Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Handel zagraniczny
Sylabus przedmiotu Podstawy handlu zagranicznego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy handlu zagranicznego | ||
Specjalność | Międzynarodowe stosunki ekonomiczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Opanowanie wiedzy z zakresu makro, mikroekonomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie przez studentów wiedzy na temat form wymiany międzynarodowej oraz znaczenia handlu zagranicznego. |
C-2 | zrozumienie przez studentów podstawowych zasad funkcjonowania handlu zagranicznego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Handel zagraniczny jako podstawowa forma współpracy kraju z zagranicą. | 2 |
T-W-2 | Pojęcie rynku i jego rodzaje. | 4 |
T-W-3 | Formy handlu zagranicznego na rynkach zorganizowanych i niezorganizowanych | 4 |
T-W-4 | Ogólna charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym. | 4 |
T-W-5 | Charakterystyka obrotów polskiego handlu zagranicznego. | 4 |
T-W-6 | Polityka państwa dotycząca obrotu z zagranicą. | 4 |
T-W-7 | Ogólna koncepcja kontraktu | 4 |
T-W-8 | Nowe formy wymiany miedzynarodowej | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia końcowego | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: bieżąca obserwacja zaangażowania |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/9_W01 Student posiada wiedzę związaną z podstawami handlu zagranicznego. | E_1A_W03 | S1A_W02, S1A_W03 | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/9_U01 Student umie scharakteryzować podstawowe zasady i reguły handlu zagranicznego. | E_1A_U05 | S1A_U05 | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D9/9_K01 Student posiada kompetencje do objaśniania zagadnień związanych z handlem zagranicznym. | E_1A_K07 | S1A_K03 | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/9_W01 Student posiada wiedzę związaną z podstawami handlu zagranicznego. | 2,0 | Student opanował poniżej 60% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. |
3,0 | Student opanował od 60 do % wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. | |
3,5 | Student opanował od 70 do 79% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. | |
4,0 | Student opanował od 80 do 89% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. | |
4,5 | Student opanował od 90 do 95% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. | |
5,0 | Student opanował od 96 do 100% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/9_U01 Student umie scharakteryzować podstawowe zasady i reguły handlu zagranicznego. | 2,0 | Student opanował poniżej 60% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. |
3,0 | Student opanował od 60 do 69% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. | |
3,5 | Student opanował od 70 do 79% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. | |
4,0 | Student opanował od 80 do 89% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. | |
4,5 | Student opanował od 90 do 95% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. | |
5,0 | Student opanował od 96 do 100% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D9/9_K01 Student posiada kompetencje do objaśniania zagadnień związanych z handlem zagranicznym. | 2,0 | Student opanował poniżej 60% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. |
3,0 | Student opanował od 60 do 69% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. | |
3,5 | Student opanował od 70 do 79% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. | |
4,0 | Student opanował od 80 do 89% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. | |
4,5 | Student opanował od 90 do 95% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. | |
5,0 | Student opanował od 96 do 100% wiedzy z zakresu podsawowych zagadnień handlu zagranicznego. |
Literatura podstawowa
- Białecki K. P., Operacje handlu zagranicznego, PWE, Warszawa, 2008
- J. Rymarczyk, Handel zagraniczny Organizacja i Technika, PWE, Warszawa, 2005