Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Audyt wewnętrzny

Sylabus przedmiotu Elementy zarządzania projektami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Audyt wewnętrzny
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Elementy zarządzania projektami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie wiedzy o cyklu realizacji projektu oraz sposobie monitorowania efektów wdrażania projektu.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zarządzanie projektami - zasady, cykl realizacji projektów. Definicja, parametry, zakres i rodzaje projektów.2
T-W-2Zakres i działania w ramach projektu.1
T-W-3Prognozowanie czasu, zasobów, wymagań i kosztów projektu.2
T-W-4Organizacja zespołu projektowego.1
T-W-5Diagram sieci projektu.1
T-W-6Monitorowanie i zakończenie projektu.1
T-W-7Zarządzanie portfelem projektów.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Udział w wykładach10
A-W-2Przegląd literatury25
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia z przedmiotu30
A-W-4Przegląd przekazanych materiałów do wykładów25
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - pogadanka.
M-2Metody problemowe - wykład konwersatoryjny.
M-3Metody aktywizujące - sytuacyjna, przypadków, dyskusja dydaktyczna.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-2Ocena podsumowująca: Wykonanie pracy na zadany temat

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A15_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nazywa i charakteryzuje etapy procesu zarządzania projektami
AW_10A_W03, AW_10A_W02, AW_10A_W01, AW_10A_W04C-1T-W-3, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-5M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A15_U01
Student potrafi nakreślić zakres projektu oraz opracować strukturę podziału pracy. W wyniku przeprowadzonych zajęć student prognozuje czas trwania, ilość zasobów i koszty projektu oraz interpretuje diagram sieci projektu.
AW_10A_U01C-1T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-2M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A15_K01
Student nabędzie aktywną postawę we wdrażaniu pomysłów usprawniających działalność organizacji oraz w życiu osobistym.
AW_10A_K01C-1T-W-7, T-W-1, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-6M-2, M-1, M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A15_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nazywa i charakteryzuje etapy procesu zarządzania projektami
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A15_U01
Student potrafi nakreślić zakres projektu oraz opracować strukturę podziału pracy. W wyniku przeprowadzonych zajęć student prognozuje czas trwania, ilość zasobów i koszty projektu oraz interpretuje diagram sieci projektu.
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A15_K01
Student nabędzie aktywną postawę we wdrażaniu pomysłów usprawniających działalność organizacji oraz w życiu osobistym.
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Wysocki R.K., McGary R., Efektywne zarzadzanie projektami, Helion, Gliwice, 2005
  2. Pawlak M., Zarzadzanie projektami, PWN, Warszawa, 2006
  3. Trocki M., Grusza B., Ogonek K., Zarzadzanie projektami, PWE, Warszawa, 2003
  4. Mingus N., Zarządzanie projektami, Helion, Gliwice, 2003
  5. Brandenburg H., Zarządzanie projektami, AE, Katowice, 2003
  6. Kerzner H., Zarządzanie projektami, Helion, Gliwice, 2005

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zarządzanie projektami - zasady, cykl realizacji projektów. Definicja, parametry, zakres i rodzaje projektów.2
T-W-2Zakres i działania w ramach projektu.1
T-W-3Prognozowanie czasu, zasobów, wymagań i kosztów projektu.2
T-W-4Organizacja zespołu projektowego.1
T-W-5Diagram sieci projektu.1
T-W-6Monitorowanie i zakończenie projektu.1
T-W-7Zarządzanie portfelem projektów.2
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach10
A-W-2Przegląd literatury25
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia z przedmiotu30
A-W-4Przegląd przekazanych materiałów do wykładów25
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A15_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nazywa i charakteryzuje etapy procesu zarządzania projektami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_W03Ma wiedzę o funkcjonowaniu jednostek sektora finansów publicznych.
AW_10A_W02Zna regulacje prawne krajowe i miedzynarodowe niezbędne w zkresie audytu wewnętrznego.
AW_10A_W01Ma wiedzę w zakresie regulacji, metod, kosztów, zasad ewidencji gospodarczych oraz elementów sprawozdania finansowego jednostki.
AW_10A_W04Zna zasady etyki zawodowej audytora wewnętrznego.
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy o cyklu realizacji projektu oraz sposobie monitorowania efektów wdrażania projektu.
Treści programoweT-W-3Prognozowanie czasu, zasobów, wymagań i kosztów projektu.
T-W-7Zarządzanie portfelem projektów.
T-W-1Zarządzanie projektami - zasady, cykl realizacji projektów. Definicja, parametry, zakres i rodzaje projektów.
T-W-2Zakres i działania w ramach projektu.
T-W-4Organizacja zespołu projektowego.
T-W-6Monitorowanie i zakończenie projektu.
T-W-5Diagram sieci projektu.
Metody nauczaniaM-1Metody podające - pogadanka.
M-2Metody problemowe - wykład konwersatoryjny.
M-3Metody aktywizujące - sytuacyjna, przypadków, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykonanie pracy na zadany temat
S-1Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A15_U01Student potrafi nakreślić zakres projektu oraz opracować strukturę podziału pracy. W wyniku przeprowadzonych zajęć student prognozuje czas trwania, ilość zasobów i koszty projektu oraz interpretuje diagram sieci projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_U01Zna etapy audytu wewnętrznego oraz treść sprawozdania z audytu wewnętrznego.
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy o cyklu realizacji projektu oraz sposobie monitorowania efektów wdrażania projektu.
Treści programoweT-W-5Diagram sieci projektu.
T-W-6Monitorowanie i zakończenie projektu.
T-W-1Zarządzanie projektami - zasady, cykl realizacji projektów. Definicja, parametry, zakres i rodzaje projektów.
T-W-4Organizacja zespołu projektowego.
T-W-3Prognozowanie czasu, zasobów, wymagań i kosztów projektu.
T-W-7Zarządzanie portfelem projektów.
T-W-2Zakres i działania w ramach projektu.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe - wykład konwersatoryjny.
M-1Metody podające - pogadanka.
M-3Metody aktywizujące - sytuacyjna, przypadków, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-2Ocena podsumowująca: Wykonanie pracy na zadany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A15_K01Student nabędzie aktywną postawę we wdrażaniu pomysłów usprawniających działalność organizacji oraz w życiu osobistym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_K01Ma świadomość znaczenia audytu wewnętrznego w zarządzaniu jednostką oraz zdolność do pełnienia funkcji doradczych i wspierających kierowników jednostek.
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy o cyklu realizacji projektu oraz sposobie monitorowania efektów wdrażania projektu.
Treści programoweT-W-7Zarządzanie portfelem projektów.
T-W-1Zarządzanie projektami - zasady, cykl realizacji projektów. Definicja, parametry, zakres i rodzaje projektów.
T-W-5Diagram sieci projektu.
T-W-4Organizacja zespołu projektowego.
T-W-3Prognozowanie czasu, zasobów, wymagań i kosztów projektu.
T-W-2Zakres i działania w ramach projektu.
T-W-6Monitorowanie i zakończenie projektu.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe - wykład konwersatoryjny.
M-1Metody podające - pogadanka.
M-3Metody aktywizujące - sytuacyjna, przypadków, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Wykonanie pracy na zadany temat
S-1Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0