Wydział Ekonomiczny - Audyt wewnętrzny
Sylabus przedmiotu Ryzyko i planowanie w audycie wewnętrznym:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Audyt wewnętrzny | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ryzyko i planowanie w audycie wewnętrznym | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Nie jest konieczne posiadanie wiedzy początkowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Użycie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów w pracy audytora wewnętrznego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcie ryzyka i rodzaje ryzyka | 2 |
T-W-2 | Identyfikacja i szacowanie ryzyka. | 3 |
T-W-3 | Analiza ryzyka przy opracowaniu planu rocznego i zadania audytowego. | 3 |
T-W-4 | Konstrukcja planu rocznego audytu i planu w zadaniu audytowym. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnicwo w wykładach | 10 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury przedmiotu | 20 |
A-W-3 | Rozwiązywanie zadań i gromadzeinie informacji na temat ryzyka i planowania. | 30 |
A-W-4 | Przygotowanie się do egzaminu z przedmiotu. | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | Wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny – test wielokrotnego wyboru, zadania problemowe do wyboru |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A13_W01 Student zna podstawowe narzędzia analizy ryzyka i etapów prac audytowych w procesie audytu wewnętrznego. | AW_10A_W03, AW_10A_W01, AW_10A_W04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2 | M-3, M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A13_U01 Student potrafi identyfikować i stosować metody szacowania ryzyka. Student potrafi sporządzić plan audytu wewnętrznego. | AW_10A_U01 | — | C-1 | T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A13_K01 Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej w celu rozwiązania problemów analizowanych w trakcie zajęć. | AW_10A_K01 | — | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-3 | M-3, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A13_W01 Student zna podstawowe narzędzia analizy ryzyka i etapów prac audytowych w procesie audytu wewnętrznego. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A13_U01 Student potrafi identyfikować i stosować metody szacowania ryzyka. Student potrafi sporządzić plan audytu wewnętrznego. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A13_K01 Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej w celu rozwiązania problemów analizowanych w trakcie zajęć. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Czerwiński K, Analiza ryzyka w audycie wewnętrznym, LINK, Szczecin, 2003
- Z. Fałek, Zarządzanie ryzykiem korporacyjnym – zintegrowana struktura ramowa, Wema, Warszawa, 2003
- Pomarańczowa księga. Zarządzanie ryzykiem – zasady i koncepcje. Ministerstwo Skarbu Jej Królewskiej Mości, Oficjalnych Publikacji Jej Królewskiej Mości, 2004
- Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego (Komunikat Nr 8 Ministra Finansów z 20 kwietnia 2010 r. w sprawie standardów audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych, Dz. Urz. MF Nr 5 poz. 24)., 2010