Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Handel zagraniczny

Sylabus przedmiotu Prawo międzynarodowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo międzynarodowe
Specjalność Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK4 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 9 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę w zakresie instytucji prawnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
C-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Zarys historii prawa międzynarodowego1
T-K-2Prawo traktatów1
T-K-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych1
T-K-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych1
T-K-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego2
T-K-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie2
T-K-7Źródła prawa międzynarodowego1
9
wykłady
T-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;1
T-W-2Prawo traktatów;1
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;1
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.1
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego1
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;1
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;1
T-W-8Zarys historii prawa międzynarodowego;1
T-W-9Prawo traktatów;1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach9
A-K-2Udział w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z ćwiczeń5
A-K-3Prezentacje i prace studentów6
A-K-4Rozwiązywanie kazusów5
A-K-5Przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu5
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2udział w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z wykładów15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
M-4Rozwiązywanie kazusów;

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/10_W01
Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego.
E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W04S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04C-3, C-1, C-2T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-3, M-1, M-4, M-2S-1, S-2, S-4, S-3
E_1A_D9/10_W02
Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową.
E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W05, E_1A_W01, E_1A_W04S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-3, M-1, M-4, M-2S-1, S-2, S-4, S-3
E_1A_D9/10_W03
Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W05, E_1A_W01, E_1A_W04S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-3, M-1, M-4, M-2S-1, S-2, S-4, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/10_U01
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł;
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-3, M-1, M-4, M-2S-1, S-2
E_1A_D9/10_U02
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-3, M-1, M-4, M-2S-1, S-2, S-4, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/10_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia;
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-3, M-1, M-4, M-2S-1, S-2
E_1A_D9/10_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze;
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-3, M-4S-1, S-2
E_1A_D9/10_K03
Potrafi pracować zespołowo.
E_1A_K06, E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07C-3, C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-5M-3, M-1, M-4, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/10_W01
Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego.
2,0Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy w zakresie prawa miedzynarodowego.
3,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego.
3,5Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D9/10_W02
Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową.
2,0Student nie posiada nawet elementarnej wiedzy z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa.
3,0Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa.
3,5Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu dobrym.
4,5Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D9/10_W03
Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
2,0Student nie posiada orientacji w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
3,0Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
3,5Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu dobrym.
4,5Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niz dobry.
5,0Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/10_U01
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł;
2,0Student nie potrafi samodzielnie zdobywac wiedzy i rozwijac swoich profesjonalnych umiejetnosci.
3,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł.
3,5Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D9/10_U02
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów
2,0Student nie posiada elementarnych umiejetnosci badawczych pozwalajacych na analizowanie przykładów.
3,0Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów.
3,5Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu dobrym.
4,5Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/10_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia;
2,0Student nie zna ograniczeń własnej wiedzy i nie rozumie potrzeby dalszego kształcenia
3,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzeby dalszego kształcenia
3,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzeby dalszego kształcenia w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzeby dalszego kształcenia w stopniu dobrym
4,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzeby dalszego kształcenia w stopniu większym niż dobry
5,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzeby dalszego kształcenia w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/10_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze;
2,0Student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze
3,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze
3,5Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu dobrym
4,5Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/10_K03
Potrafi pracować zespołowo.
2,0Student nie potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole.
3,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole.
3,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. Antonowicz L., Podręcznik prawa międzynarodowego, Lexis Nexis, Warszawa, 2009
  2. Shaw M. L., Prawo międzynarodowe, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006
  3. Góralczyk W., Prawo międzynarodowe puibliczne w zarysie, Lexis Nexis, Warszawa, 2008
  4. Antonowicz L., Podręcznik prawa międzynarodowego, Lexis Nexis, Warszawa, 2009
  5. Shaw M. L., Prawo międzynarodowe, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006
  6. Góralczyk W., Prawo międzynarodowe puibliczne w zarysie, Lexis Nexis, Warszawa, 2008

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Zarys historii prawa międzynarodowego1
T-K-2Prawo traktatów1
T-K-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych1
T-K-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych1
T-K-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego2
T-K-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie2
T-K-7Źródła prawa międzynarodowego1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;1
T-W-2Prawo traktatów;1
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;1
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.1
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego1
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;1
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;1
T-W-8Zarys historii prawa międzynarodowego;1
T-W-9Prawo traktatów;1
9

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach9
A-K-2Udział w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z ćwiczeń5
A-K-3Prezentacje i prace studentów6
A-K-4Rozwiązywanie kazusów5
A-K-5Przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2udział w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z wykładów15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/10_W01Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
Treści programoweT-W-9Prawo traktatów;
T-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-2Prawo traktatów;
T-W-8Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
Metody nauczaniaM-3Prezentacje i prace studentów;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Rozwiązywanie kazusów;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy w zakresie prawa miedzynarodowego.
3,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego.
3,5Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawowa wiedze w zakresie prawa miedzynarodowego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/10_W02Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
Treści programoweT-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-2Prawo traktatów;
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
Metody nauczaniaM-3Prezentacje i prace studentów;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Rozwiązywanie kazusów;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada nawet elementarnej wiedzy z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa.
3,0Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa.
3,5Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu dobrym.
4,5Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada elementarna wiedze z zakresu regulacji rzadzacych wymiana miedzynarodowa w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/10_W03Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
Treści programoweT-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-2Prawo traktatów;
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
Metody nauczaniaM-3Prezentacje i prace studentów;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Rozwiązywanie kazusów;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada orientacji w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
3,0Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
3,5Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu dobrym.
4,5Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niz dobry.
5,0Student posiada orientacje w zakresie struktur organizacji miedzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/10_U01Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
Treści programoweT-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-2Prawo traktatów;
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
Metody nauczaniaM-3Prezentacje i prace studentów;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Rozwiązywanie kazusów;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie zdobywac wiedzy i rozwijac swoich profesjonalnych umiejetnosci.
3,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł.
3,5Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi samodzielnie zdobywac wiedze i rozwijac swoje profesjonalne umiejetnosci korzystajac z róznorodnych zródeł w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/10_U02Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
Treści programoweT-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-2Prawo traktatów;
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
Metody nauczaniaM-3Prezentacje i prace studentów;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Rozwiązywanie kazusów;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada elementarnych umiejetnosci badawczych pozwalajacych na analizowanie przykładów.
3,0Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów.
3,5Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu dobrym.
4,5Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada elementarne umiejetnosci badawcze pozwalajacych na analizowanie przykładów w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/10_K01Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
Treści programoweT-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-2Prawo traktatów;
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
Metody nauczaniaM-3Prezentacje i prace studentów;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Rozwiązywanie kazusów;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna ograniczeń własnej wiedzy i nie rozumie potrzeby dalszego kształcenia
3,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzeby dalszego kształcenia
3,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzeby dalszego kształcenia w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzeby dalszego kształcenia w stopniu dobrym
4,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzeby dalszego kształcenia w stopniu większym niż dobry
5,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzeby dalszego kształcenia w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/10_K02Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
Treści programoweT-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-2Prawo traktatów;
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
Metody nauczaniaM-3Prezentacje i prace studentów;
M-4Rozwiązywanie kazusów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze
3,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze
3,5Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu dobrym
4,5Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/10_K03Potrafi pracować zespołowo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
Treści programoweT-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-2Prawo traktatów;
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
Metody nauczaniaM-3Prezentacje i prace studentów;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-4Rozwiązywanie kazusów;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole.
3,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole.
3,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi pracowac samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym.