Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Analityka gospodarcza

Sylabus przedmiotu Międzynarodowe aspekty zarządzania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Międzynarodowe aspekty zarządzania
Specjalność Handel zagraniczny
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 9 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedzy: opanowanie wiedzy z zakresu makro, mikroekonomii.
W-2Umiejętności: analizy i interpretacji przepisów związanych z zatrudnieniem
W-3Kompetencji: student potrafi dokonać analizy przypadku i zinterpretować informacje uzyskane z raportów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studentów teorii i zagadnień praktycznych zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Kulturowy wymiar międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi.1
T-A-2Proces zatrudniania w przedsiębiorstwach międzynarodowych.1
T-A-3Międzynarodowe aspekty komunikowania się w organizacji.2
T-A-4Wynagradzanie w przedsiębiorstwach międzynarodowych.2
T-A-5Rozwój personelu i kariera międzynarodowa.2
T-A-6Międzynarodowe zbiorowe stosunki pracy.1
9
wykłady
T-W-1Istota zarządzania w międzynarodowym otoczeniu.1
T-W-2Analiza międzynarodowego otocznia marketingowego.2
T-W-3Prowadzenie biznesu w szybko zmieniającej się gospodarce światowej.2
T-W-4Projektowanie strategii zarządzania dla przedsiębiorstw działających w międzynarodowym otoczeniu.2
T-W-5Istota i kontekst międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi.2
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Aktywne uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie się do zajęć i do zaliczenia końcowego.21
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.9
A-W-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia końcowego.21
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Informacja wprowadzająca
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/8_W01
Student posiada wiedzę na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
E_1A_W02S1A_W02C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/8_U01
Student umie definiować elementy zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
E_1A_U11, E_1A_U09S1A_U04, S1A_U07C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/8_K01
Student posiada kompetencje do analizy procesów zarządzania w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych.
E_1A_K06S1A_K07C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/8_W01
Student posiada wiedzę na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
2,0Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
3,0Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
3,5Student posiada od 70 do 79% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
4,0Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
4,5Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
5,0Student posiada od 96 do 100% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/8_U01
Student umie definiować elementy zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
2,0Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
3,0Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
3,5Student posiada od 70 do 79% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
4,0Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
4,5Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
5,0Student posiada od 95 do 100% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/8_K01
Student posiada kompetencje do analizy procesów zarządzania w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych.
2,0Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
3,0Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
3,5Student posiada od 70 do 79% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
4,0Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
4,5Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
5,0Student posiada od 96 do 100% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.

Literatura podstawowa

  1. Pod red. Aleksego Pocztowskiego, MIĘDZYNARODOWE ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI, Wydawnictwo Oficyna Ekonom, Warszawa, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Kotler P., Marketing: analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebethner i Ska, Warszawa, 1994

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Kulturowy wymiar międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi.1
T-A-2Proces zatrudniania w przedsiębiorstwach międzynarodowych.1
T-A-3Międzynarodowe aspekty komunikowania się w organizacji.2
T-A-4Wynagradzanie w przedsiębiorstwach międzynarodowych.2
T-A-5Rozwój personelu i kariera międzynarodowa.2
T-A-6Międzynarodowe zbiorowe stosunki pracy.1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota zarządzania w międzynarodowym otoczeniu.1
T-W-2Analiza międzynarodowego otocznia marketingowego.2
T-W-3Prowadzenie biznesu w szybko zmieniającej się gospodarce światowej.2
T-W-4Projektowanie strategii zarządzania dla przedsiębiorstw działających w międzynarodowym otoczeniu.2
T-W-5Istota i kontekst międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi.2
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Aktywne uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie się do zajęć i do zaliczenia końcowego.21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.9
A-W-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia końcowego.21
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/8_W01Student posiada wiedzę na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów teorii i zagadnień praktycznych zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
Treści programoweT-W-2Analiza międzynarodowego otocznia marketingowego.
T-W-3Prowadzenie biznesu w szybko zmieniającej się gospodarce światowej.
T-W-4Projektowanie strategii zarządzania dla przedsiębiorstw działających w międzynarodowym otoczeniu.
T-W-1Istota zarządzania w międzynarodowym otoczeniu.
T-W-5Istota i kontekst międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi.
T-A-1Kulturowy wymiar międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi.
T-A-2Proces zatrudniania w przedsiębiorstwach międzynarodowych.
T-A-3Międzynarodowe aspekty komunikowania się w organizacji.
T-A-4Wynagradzanie w przedsiębiorstwach międzynarodowych.
T-A-5Rozwój personelu i kariera międzynarodowa.
T-A-6Międzynarodowe zbiorowe stosunki pracy.
Metody nauczaniaM-1Informacja wprowadzająca
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
3,0Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
3,5Student posiada od 70 do 79% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
4,0Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
4,5Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
5,0Student posiada od 96 do 100% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/8_U01Student umie definiować elementy zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_1A_U09Potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem standardowych metod badawczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów teorii i zagadnień praktycznych zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
Treści programoweT-W-2Analiza międzynarodowego otocznia marketingowego.
T-W-3Prowadzenie biznesu w szybko zmieniającej się gospodarce światowej.
T-W-4Projektowanie strategii zarządzania dla przedsiębiorstw działających w międzynarodowym otoczeniu.
T-W-1Istota zarządzania w międzynarodowym otoczeniu.
T-W-5Istota i kontekst międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi.
T-A-1Kulturowy wymiar międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi.
T-A-2Proces zatrudniania w przedsiębiorstwach międzynarodowych.
T-A-3Międzynarodowe aspekty komunikowania się w organizacji.
T-A-4Wynagradzanie w przedsiębiorstwach międzynarodowych.
T-A-5Rozwój personelu i kariera międzynarodowa.
T-A-6Międzynarodowe zbiorowe stosunki pracy.
Metody nauczaniaM-1Informacja wprowadzająca
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
3,0Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
3,5Student posiada od 70 do 79% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
4,0Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
4,5Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
5,0Student posiada od 95 do 100% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/8_K01Student posiada kompetencje do analizy procesów zarządzania w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów teorii i zagadnień praktycznych zakresu zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
Treści programoweT-W-2Analiza międzynarodowego otocznia marketingowego.
T-W-3Prowadzenie biznesu w szybko zmieniającej się gospodarce światowej.
T-W-4Projektowanie strategii zarządzania dla przedsiębiorstw działających w międzynarodowym otoczeniu.
T-W-1Istota zarządzania w międzynarodowym otoczeniu.
T-W-5Istota i kontekst międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi.
T-A-1Kulturowy wymiar międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi.
T-A-2Proces zatrudniania w przedsiębiorstwach międzynarodowych.
T-A-3Międzynarodowe aspekty komunikowania się w organizacji.
T-A-4Wynagradzanie w przedsiębiorstwach międzynarodowych.
T-A-5Rozwój personelu i kariera międzynarodowa.
T-A-6Międzynarodowe zbiorowe stosunki pracy.
Metody nauczaniaM-1Informacja wprowadzająca
M-2Prezentacje multimedialne
M-3Grupy dyskusyjne
M-4Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student posiada poniżej 60% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
3,0Student posiada od 60 do 69% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
3,5Student posiada od 70 do 79% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
4,0Student posiada od 80 do 89% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
4,5Student posiada od 90 do 95% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.
5,0Student posiada od 96 do 100% wiedzy na temat teorii i zagadnień praktycznych zarządzania przedsiębiorstwem w międzynarodowym otoczeniu.