Wydział Ekonomiczny - Audyt wewnętrzny
Sylabus przedmiotu Audyt systemów informatycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Audyt wewnętrzny | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Audyt systemów informatycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | podstawy obsługi systemów informatycznych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student zna metodologię badania i kontroli zabezpieczenia systemów informatycznych prowadzenia ksiąg rachunkowoych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Kwalifikacje do wykonywania audytu informatycznego. | 2 |
T-W-2 | Standardy i dobre praktyki. Wybrane zagrożenia i ich analiza. | 2 |
T-W-3 | Audyt legalności. Zabezpieczanie zasobów informacyjnych. | 2 |
T-W-4 | Business Continuity Plan (BCP). | 2 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-W-2 | Stosowanie literatury przedmiotu. | 36 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu. | 15 |
59 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena osiągnięć słuchacza przez zadawanie pytań w trakcie zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie pisemnej sprawdzające wiedzę i umiejętności |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A17_W01 Student zna zasady i wymogi prowadzenia ksiąg rachunkowych przy użyciu komputera wg Ustawy o rachunkowości. | AW_10A_W03, AW_10A_W01, AW_10A_W04, AW_10A_W02 | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4 | M-3, M-2, M-1 | S-2 |
AW_10A_WEk/PD/A17_W02 Student zna zasady tworzenia elektronicznych dowodów ksiegowych, prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz algorytmy przetwarzania danych. | AW_10A_W03, AW_10A_W01, AW_10A_W02, AW_10A_W04 | — | C-1 | T-W-3, T-W-1, T-W-2 | M-3, M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A17_U01 Student potrafi wykonywać procedury przetwarzania danych rachunkowych w systemie informatycznym. | AW_10A_U01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A17_K01 Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej w celu rozwiązania problemów analizowanych w trakcie zajęć. | AW_10A_K01 | — | C-1 | T-W-4, T-W-1, T-W-2 | M-2, M-3, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A17_W01 Student zna zasady i wymogi prowadzenia ksiąg rachunkowych przy użyciu komputera wg Ustawy o rachunkowości. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań. | |
AW_10A_WEk/PD/A17_W02 Student zna zasady tworzenia elektronicznych dowodów ksiegowych, prowadzenia ksiąg rachunkowych oraz algorytmy przetwarzania danych. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiot. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A17_U01 Student potrafi wykonywać procedury przetwarzania danych rachunkowych w systemie informatycznym. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A17_K01 Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej w celu rozwiązania problemów analizowanych w trakcie zajęć. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Idziakowska G., Owczarek Z., Badanie sprawozdań finansowych w środowisku informatycznym, SKwP, Warszawa, 1998
- Kaczorek R., Audyt systemów informatycznych w świetle standardów ISACA, IMMUSEC, Warszawa, 2010
- Liderman K., Patkowski A. E., Metodyka przeprowadzania audytu z zakresu bezpuieczeństwa teleinformatycznego, Biuletyn IAIR WAT, Warszawa, 2003
- Molski M., Łacheta M., Przewodnik audytora systemów informatycznych, Helion, Gliwice, 2006