Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Konsulting gospodarczy

Sylabus przedmiotu Źródła informacji o nieruchomościach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Źródła informacji o nieruchomościach
Specjalność Wycena nieruchomości
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK1 15 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę i umiejętności w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych związanych z gospodarką nieruchomościami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z podstawowymi źródłami informacji o nieruchomościach
C-2Ukształtowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji o nieruchomościach
C-3Opanowanie umiejętności pozyskania informacji z odpowiednich źródeł informacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Sądy wieczysto księgowe i księgi wieczyste3
T-K-2Kataster nieruchomości2
T-K-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu4
T-K-4Analiza wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość2
T-K-5Mapy tematyczne2
T-K-6Inne żródła o nieruchomościach2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1udział w konwersatoriach15
A-K-2przygotowanie do bieżących zajęć30
A-K-3przygotowanie wskazanej literatury30
A-K-4przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
M-4Metody praktyczne - ćwiczenia

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocena testu wielokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: ocena w kompetencji zastosowania nabytej wiedzy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/3_W01
Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach
E_2A_W01, E_2A_W04, E_2A_W08S2A_W01, S2A_W04, S2A_W07C-2, C-1, C-3T-K-5, T-K-3, T-K-4, T-K-2, T-K-1, T-K-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/3_U01
Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach
E_2A_U01, E_2A_U05S2A_U01, S2A_U05C-2, C-1, C-3T-K-5, T-K-3, T-K-4, T-K-2, T-K-1, T-K-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/3_K01
Świadomy znaczenia stosowania różych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami
E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K04, E_2A_K05S2A_K01, S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K06C-2, C-1, C-3T-K-5, T-K-3, T-K-4, T-K-2, T-K-1, T-K-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/3_W01
Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach
2,0Student nie jest w stanie: zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach wskazać podstawowych żródeł informacji o nieruchomościach rozróznić, definiować i i korzystać ze źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Student : w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiałw zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
4,0Student Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/3_U01
Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach
2,0Nie potrafi rozróżniać podstawowych informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji bez pomocy nauczyciela
3,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z wydatną pomoca nauczyciela
3,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z pomocą nauczyciela
4,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji - samodzielnie
4,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji samodzielnie w sposób zadawalający
5,0Samodzielnie rozróżnia i korzysta z różnych źródeł informacji w sposób bardzo dobry

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/3_K01
Świadomy znaczenia stosowania różych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami
2,0Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu elementarnym
3,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym
4,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach
4,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu
5,0W sposób bardzo dobry samodzielnie potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu

Literatura podstawowa

  1. D. Falcenloben, Kataster nieruchomości Rejesterem Publicznym, Gall, 2009
  2. M.H. Kamiński, Księgi wieczyste i hipoteka, Zielona góra, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Rozporządzenie ministra rozwoju regionalnego i Budownictwa w sprawie ewidencji gruntów i budynków. Dz U 1999 nr 38 poz 371
  2. Ustawa o księgach wieczystych i hipotekach z dnia 6 lipca 1982 r Dz u nr 19, poz 47

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Sądy wieczysto księgowe i księgi wieczyste3
T-K-2Kataster nieruchomości2
T-K-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu4
T-K-4Analiza wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość2
T-K-5Mapy tematyczne2
T-K-6Inne żródła o nieruchomościach2
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1udział w konwersatoriach15
A-K-2przygotowanie do bieżących zajęć30
A-K-3przygotowanie wskazanej literatury30
A-K-4przygotowanie do zaliczenia przedmiotu15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/3_W01Zna elementarne pojęcia i instytucje z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W04ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną w odniesieniu do wybranych kategorii więzi społecznych
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji o nieruchomościach
C-1Zapoznanie studenta z podstawowymi źródłami informacji o nieruchomościach
C-3Opanowanie umiejętności pozyskania informacji z odpowiednich źródeł informacji
Treści programoweT-K-5Mapy tematyczne
T-K-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu
T-K-4Analiza wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość
T-K-2Kataster nieruchomości
T-K-1Sądy wieczysto księgowe i księgi wieczyste
T-K-6Inne żródła o nieruchomościach
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
M-4Metody praktyczne - ćwiczenia
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena testu wielokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: ocena w kompetencji zastosowania nabytej wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie: zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach wskazać podstawowych żródeł informacji o nieruchomościach rozróznić, definiować i i korzystać ze źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Student : w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiałw zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
4,0Student Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/3_U01Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji o nieruchomościach
C-1Zapoznanie studenta z podstawowymi źródłami informacji o nieruchomościach
C-3Opanowanie umiejętności pozyskania informacji z odpowiednich źródeł informacji
Treści programoweT-K-5Mapy tematyczne
T-K-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu
T-K-4Analiza wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość
T-K-2Kataster nieruchomości
T-K-1Sądy wieczysto księgowe i księgi wieczyste
T-K-6Inne żródła o nieruchomościach
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
M-4Metody praktyczne - ćwiczenia
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena testu wielokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: ocena w kompetencji zastosowania nabytej wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi rozróżniać podstawowych informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji bez pomocy nauczyciela
3,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z wydatną pomoca nauczyciela
3,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z pomocą nauczyciela
4,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji - samodzielnie
4,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji samodzielnie w sposób zadawalający
5,0Samodzielnie rozróżnia i korzysta z różnych źródeł informacji w sposób bardzo dobry
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/3_K01Świadomy znaczenia stosowania różych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji o nieruchomościach
C-1Zapoznanie studenta z podstawowymi źródłami informacji o nieruchomościach
C-3Opanowanie umiejętności pozyskania informacji z odpowiednich źródeł informacji
Treści programoweT-K-5Mapy tematyczne
T-K-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu
T-K-4Analiza wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość
T-K-2Kataster nieruchomości
T-K-1Sądy wieczysto księgowe i księgi wieczyste
T-K-6Inne żródła o nieruchomościach
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
M-2Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
M-4Metody praktyczne - ćwiczenia
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocena testu wielokrotnego wyboru
S-2Ocena formująca: ocena w kompetencji zastosowania nabytej wiedzy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu elementarnym
3,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym
4,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach
4,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu
5,0W sposób bardzo dobry samodzielnie potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu