Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim

Sylabus przedmiotu Historia turystyki i regionów turystycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Historia turystyki i regionów turystycznych
Specjalność Ekonomika turystyki
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 9 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mikroekonomia
W-2Makroekonomia
W-3Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania i przedsiębiorczości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozszerzenie wiedzy związanej z rozwojem historii turystyki na przestrzeni wieków
C-2Historia rozwoju turystyki na świecie
C-3Historia rozwoju turystyki w Polsce
C-4Wpływ turystyki na aktywizację społeczno - gospodarczą regionów, tożsamość i kultura

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Rozwój turystyki na przestrzeni wieków1
T-W-2Turystyka w czasach starożytnych i w średniowiecznej Europie1
T-W-3Turystyka w dobie oświecenia1
T-W-4Turystyka w Polsce w 20-leciu międzywojennym1
T-W-5Rozwój turystyki światowej po 1945 roku1
T-W-6Ruch turystyczny na ziemiach polskich w XIX i XX wieku2
T-W-7Rozwój turystyki w okresie transformacji ustrojowej w Polsce1
T-W-8Turystyka współczesna1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Wykłady9
A-W-2Analiza i studia nad literaturą przedmiotu16
A-W-3Przygotowywanie referatów. Prezentacja multimedialna wybranych zagadnień15
A-W-4Praca nad studium przypadku (realizacja projektu)20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Metoda problemowa: wykład problemowu, objaśnienia do wykładów problemowych, dyskusja
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja merytoryczna na temat problematyki zawartej w wykładach
M-4Metoda eksponująca: wycieczki krajoznawcze, filmy edukacyjne, udział w targach turystyki i rekreacji

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena efektów pracy nad literaturą przedmiotu oraz przegląd czasopism branżowych
S-2Ocena formująca: Ocena referatu
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności na wykładach
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne sprawdzające wiedzę

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/6_W01
Wyjaśnia zagadnienia związane z rozwojem turystyki na przestrzeni wieków
E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W08S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W07C-1T-W-1, T-W-2M-1, M-4S-1, S-3
E_1A_D4/6_W02
Posiada wiedzę na temat ruchu turystycznego w Polsce i na świecie
E_1A_W02, E_1A_W05, E_1A_W06S1A_W02, S1A_W05, S1A_W06C-2, C-3, C-4T-W-4, T-W-3M-1, M-3S-1, S-4
E_1A_D4/6_W03
Ocenia rozwój turystyki w Polsce po II Wojnie Światowej
E_1A_W07, E_1A_W14S1A_W06, S1A_W10C-2, C-3T-W-6, T-W-5M-1, M-3S-1, S-2, S-3
E_1A_D4/6_W04
Posiada widdzę z zakresu turystyki współczesnej
E_1A_W12, E_1A_W08S1A_W03, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08C-1, C-2, C-3, C-4T-W-8, T-W-7M-2, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/6_U01
Nabył umiejętności oceny zjawisk gospodarczych na przestrzeni wieków
E_1A_U06, E_1A_U05S1A_U02, S1A_U05C-1, C-2T-W-6, T-W-8, T-W-7M-1, M-3S-3, S-4
E_1A_D4/6_U02
Umiejętnie interpretuje związek rozwoju turystyki z rozwojem gospodarki
E_1A_U01, E_1A_U04, E_1A_U07S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07, S1A_U08C-1, C-4T-W-4, T-W-5, T-W-3M-1, M-2S-1
E_1A_D4/6_U03
Umiejętnie ocenia rozwój społeczno - gospodarczy regionów, ich tożsamość i kulturę
E_1A_U02, E_1A_U09, E_1A_U10S1A_U02, S1A_U04, S1A_U06C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-2M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/6_K01
Dąży do zdobycia wiedzy z zakresu historii turystyki
E_1A_K09, E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K10S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-2, M-3S-1, S-3, S-4
E_1A_D4/6_K02
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce
E_1A_K03, E_1A_K04S1A_K03, S1A_K04C-1, C-4T-W-4, T-W-6, T-W-5M-1, M-4S-1, S-3
E_1A_D4/6_K03
Uczestniczy aktywnie z procesie nauczania
E_1A_K09, E_1A_K08, E_1A_K10S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05C-2, C-3T-W-8, T-W-7M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/6_W01
Wyjaśnia zagadnienia związane z rozwojem turystyki na przestrzeni wieków
2,0Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych.
3,0Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy.
4,0Student: -w zakresie wiedzy oapnował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokłanie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy sporadycznie.
4,5Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
E_1A_D4/6_W02
Posiada wiedzę na temat ruchu turystycznego w Polsce i na świecie
2,0Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych.
3,0Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia dużo błędów.
4,0Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowey, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokłanie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy sporadycznie.
4,5Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
E_1A_D4/6_W03
Ocenia rozwój turystyki w Polsce po II Wojnie Światowej
2,0Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych.
3,0Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy.
4,0Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy sporadycznie.
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
E_1A_D4/6_W04
Posiada widdzę z zakresu turystyki współczesnej
2,0Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych.
3,0Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowe treści programowe, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy.
4,0Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy sporadycznie.
4,5Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/6_U01
Nabył umiejętności oceny zjawisk gospodarczych na przestrzeni wieków
2,0Student: -nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi wystąpić na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą montekstową.
3,0Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
3,5Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
4,0Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania pracy promocyjnej.
4,5Student: -potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego.
5,0Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego.
E_1A_D4/6_U02
Umiejętnie interpretuje związek rozwoju turystyki z rozwojem gospodarki
2,0Student: - nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową.
3,0Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
3,5Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z przygotowaniem zleconej pracy.
4,0Student: -potrafi zidentyfikować i samodzielnie poradzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania pracy promocyjnej.
4,5Student: -potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z przygotowaniem własnego przedsięwzięcia badawczego.
5,0Student: -samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego.
E_1A_D4/6_U03
Umiejętnie ocenia rozwój społeczno - gospodarczy regionów, ich tożsamość i kulturę
2,0Student: -nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi wystąpić na każdym etapie tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą montekstową.
3,0Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
3,5Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
4,0Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania pracy promocyjnej.
4,5Student: -potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego.
5,0Student: -samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/6_K01
Dąży do zdobycia wiedzy z zakresu historii turystyki
2,0W zakresie działania, postaw i motywacji: -student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela.
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę obojętną wobec poleceń nauczyciela.
3,5W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Adaptuje się jednak do sytuacji dydaktycznych zaaranżowanych przez nauczyciela. Wykazuje postawę umiarkowanie przychylną wobec poczynań nauczyciela.
4,0W zakresie działania, postaw i motywacji: -student dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej, w której sie znalazł. Podejmuje działania z własnej woli, ale nie angażuje się spontanicznie.
4,5W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie tylko dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej, w której się znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób, wykazując przy tym przychylną postawę wobec poczynań nauczyciela.
5,0W zakresie działania, postaw i motywacji: -student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierując się przy tym pozytywną postawą wobec poczynań nauczyciela.
E_1A_D4/6_K02
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce
2,0W zakresie prac zespołowych student: -nie potrafi zaplanować i wykonać pracy na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań).
3,0W zakresie prac zespołowych student: -planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczym, inkubacyjnym, wykonawczym, weryfikacji, prezentacji rozwiązań).
3,5W zakresie prac zespołowych student: -planuje i wykonuje pracę na poziomie podstawowym na każdym z jej etapów ( przygotowawczym, inkubacyjnym, wykonawczym, weryfikacji, prezentacji rozwiązań).
4,0W zakresie prac zespołowych student: -rozdysponowuje lub pomaga w roździelaniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych.
4,5W zakresie prac zespołowych student: -potrafi samodzielnie zaplanować i sprecyzować sele, czynnie uczestniczyć w rozdysponowaniu zadań i ich realizacji na każdym etapie pracy.
5,0W zakresie prac zespołowych student: - potrafi samodzielnie zaplanować i sprecyzować cele, a także roździelić zadania między członków zespołu oraz panować nad współpracą w zespole ( motywowanie do działania). Dba o terminowość i sposób prezentacji wyników zespołu.
E_1A_D4/6_K03
Uczestniczy aktywnie z procesie nauczania
2,0W zakresie działania, postaw i motywacji: -student unika podejmowania działań,nie wykazuje inicjatywy, wykazuje nieprzychylną postawę wobec wszelkich poczynań nauczyciela.
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę neutralną wobec poleceń nauczyciela.
3,5W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Adaptuje się jednak do sytuacji dydaktycznych zaaranżowanych przez nauczyciela. Wykazuje postawę umiarkowanie przychylną wobec poczynań nauczyciela.
4,0W zakresie działania, postaw i motywacji: -student dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej, w której się znalazł. Podejmuje działania z własnej woli, ale nie angażuje się spontanicznie.
4,5W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie tylko dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej w jakiej się znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób wykazując przy tym przychylną postawę wobec poczynań nauczyciela.
5,0W zakresie działani, postaw i motywacji: -student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierując się przy tym postawą pozytywną wobec poczynań nauczyciela.

Literatura podstawowa

  1. Ślusarski J., Nauki o turystyce. Studia i monografie Nr 7, AWF, Kraków, 2003, Nr 7
  2. Gaj J., Dzieje turystyki w Polsce, ALMAER, Warszawa, 2006
  3. Praca zbiorowa pod red. W. Kurka, Turystyka, PWN, Warszawa, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Alejziak J., Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Albis, Kraków, 2004
  2. Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, PWE, Warszawa, 2005
  3. Mazurkiewicz L., Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym, PWE, Warszawa, 2002

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rozwój turystyki na przestrzeni wieków1
T-W-2Turystyka w czasach starożytnych i w średniowiecznej Europie1
T-W-3Turystyka w dobie oświecenia1
T-W-4Turystyka w Polsce w 20-leciu międzywojennym1
T-W-5Rozwój turystyki światowej po 1945 roku1
T-W-6Ruch turystyczny na ziemiach polskich w XIX i XX wieku2
T-W-7Rozwój turystyki w okresie transformacji ustrojowej w Polsce1
T-W-8Turystyka współczesna1
9

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Wykłady9
A-W-2Analiza i studia nad literaturą przedmiotu16
A-W-3Przygotowywanie referatów. Prezentacja multimedialna wybranych zagadnień15
A-W-4Praca nad studium przypadku (realizacja projektu)20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/6_W01Wyjaśnia zagadnienia związane z rozwojem turystyki na przestrzeni wieków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W08Zna podstawowe normy i reguły prawno-organizacyjne warunkujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-1Rozszerzenie wiedzy związanej z rozwojem historii turystyki na przestrzeni wieków
Treści programoweT-W-1Rozwój turystyki na przestrzeni wieków
T-W-2Turystyka w czasach starożytnych i w średniowiecznej Europie
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-4Metoda eksponująca: wycieczki krajoznawcze, filmy edukacyjne, udział w targach turystyki i rekreacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena efektów pracy nad literaturą przedmiotu oraz przegląd czasopism branżowych
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych.
3,0Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy.
4,0Student: -w zakresie wiedzy oapnował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokłanie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy sporadycznie.
4,5Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/6_W02Posiada wiedzę na temat ruchu turystycznego w Polsce i na świecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-2Historia rozwoju turystyki na świecie
C-3Historia rozwoju turystyki w Polsce
C-4Wpływ turystyki na aktywizację społeczno - gospodarczą regionów, tożsamość i kultura
Treści programoweT-W-4Turystyka w Polsce w 20-leciu międzywojennym
T-W-3Turystyka w dobie oświecenia
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja merytoryczna na temat problematyki zawartej w wykładach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena efektów pracy nad literaturą przedmiotu oraz przegląd czasopism branżowych
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne sprawdzające wiedzę
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych.
3,0Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia dużo błędów.
4,0Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowey, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokłanie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy sporadycznie.
4,5Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/6_W03Ocenia rozwój turystyki w Polsce po II Wojnie Światowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W07Ma podstawową wiedzę z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) i zna przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_1A_W14Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-2Historia rozwoju turystyki na świecie
C-3Historia rozwoju turystyki w Polsce
Treści programoweT-W-6Ruch turystyczny na ziemiach polskich w XIX i XX wieku
T-W-5Rozwój turystyki światowej po 1945 roku
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja merytoryczna na temat problematyki zawartej w wykładach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena efektów pracy nad literaturą przedmiotu oraz przegląd czasopism branżowych
S-2Ocena formująca: Ocena referatu
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych.
3,0Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy.
4,0Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy sporadycznie.
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/6_W04Posiada widdzę z zakresu turystyki współczesnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W12Ma podstawową wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej oraz planowania
E_1A_W08Zna podstawowe normy i reguły prawno-organizacyjne warunkujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Rozszerzenie wiedzy związanej z rozwojem historii turystyki na przestrzeni wieków
C-2Historia rozwoju turystyki na świecie
C-3Historia rozwoju turystyki w Polsce
C-4Wpływ turystyki na aktywizację społeczno - gospodarczą regionów, tożsamość i kultura
Treści programoweT-W-8Turystyka współczesna
T-W-7Rozwój turystyki w okresie transformacji ustrojowej w Polsce
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa: wykład problemowu, objaśnienia do wykładów problemowych, dyskusja
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja merytoryczna na temat problematyki zawartej w wykładach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena efektów pracy nad literaturą przedmiotu oraz przegląd czasopism branżowych
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych.
3,0Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów.
3,5Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowe treści programowe, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy.
4,0Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy sporadycznie.
4,5Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
5,0Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/6_U01Nabył umiejętności oceny zjawisk gospodarczych na przestrzeni wieków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U06Potrafi wskazać źródła finansowania i posiada umiejętność wykorzystania wiedzy z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Rozszerzenie wiedzy związanej z rozwojem historii turystyki na przestrzeni wieków
C-2Historia rozwoju turystyki na świecie
Treści programoweT-W-6Ruch turystyczny na ziemiach polskich w XIX i XX wieku
T-W-8Turystyka współczesna
T-W-7Rozwój turystyki w okresie transformacji ustrojowej w Polsce
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja merytoryczna na temat problematyki zawartej w wykładach
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena aktywności na wykładach
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne sprawdzające wiedzę
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: -nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi wystąpić na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą montekstową.
3,0Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
3,5Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
4,0Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania pracy promocyjnej.
4,5Student: -potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego.
5,0Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/6_U02Umiejętnie interpretuje związek rozwoju turystyki z rozwojem gospodarki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Rozszerzenie wiedzy związanej z rozwojem historii turystyki na przestrzeni wieków
C-4Wpływ turystyki na aktywizację społeczno - gospodarczą regionów, tożsamość i kultura
Treści programoweT-W-4Turystyka w Polsce w 20-leciu międzywojennym
T-W-5Rozwój turystyki światowej po 1945 roku
T-W-3Turystyka w dobie oświecenia
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Metoda problemowa: wykład problemowu, objaśnienia do wykładów problemowych, dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena efektów pracy nad literaturą przedmiotu oraz przegląd czasopism branżowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: - nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową.
3,0Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
3,5Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z przygotowaniem zleconej pracy.
4,0Student: -potrafi zidentyfikować i samodzielnie poradzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania pracy promocyjnej.
4,5Student: -potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z przygotowaniem własnego przedsięwzięcia badawczego.
5,0Student: -samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/6_U03Umiejętnie ocenia rozwój społeczno - gospodarczy regionów, ich tożsamość i kulturę
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U09Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych
E_1A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-2Historia rozwoju turystyki na świecie
C-3Historia rozwoju turystyki w Polsce
C-4Wpływ turystyki na aktywizację społeczno - gospodarczą regionów, tożsamość i kultura
Treści programoweT-W-1Rozwój turystyki na przestrzeni wieków
T-W-2Turystyka w czasach starożytnych i w średniowiecznej Europie
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa: wykład problemowu, objaśnienia do wykładów problemowych, dyskusja
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja merytoryczna na temat problematyki zawartej w wykładach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena efektów pracy nad literaturą przedmiotu oraz przegląd czasopism branżowych
S-2Ocena formująca: Ocena referatu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: -nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi wystąpić na każdym etapie tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą montekstową.
3,0Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
3,5Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy.
4,0Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania pracy promocyjnej.
4,5Student: -potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego.
5,0Student: -samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/6_K01Dąży do zdobycia wiedzy z zakresu historii turystyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K10Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Rozszerzenie wiedzy związanej z rozwojem historii turystyki na przestrzeni wieków
Treści programoweT-W-1Rozwój turystyki na przestrzeni wieków
T-W-2Turystyka w czasach starożytnych i w średniowiecznej Europie
T-W-3Turystyka w dobie oświecenia
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa: wykład problemowu, objaśnienia do wykładów problemowych, dyskusja
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja merytoryczna na temat problematyki zawartej w wykładach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena efektów pracy nad literaturą przedmiotu oraz przegląd czasopism branżowych
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności na wykładach
S-4Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne sprawdzające wiedzę
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0W zakresie działania, postaw i motywacji: -student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela.
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę obojętną wobec poleceń nauczyciela.
3,5W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Adaptuje się jednak do sytuacji dydaktycznych zaaranżowanych przez nauczyciela. Wykazuje postawę umiarkowanie przychylną wobec poczynań nauczyciela.
4,0W zakresie działania, postaw i motywacji: -student dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej, w której sie znalazł. Podejmuje działania z własnej woli, ale nie angażuje się spontanicznie.
4,5W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie tylko dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej, w której się znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób, wykazując przy tym przychylną postawę wobec poczynań nauczyciela.
5,0W zakresie działania, postaw i motywacji: -student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierując się przy tym pozytywną postawą wobec poczynań nauczyciela.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/6_K02Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Rozszerzenie wiedzy związanej z rozwojem historii turystyki na przestrzeni wieków
C-4Wpływ turystyki na aktywizację społeczno - gospodarczą regionów, tożsamość i kultura
Treści programoweT-W-4Turystyka w Polsce w 20-leciu międzywojennym
T-W-6Ruch turystyczny na ziemiach polskich w XIX i XX wieku
T-W-5Rozwój turystyki światowej po 1945 roku
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-4Metoda eksponująca: wycieczki krajoznawcze, filmy edukacyjne, udział w targach turystyki i rekreacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena efektów pracy nad literaturą przedmiotu oraz przegląd czasopism branżowych
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0W zakresie prac zespołowych student: -nie potrafi zaplanować i wykonać pracy na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań).
3,0W zakresie prac zespołowych student: -planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów (przygotowawczym, inkubacyjnym, wykonawczym, weryfikacji, prezentacji rozwiązań).
3,5W zakresie prac zespołowych student: -planuje i wykonuje pracę na poziomie podstawowym na każdym z jej etapów ( przygotowawczym, inkubacyjnym, wykonawczym, weryfikacji, prezentacji rozwiązań).
4,0W zakresie prac zespołowych student: -rozdysponowuje lub pomaga w roździelaniu zadań wśród członków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstowe do realizacji zadań zespołowych.
4,5W zakresie prac zespołowych student: -potrafi samodzielnie zaplanować i sprecyzować sele, czynnie uczestniczyć w rozdysponowaniu zadań i ich realizacji na każdym etapie pracy.
5,0W zakresie prac zespołowych student: - potrafi samodzielnie zaplanować i sprecyzować cele, a także roździelić zadania między członków zespołu oraz panować nad współpracą w zespole ( motywowanie do działania). Dba o terminowość i sposób prezentacji wyników zespołu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/6_K03Uczestniczy aktywnie z procesie nauczania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
E_1A_K08Skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
E_1A_K10Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-2Historia rozwoju turystyki na świecie
C-3Historia rozwoju turystyki w Polsce
Treści programoweT-W-8Turystyka współczesna
T-W-7Rozwój turystyki w okresie transformacji ustrojowej w Polsce
Metody nauczaniaM-2Metoda problemowa: wykład problemowu, objaśnienia do wykładów problemowych, dyskusja
M-3Metoda aktywizująca: dyskusja merytoryczna na temat problematyki zawartej w wykładach
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena efektów pracy nad literaturą przedmiotu oraz przegląd czasopism branżowych
S-2Ocena formująca: Ocena referatu
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności na wykładach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0W zakresie działania, postaw i motywacji: -student unika podejmowania działań,nie wykazuje inicjatywy, wykazuje nieprzychylną postawę wobec wszelkich poczynań nauczyciela.
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę neutralną wobec poleceń nauczyciela.
3,5W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Adaptuje się jednak do sytuacji dydaktycznych zaaranżowanych przez nauczyciela. Wykazuje postawę umiarkowanie przychylną wobec poczynań nauczyciela.
4,0W zakresie działania, postaw i motywacji: -student dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej, w której się znalazł. Podejmuje działania z własnej woli, ale nie angażuje się spontanicznie.
4,5W zakresie działania, postaw i motywacji: -student nie tylko dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej w jakiej się znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób wykazując przy tym przychylną postawę wobec poczynań nauczyciela.
5,0W zakresie działani, postaw i motywacji: -student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierując się przy tym postawą pozytywną wobec poczynań nauczyciela.
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.