Wydział Ekonomiczny - Audyt wewnętrzny
Sylabus przedmiotu Metodologia audytu wewnętrznego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Audyt wewnętrzny | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metodologia audytu wewnętrznego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw rachunkowości zarządczej. |
W-2 | Znajomość podstaw rachunkowości finansowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z pojęciem, regulacjami prawnymi i znaczeniem audytu wewnętrznego. |
C-2 | Sporządzanie planu audytu wewnętrznego. Poznanie metod i technik audytu wewnętrznego. |
C-3 | Przeprowadzenie zadania audytowego w wybranej jednostce. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Fazy audytu wewnętrznego. | 2 |
T-W-2 | Zakres podmiotowy i przedmiotowy zadania audytowego. | 3 |
T-W-3 | Program zadania audytowego. | 2 |
T-W-4 | Gromadzenie i przetwarzanie dowodów. | 3 |
T-W-5 | Dokumentowanie audytu. | 2 |
T-W-6 | Techniki przeprowadzania audytu wewnętrznego. | 4 |
T-W-7 | Sprawozdanie z audytu wewnętrznego - ćwiczenia | 4 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 20 |
A-W-2 | Przegląd literatury | 45 |
A-W-3 | Przegląd przekazanych materiałów do wykładów | 35 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu z przedmiotu | 40 |
A-W-5 | Samodzielne rozwiązywanie problemów dotyczących zadań audytu wewnętrznego. | 10 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Wykład konwensatoryjny |
M-3 | dyskusja dydaktyczna (związana z wykładem, burza mózgów). |
M-4 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Wykonanie pracy na zadany temat |
S-2 | Ocena formująca: Ocena pracy w grupie |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena zdolności wykorzystania w praktyce zdobytej wiedzy |
S-4 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A14_W01 Słuchacz umie charakteryzować etapy procedury audytu wewnętrznego i opisywać przebieg audytu w wybranym obszarze aktywności jednostki | AW_10A_W01, AW_10A_W03, AW_10A_W04, AW_10A_W02 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-3, T-W-5, T-W-2, T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-4 | M-3, M-1, M-2, M-4 | S-1, S-3 |
AW_10A_WEk/PD/A14_W02 Student zna zakres przedmiotowy i podmiotowy zadania audytowego oraz zakres dokumentacji audytowej. | AW_10A_W03, AW_10A_W02, AW_10A_W04, AW_10A_W01 | — | C-2, C-1, C-3 | T-W-2, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-7 | M-2, M-3, M-4, M-1 | S-1, S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A14_U01 Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu metodologii audytu w praktyce. | AW_10A_U01 | — | C-2, C-1 | T-W-2, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-4 | M-2, M-1, M-3, M-4 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A14_K01 Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej w celu rozwiązania problemów analizowanych w trakcie zajęć. | AW_10A_K01 | — | C-2, C-1 | T-W-7, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-4 | M-4, M-3 | S-3, S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A14_W01 Słuchacz umie charakteryzować etapy procedury audytu wewnętrznego i opisywać przebieg audytu w wybranym obszarze aktywności jednostki | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań. | |
AW_10A_WEk/PD/A14_W02 Student zna zakres przedmiotowy i podmiotowy zadania audytowego oraz zakres dokumentacji audytowej. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A14_U01 Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu metodologii audytu w praktyce. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A14_K01 Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej w celu rozwiązania problemów analizowanych w trakcie zajęć. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań. |
Literatura podstawowa
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240)., 2009
- Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 1 lutego 2010 r. w sprawie przeprowadzania i dokumentowania audytu wewnętrznego (Dz. U. Nr 21, poz. 108)., 2010
- Czerwiński K. Grocholski H., Podstawy audytu wewnętrznego, LINK, Szczecin, 2004
- Winiarska K., Teoretyczne i praktyczne aspekty audytu wewnętrznego, Difin, Warszawa, 2005