakie elementy powinny się znaleźć w temacie pracy
3,5student potrafi objaśnić różnice między pracami teretycznymi i paktycznymi
4,0student definiuje istotę problemu badawczego
4,5student potrafi opisać wybrany problem badawczy w krótkich formach pisemnych i zna zalecaną strukturę takich prac
5,0student definiuje podstawowe metody badawcze
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_A12_U01umiejętność okreslenia problemu badawczego oraz dobór metod do realizacji badań
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_U01Potrafi prawidłowo interpretować zjawiska (społeczne, prawne, ekonomiczne, przyrodnicze, geograficzne i krajoznawcze) w zakresie turystyki i rekreacji
TiR_1A_U03Potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U05Rozwiązuje konkretne zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja, w oparciu o poznane normy i reguły
TiR_1A_U06Wykorzystuje zdobytą wiedzę do analizy konkretnych problemów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U07Potrafi wskazać rozwiązania dylematów z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja
TiR_1A_U08Umie przygotowywać wystąpienia ustne i typowe prace pisemne dotyczące zagadnień szczegółowych właściwych dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych , właściwych dla kierunku turystyka i rekreacja z wykorzystaniem: programów komputerowych na poziomie Europejskiego Certyfikatu umiejętności Komputerowych, a także różnych źródeł pierwotnych i wtórnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
S1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Poprawne napisanie pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-2Zasady opracowania koncepcji pracy. Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych oraz planu pracy i jego weryfikacji
T-S-1Pola badawcze w turystyce i rekreacji
T-S-3Techniki poszukiwania i porządkowania materiałów źródłowych
T-S-4Technika pisania pracy
T-S-5Wspólne rozwiązanie problemów badawczych dotyczących pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusja dot. zaprezentowanego referatu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego tematu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi dobrać podstawowe metody badawcze do danego problemu/tematu pracy
3,5student potrafi zastosować w praktyce techniki pisania pracy
4,0student potrafi wyszukiwać informacje zawarte w materiałach wtórnych
4,5student potrafi formułować pytania badawcze
5,0student potrafi zaprezentować wybrany temat pracy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTiR_1A_A12_K01student potrafi zastosować zdobyta wiedzę do pisania pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTiR_1A_K06Jest świadomy potrzeby samodoskonalenia
TiR_1A_K03Określać priorytety podczas realizacji zadań
TiR_1A_K07Potrafi myśleć i działać w sposób samodzielny
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poprawne napisanie pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-2Zasady opracowania koncepcji pracy. Zasady formułowania celu pracy i pytań badawczych oraz planu pracy i jego weryfikacji
T-S-1Pola badawcze w turystyce i rekreacji
T-S-3Techniki poszukiwania i porządkowania materiałów źródłowych
T-S-4Technika pisania pracy
T-S-5Wspólne rozwiązanie problemów badawczych dotyczących pracy dyplomowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusja dot. zaprezentowanego referatu
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego tematu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi odpowiednio dokonać przeglądu literatury tematu
3,5student dba o rzetelność w pisaniu pracy
4,0student postępuje zgodnie z etyką badaczy
4,5student jest zdolny do organizowania własnej pracy / pracy w grupie
5,0student kreatywnie realizuje wybrany temat