Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_1A_D9/1_U01 | Student posiada umiejętność rozróżnienia poszczególnych form integracji regionalnej i prawidłowo interpretuje zjawiska ekonomiczne |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_1A_U01 | Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych |
---|
E_1A_U02 | Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych |
E_1A_U03 | Umie organizować pracę własną i zespołu |
E_1A_U04 | Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru |
E_1A_U08 | Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii |
E_1A_U05 | Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii |
E_1A_U10 | Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U05 | prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
S1A_U08 | posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych |
Cel przedmiotu | C-1 | poznanie i zrozumienie przez studentów podstawowych kategorii ekonomicznych |
---|
C-2 | zrozumienie przez studentów mechanizmów gospodarczych w skali regionalnej |
Treści programowe | T-K-2 | Korporacje transnarodowe w procesie globalizacji. |
---|
T-K-3 | Gospodarka polska a proces globalizacji. |
T-K-4 | Przewidywane zmiany w gospodarce światowej i polskiej na skutek procesu globalizacji. |
T-K-5 | Pojęcie i cele integracji. |
T-K-6 | Warunki integracji międzynarodowej. |
T-K-7 | Modele i mechanizmy międzynarodowej integracji gospodarczej. |
T-K-8 | Kierunki i etapy międzynarodowej integracji gospodarczej. |
T-K-9 | Ugrupowania integracyjne w gospodarce światowej. |
T-K-1 | Przyczyny, zakres i przebieg procesu globalizacji. |
Metody nauczania | M-2 | wykład problemowy |
---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student opanował poniżej 60% wiedzy z zakresu globalizacji i integracji międzynarodowej. |
3,0 | Student opanowałod 60 do 96% wiedzy z zakresu globalizacji i integracji międzynarodowej. |
3,5 | Student opanował od 70 do 79% wiedzy z zakresu globalizacji i integracji międzynarodowej. |
4,0 | Student opanował od 80 do 89% wiedzy z zakresu globalizacji i integracji międzynarodowej. |
4,5 | Student opanował od 90 do 95% wiedzy z zakresu globalizacji i integracji międzynarodowej. |
5,0 | Student opanował od 96 do 100% wiedzy z zakresu globalizacji i integracji międzynarodowej. |