Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Handel zagraniczny

Sylabus przedmiotu Agroturystyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Agroturystyka
Specjalność Ekonomika turystyki
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl>, Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK6 18 2,00,50zaliczenie
wykładyW6 18 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy znajomości mikroekonomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie się z genezą, stanem bieżącym i możliwościami rozwoju agroturystyki.
C-2Zapoznanie z miejscem agroturystyki w wielofunkcyjnym rozwoju terenów wiejskich.
C-3Zapoznanie z podstawowymi pojęciami związanymi z turystyką na terenach wiejskich oraz funkcjonowaniem gospodarstwa agroturystycznego jako małego przedsiębiorstwa, w szczególności z ekonomicznymi aspektami tej działalności.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Podstawowe pojęcia związane z turystyka i obszarami wiejskimi2
T-K-2Produkty i usługi w agroturystyce3
T-K-3Markowe produkty agroturystyczne3
T-K-4Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego6
T-K-5Determinanty rozwoju usług agroturystycznych2
T-K-6Instytucjonalne czynniki rozwoju2
18
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia związane z turystyka i obszarami wiejskimi2
T-W-2Produkty i usługi w agroturystyce2
T-W-3Kreowanie marki w agroturystyce2
T-W-4Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego2
T-W-5Organizacja i obsługa ruchu turystycznego na wsi2
T-W-6Wymiar społeczny i ekonomiczny działalnosci agroturystycznej2
T-W-7Determinanty rozwoju usług agroturystycznych2
T-W-8Instytucjonalne czynniki rozwoju2
T-W-9Anatomia rozwoju agroturystyki w Polsce2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w zajęciach18
A-K-2Przeglad literatury12
A-K-3Przygotowanie sie do prezentacji9
A-K-4Przeprowadzenie zaliczenia2
A-K-5Prezentacja projektów i praca w grupach19
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Studia literatury32
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-W-4Kolokwium5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny)
M-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (metoda przypadków)
M-4Metody praktyczne (metoda projektów)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadków w trakcie wykładu konwersatoryjnego
S-2Ocena podsumowująca: Praca końcowa według podanego wzoru na pierwszych zajęciach

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/8_W01
Student potrafi charakteryzować i wyjaśniać podstawowe procesy związane z działalnoscia agroturystyczną i obszarami wiejskimi.
E_1A_W02, E_1A_W01, E_1A_W06S1A_W01, S1A_W02, S1A_W06C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/8_U01
Student potrafi wykorzystywać podstawowa wiedze teoretyczną do analizowania konkretnych zjawisk zachodzących w regionach turystycznych.
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U05S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05C-1, C-2, C-3T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
E_1A_D4/8_U02
Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
E_1A_U03, E_1A_U08, E_1A_U14S1A_U02, S1A_U03, S1A_U06, S1A_U10C-1, C-2, C-3T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-K-2, T-K-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/8_K01
Posiada kompetencje umozliwiające właściwą ocenę funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych i ich otoczenia
E_1A_K06, E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K05S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07C-1, C-2, C-3T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/8_W01
Student potrafi charakteryzować i wyjaśniać podstawowe procesy związane z działalnoscia agroturystyczną i obszarami wiejskimi.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/8_U01
Student potrafi wykorzystywać podstawowa wiedze teoretyczną do analizowania konkretnych zjawisk zachodzących w regionach turystycznych.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
E_1A_D4/8_U02
Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/8_K01
Posiada kompetencje umozliwiające właściwą ocenę funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych i ich otoczenia
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne

Literatura podstawowa

  1. Sznajder M., Przezbórska L., Agroturystyka, PWE, Warszawa, 2006
  2. Sawicki B., Mazurek-Kusiak A., Agroturystyka w teorii i praktyce, Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Lublin, 2010
  3. Sikora J., Organizacja ruchu turystycznego na wsi, WSPiP S.A., Warszawa, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Strzębicki L, Budowanie marki wiejskiej - podstawowe determinanty i kierunki działań, CDR w Brwinowie, kraków, 2009

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Podstawowe pojęcia związane z turystyka i obszarami wiejskimi2
T-K-2Produkty i usługi w agroturystyce3
T-K-3Markowe produkty agroturystyczne3
T-K-4Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego6
T-K-5Determinanty rozwoju usług agroturystycznych2
T-K-6Instytucjonalne czynniki rozwoju2
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia związane z turystyka i obszarami wiejskimi2
T-W-2Produkty i usługi w agroturystyce2
T-W-3Kreowanie marki w agroturystyce2
T-W-4Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego2
T-W-5Organizacja i obsługa ruchu turystycznego na wsi2
T-W-6Wymiar społeczny i ekonomiczny działalnosci agroturystycznej2
T-W-7Determinanty rozwoju usług agroturystycznych2
T-W-8Instytucjonalne czynniki rozwoju2
T-W-9Anatomia rozwoju agroturystyki w Polsce2
18

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w zajęciach18
A-K-2Przeglad literatury12
A-K-3Przygotowanie sie do prezentacji9
A-K-4Przeprowadzenie zaliczenia2
A-K-5Prezentacja projektów i praca w grupach19
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Studia literatury32
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
A-W-4Kolokwium5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/8_W01Student potrafi charakteryzować i wyjaśniać podstawowe procesy związane z działalnoscia agroturystyczną i obszarami wiejskimi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie się z genezą, stanem bieżącym i możliwościami rozwoju agroturystyki.
C-2Zapoznanie z miejscem agroturystyki w wielofunkcyjnym rozwoju terenów wiejskich.
C-3Zapoznanie z podstawowymi pojęciami związanymi z turystyką na terenach wiejskich oraz funkcjonowaniem gospodarstwa agroturystycznego jako małego przedsiębiorstwa, w szczególności z ekonomicznymi aspektami tej działalności.
Treści programoweT-W-1Podstawowe pojęcia związane z turystyka i obszarami wiejskimi
T-W-3Kreowanie marki w agroturystyce
T-W-4Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego
T-W-2Produkty i usługi w agroturystyce
T-W-5Organizacja i obsługa ruchu turystycznego na wsi
T-W-6Wymiar społeczny i ekonomiczny działalnosci agroturystycznej
T-W-7Determinanty rozwoju usług agroturystycznych
T-W-8Instytucjonalne czynniki rozwoju
T-W-9Anatomia rozwoju agroturystyki w Polsce
T-K-2Produkty i usługi w agroturystyce
T-K-3Markowe produkty agroturystyczne
T-K-4Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego
T-K-5Determinanty rozwoju usług agroturystycznych
T-K-6Instytucjonalne czynniki rozwoju
T-K-1Podstawowe pojęcia związane z turystyka i obszarami wiejskimi
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny)
M-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (metoda przypadków)
M-4Metody praktyczne (metoda projektów)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadków w trakcie wykładu konwersatoryjnego
S-2Ocena podsumowująca: Praca końcowa według podanego wzoru na pierwszych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/8_U01Student potrafi wykorzystywać podstawowa wiedze teoretyczną do analizowania konkretnych zjawisk zachodzących w regionach turystycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie się z genezą, stanem bieżącym i możliwościami rozwoju agroturystyki.
C-2Zapoznanie z miejscem agroturystyki w wielofunkcyjnym rozwoju terenów wiejskich.
C-3Zapoznanie z podstawowymi pojęciami związanymi z turystyką na terenach wiejskich oraz funkcjonowaniem gospodarstwa agroturystycznego jako małego przedsiębiorstwa, w szczególności z ekonomicznymi aspektami tej działalności.
Treści programoweT-W-4Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego
T-W-5Organizacja i obsługa ruchu turystycznego na wsi
T-W-6Wymiar społeczny i ekonomiczny działalnosci agroturystycznej
T-W-7Determinanty rozwoju usług agroturystycznych
T-W-8Instytucjonalne czynniki rozwoju
T-W-9Anatomia rozwoju agroturystyki w Polsce
T-K-2Produkty i usługi w agroturystyce
T-K-3Markowe produkty agroturystyczne
T-K-4Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego
T-K-5Determinanty rozwoju usług agroturystycznych
T-K-6Instytucjonalne czynniki rozwoju
T-K-1Podstawowe pojęcia związane z turystyka i obszarami wiejskimi
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny)
M-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (metoda przypadków)
M-4Metody praktyczne (metoda projektów)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadków w trakcie wykładu konwersatoryjnego
S-2Ocena podsumowująca: Praca końcowa według podanego wzoru na pierwszych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/8_U02Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
E_1A_U14Posiada umiejętność przygotowania typowych wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie się z genezą, stanem bieżącym i możliwościami rozwoju agroturystyki.
C-2Zapoznanie z miejscem agroturystyki w wielofunkcyjnym rozwoju terenów wiejskich.
C-3Zapoznanie z podstawowymi pojęciami związanymi z turystyką na terenach wiejskich oraz funkcjonowaniem gospodarstwa agroturystycznego jako małego przedsiębiorstwa, w szczególności z ekonomicznymi aspektami tej działalności.
Treści programoweT-W-4Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego
T-W-5Organizacja i obsługa ruchu turystycznego na wsi
T-W-6Wymiar społeczny i ekonomiczny działalnosci agroturystycznej
T-W-7Determinanty rozwoju usług agroturystycznych
T-W-8Instytucjonalne czynniki rozwoju
T-W-9Anatomia rozwoju agroturystyki w Polsce
T-K-2Produkty i usługi w agroturystyce
T-K-1Podstawowe pojęcia związane z turystyka i obszarami wiejskimi
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny)
M-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (metoda przypadków)
M-4Metody praktyczne (metoda projektów)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadków w trakcie wykładu konwersatoryjnego
S-2Ocena podsumowująca: Praca końcowa według podanego wzoru na pierwszych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/8_K01Posiada kompetencje umozliwiające właściwą ocenę funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych i ich otoczenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie się z genezą, stanem bieżącym i możliwościami rozwoju agroturystyki.
C-2Zapoznanie z miejscem agroturystyki w wielofunkcyjnym rozwoju terenów wiejskich.
C-3Zapoznanie z podstawowymi pojęciami związanymi z turystyką na terenach wiejskich oraz funkcjonowaniem gospodarstwa agroturystycznego jako małego przedsiębiorstwa, w szczególności z ekonomicznymi aspektami tej działalności.
Treści programoweT-W-4Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego
T-W-5Organizacja i obsługa ruchu turystycznego na wsi
T-W-6Wymiar społeczny i ekonomiczny działalnosci agroturystycznej
T-W-7Determinanty rozwoju usług agroturystycznych
T-W-8Instytucjonalne czynniki rozwoju
T-W-9Anatomia rozwoju agroturystyki w Polsce
T-K-2Produkty i usługi w agroturystyce
T-K-3Markowe produkty agroturystyczne
T-K-4Biznes plan gospodarstwa agroturystycznego
T-K-5Determinanty rozwoju usług agroturystycznych
T-K-6Instytucjonalne czynniki rozwoju
T-K-1Podstawowe pojęcia związane z turystyka i obszarami wiejskimi
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny)
M-2Metody problemowe (wykład konwersatoryjny)
M-3Metody aktywizujace (metoda przypadków)
M-4Metody praktyczne (metoda projektów)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja oraz omawianie studiów przypadków w trakcie wykładu konwersatoryjnego
S-2Ocena podsumowująca: Praca końcowa według podanego wzoru na pierwszych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki
3,0Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe
3,5Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku
4,0w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku
4,5w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności
5,0w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne