Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_1A_D8/3_U02 | Student projektuje, realizuje oraz weryfikuje informacje otrzymane w wyniku przygotowania własnego projektu badawczego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_1A_U01 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych |
---|
E_1A_U02 | Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych |
E_1A_U03 | Umie organizować pracę własną i zespołu |
E_1A_U04 | Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru |
E_1A_U06 | Potrafi wskazać źródła finansowania i posiada umiejętność wykorzystania wiedzy z rachunkowości w procesach gospodarowania |
E_1A_U08 | Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii |
E_1A_U15 | Włada słownictwem specjalistycznym w języku obcym z zakresu ekonomii zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
E_1A_U05 | Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii |
E_1A_U07 | Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych |
E_1A_U09 | Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych |
E_1A_U13 | Posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także z różnych źródeł |
E_1A_U14 | Posiada umiejętność przygotowania typowych wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
S1A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych |
S1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
S1A_U10 | posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
S1A_U11 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie umiejętności wyszukiwania danych statystycznych, budowania własnych baz danych w oparciu o dostępne informacje statystyczne. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Przygotowanie i realizacja badań statystycznych. Weryfikacja i analiza dostępnych baz danych statystycznych. |
---|
T-L-6 | Niepubliczne źródła danych statystycznych |
T-L-4 | Weryfikacja i analiza bazy danych Eurostat. |
T-L-8 | Praca projektowa |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia realizowane w oparciu o Internetowe źródła danych statystycznych wraz z dyskusją dydaktyczną związaną z wykładem. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie oceny z pracy projektowej sprawdzającej umiejętność stosowania w praktyce nabytej wiedzy oraz wykorzystania dostępnych źródeł danych statystycznych |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zaprojektować własnego projektu badawczego. |
3,0 | Student potrafi zaprojektować i zrealizować oraz zinterpretować przy pomocy nauczyciela pewneetapy przygotowywanego projektu badawczego. |
3,5 | Student potrafi zaprojektować i zrealizować oraz zinterpretować przy pomocy nauczyciela większość etapów przygotowywanego projektu badawczego. |
4,0 | Student potrafi samodzielnie zaprojektować i zrealizować oraz zinterpretować większość etapów przygotowywanego projektu badawczego. |
4,5 | Student potrafi samodzielnie zaprojektować i zrealizować oraz zinterpretować poszczególne etapy przygotowywanego projektu badawczego. |
5,0 | Student potrafi samodzielnie oraz bezbłędnie zaprojektować i zrealizować oraz zinterpretować poszczególne etapy przygotowywanego projektu badawczego. |