Wydział Ekonomiczny - Audyt wewnętrzny
Sylabus przedmiotu Elementy psychologii i socjologii w działalności audytora:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Audyt wewnętrzny | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elementy psychologii i socjologii w działalności audytora | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza o budowie i funkcjonowaniu człowieka w społeczeństwie - wiedza na poziomie szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie wiedzy w zakresie psychologicznych aspektów kontroli i audytu zasobów i procesów jednostki. |
C-2 | Użycie zdobytej wiedzy do rozwiązywania określonych problemów w pracy audytora wewnętrznego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Sprawna komunikacja jako narzędzie pracy audytora. Asertywność audytora. | 2 |
T-W-2 | Zarządzanie czasem w pracy audytora. | 1 |
T-W-3 | Pozytywne aspekty delegowania zadań w pracy audytora | 1 |
4 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 4 |
A-W-2 | studiowanie literatury przedmiotu | 15 |
A-W-3 | przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu | 12 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład, opis) |
M-2 | Metody aktywizujące i problemowe (dyskusja, pogadanka, burza mózgów) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena pracy w grupie |
S-2 | Ocena podsumowująca: Wykonanie pracy na zadany temat |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A9_W01 Student zna znaczenie wiedzy psychologicznej w procesie pracy audytora. Student rozumie relacje międzyludzkie w zakładzie i procesie pracy. | AW_10A_W04, AW_10A_W03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
AW_10A_WEk/PD/A9_W02 Student zna podstawowe metody i techniki badawcze w socjologii służące do identyfikacji, analizy i wyjaśniania społecznych zachowań grup i jednostek. | AW_10A_W04, AW_10A_W03 | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A9_U01 Umie definiować pojęcia i korzystać z wiedzy psychologicznej. Umie stosować narzędzia motywacji pracowniczej oraz metody organizacji pracy (style zarządzania). Posiada umiejętność rozumienia i analizowania wybranych procesów i zjawisk społecznych. Potrafi prawidłowo interpretować oraz prognozować praktyczne skutki wybranych procesów i zjawisk społecznych związanych ze studiowana dziedzina. | AW_10A_U01 | — | C-2 | T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A9_K01 Docenia znaczenie psychologii i socjologii w pracy zawodowej. | AW_10A_K01 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-1 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A9_W01 Student zna znaczenie wiedzy psychologicznej w procesie pracy audytora. Student rozumie relacje międzyludzkie w zakładzie i procesie pracy. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań. | |
AW_10A_WEk/PD/A9_W02 Student zna podstawowe metody i techniki badawcze w socjologii służące do identyfikacji, analizy i wyjaśniania społecznych zachowań grup i jednostek. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A9_U01 Umie definiować pojęcia i korzystać z wiedzy psychologicznej. Umie stosować narzędzia motywacji pracowniczej oraz metody organizacji pracy (style zarządzania). Posiada umiejętność rozumienia i analizowania wybranych procesów i zjawisk społecznych. Potrafi prawidłowo interpretować oraz prognozować praktyczne skutki wybranych procesów i zjawisk społecznych związanych ze studiowana dziedzina. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AW_10A_WEk/PD/A9_K01 Docenia znaczenie psychologii i socjologii w pracy zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Banka A., Źródła psychologii pracy, Śląsk, Poznań, 2011
- Karwińska A., Odkrywanie socjologii. Podręcznik dla ekonomistów, PWN, Warszawa, 2008
- Sikorski Cz., Zachowania ludzi w organizacji, PWN, Warszawa, 1996