Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Techniki produkcyjne - projektowanie komunikacji wizualnej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki produkcyjne - projektowanie komunikacji wizualnej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 12,0 ECTS (formy) 12,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 45 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL4 45 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL5 45 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL6 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość technika tworzenia grafiki wektorowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem jest nabycie przez studenta wiedzy i umiejętności pozwlajacych na swiadome dobieranie rozwiazan przetowych i systemowych do wymagan poszczególnych produktów poligraficznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Etapy procesu wydawniczego10
T-L-2Etapy przygotowania publikacji w procesie prepress10
T-L-3Techniki druku: druk wklęsły, druk wypukły, druk płaski (offset), druk sitowy17
T-L-4Druk cyfrowy8
45
laboratoria
T-L-1Główne cechy, wady i zalety grafiki wektorowej, programy do tworzenia grafiki wektorowej1
T-L-2Interfejs programu Adobe Illustrator, podstawowe narzędzia i panele, zarządzanie przestrzenią roboczą, przygotowanie makiety do pracy, praca na warstwach i w trybie izolacji3
T-L-3Praca ze wzornikami kolorów i przestrzeniami barwnymi3
T-L-4Elementy konstrukcyjne ścieżek wektorowych, narzędzia do tworzenia obiektów wektorowych (piórko, pędzel, ołówek), edycja ścieżek i obiektów wektorowych.3
T-L-5Operacje na obiektach wektorowych2
T-L-6Praca w symbolami graficznymi2
T-L-7Metody prostego wypełniania obiektów kolorem i obrysowywania kształtów2
T-L-8Narzędzia do aktywnego malowania i odnajdywania złożonych obiektów i ścieżek2
T-L-9Tworzenie złożonych siatek kolorów4
T-L-10Zniekształcanie obiektów za pomocą form i siatek innych obiektów.3
T-L-11Tworzenie przejść kształtu, koloru i wielkości pomiędzy obiektami2
T-L-12Przezroczystości obiektów i tryby mieszania warstw2
T-L-13Kadrowanie kompozycji za pomocą masek kryjących i masek przycinania2
T-L-14Efekty specjalne do obiektów wektorowych i rastrowych, stylizacje i renderowanie obiektów4
T-L-15Zagadnienia typograficzne (ramki tekstowe, tekst na ścieżce, oblewanie obiektów tekstem oraz umieszczanie tekstów wewnątrz obiektów, style, formatowanie tekstów)3
T-L-16Przygotowanie grafiki wektorowej do druku2
T-L-17Dostosowywanie grafiki wektorowej do wyświetlaczy urządzeń mobilnych2
T-L-18Przygotowanie grafiki wektorowej do publikacji w internecie (cięcie na plasterki szablonu www)3
45
laboratoria
T-L-1Kalibracja urządzeń komputerowych (skaner, monitor, drukarka)5
T-L-2Praca z profilami barwnymi ICC w programach graficznych6
T-L-3Dobór kolorów do rodzaju projektu (wzorniki barw drukowanych, przestrzenie barw wyświetlanych)8
T-L-4Korekta barwna i tonalna obrazów rastrowych i wektorowych6
T-L-5Opracowanie szablonów graficznych na strony internetowe (metodyka projektowania szablonów, zasady estetyki i kompozycji)14
T-L-6Problemy rozdzielczości obrazu, wielkości piksela i rozbieżności w odbiorze kolorów6
45
laboratoria
T-L-1Omówienie głównych cech, wad i zalet grafiki wektorowej i rastrowej6
T-L-2Formaty graficzne i ich zastosowanie w grafice i poligrafii6
T-L-3Standard informatyczny PDF6
T-L-4Barwa i jej własności, problemy z odwzorowaniem barwy, złudzenia związane z barwą wpływające na jej nieprawidłowy odbiór9
T-L-5Systemy barw i przestrzenie barwne9
T-L-6Zarządzanie barwą w systemach otwartych9
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3przygotowanie do zaliczenia15
90
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3przygotowanie do zaliczenia15
90
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3przygotowanie do zaliczenia15
90
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3przygotowanie do zaliczenia15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca
M-2Metoda praktyczna
M-3Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena prac zrealizowanych w ciagu semetru.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_D2_W01
zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Wz_1A_W05A1_W13C-1T-L-6, T-L-3, T-L-3, T-L-10, T-L-12, T-L-1, T-L-2, T-L-1, T-L-17, T-L-4, T-L-1, T-L-6, T-L-4, T-L-7, T-L-11, T-L-8, T-L-2, T-L-5, T-L-9, T-L-5, T-L-3, T-L-2, T-L-16, T-L-15, T-L-4, T-L-18, T-L-13, T-L-14M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_D2_U01
umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Wz_1A_U01A1_U14C-1T-L-2, T-L-15, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-6, T-L-13, T-L-12, T-L-3, T-L-1, T-L-10, T-L-1, T-L-3, T-L-11, T-L-8, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-17, T-L-5, T-L-2, T-L-14, T-L-16, T-L-18, T-L-6, T-L-9, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-4M-3S-2
Wz_1A_D2_U02
umie przeprowadzić racjonalny wybór techniki wytwarzania projektowanego wyrobu; potrafi stworzyć optymalną do założonej techniki wytwarzania formę przemysłową przy jednoczesnym zachowaniu wysokich walorów plastycznych projektowanego obiektu
Wz_1A_U04A1_U16, A1_U17C-1T-L-3, T-L-5, T-L-4, T-L-14, T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-16, T-L-5, T-L-12, T-L-2, T-L-15, T-L-13, T-L-6, T-L-6, T-L-3, T-L-9, T-L-1, T-L-5, T-L-4, T-L-7, T-L-10, T-L-1, T-L-2, T-L-17, T-L-2, T-L-8, T-L-18, T-L-4, T-L-3, T-L-6, T-L-11M-3S-1, S-2, S-3
Wz_1A_D2_U03
jest zdolna do realizacji zadań projektanta form przemysłowych w multidyscyplinarnym zespole projektowym, w tym potrafi współdziałać z innymi projektantami
Wz_1A_U07A1_U18C-1T-L-1M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_D2_K01
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_1A_K02A1_K02C-1T-L-1, T-L-2M-3S-1, S-3
Wz_1A_D2_K02
posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
Wz_1A_K05A1_K05C-1T-L-1, T-L-2M-2S-1
Wz_1A_D2_K03
pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego
Wz_1A_K06A1_K06C-1T-L-2, T-L-1M-3S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_D2_W01
zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
2,0Brak podstawowej wiedzy z zakresu pojęć poligraficznych, technik druku oraz nieznajomość podstawowych metod tworzenia materiałów multimedialnych.
3,0Znajomość podstawowej wiedzy z zakresu pojęć poligraficznych oraz podstawowych metod tworzenia materiałów multimedialnych.
3,5Oprócz powyzszego wiedza z zakresu praktycznego zastosowania róznych technik druku.
4,0Oprócz powyższych dobra znajomość procesów poligraficznych, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania.
4,5Oprócz powyższych znajomość technologii informatycznych związanych z produkcją multimediów.
5,0Oprócz powyższych dobra znajomość technologii informatycznych związanych z produkcją multimediów.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_D2_U01
umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
2,0
3,0student umie posługiwać się podstawowymi metodami poligraficznymi oraz podstawowymi metodami tworzenia materiałów multimedialnych
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_1A_D2_U02
umie przeprowadzić racjonalny wybór techniki wytwarzania projektowanego wyrobu; potrafi stworzyć optymalną do założonej techniki wytwarzania formę przemysłową przy jednoczesnym zachowaniu wysokich walorów plastycznych projektowanego obiektu
2,0
3,0student z trudem przeprowadza wybór właściwej techniki i słabo w odniesieniu do tego wyboru optymalizuje projekt graficzny
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_1A_D2_U03
jest zdolna do realizacji zadań projektanta form przemysłowych w multidyscyplinarnym zespole projektowym, w tym potrafi współdziałać z innymi projektantami
2,0
3,0student realizuje zadania zespołowe na podstawowym poziomie zaangażowania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_D2_K01
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaowac zadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawac najprostsze zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługa oprogramowania w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawac proste zadania projektowe, zadowalajaco radzi sobie z obsługa oprogramowania w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonac poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system informatyczne w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem informatycznym CMS w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizowac w sposób bardzo dobry kazde zadanie projektowe, wkładajac w nie własna inwencje i biegle posługuje sie systemem w wymaganym zakresie
Wz_1A_D2_K02
posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
2,0Nie rozumie potrzeby informowania o wynikach pracy.
3,0Rozumie potrzebe informowania o wynikach pracy.
3,5Rozumie potrzebe informowania o wynikach pracy i umie to wykonac.
4,0Rozumie potrzebe informowania o wynikach pracy i odpowiednio umie to wykonac.
4,5Rozumie potrzebe informowania o wynikach pracy i umie to wykonac w dobry sposób.
5,0Doskonale rozumie potrzebe informowania o wynikach pracy.
Wz_1A_D2_K03
pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego
2,0
3,0student pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego przy realizacji prac projektowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kipphan, Helmut (Ed.), Handbook of Print Media, Technologies and Production Methods, Springer, 2001
  2. J. Panak, M. Ceppan, V. Dvonka, L. Karpinsky, P. Kordoš, M. Mikula, S. Jakucewicz, Poligrafia – procesy i technika, COBRPP, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Etapy procesu wydawniczego10
T-L-2Etapy przygotowania publikacji w procesie prepress10
T-L-3Techniki druku: druk wklęsły, druk wypukły, druk płaski (offset), druk sitowy17
T-L-4Druk cyfrowy8
45

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Główne cechy, wady i zalety grafiki wektorowej, programy do tworzenia grafiki wektorowej1
T-L-2Interfejs programu Adobe Illustrator, podstawowe narzędzia i panele, zarządzanie przestrzenią roboczą, przygotowanie makiety do pracy, praca na warstwach i w trybie izolacji3
T-L-3Praca ze wzornikami kolorów i przestrzeniami barwnymi3
T-L-4Elementy konstrukcyjne ścieżek wektorowych, narzędzia do tworzenia obiektów wektorowych (piórko, pędzel, ołówek), edycja ścieżek i obiektów wektorowych.3
T-L-5Operacje na obiektach wektorowych2
T-L-6Praca w symbolami graficznymi2
T-L-7Metody prostego wypełniania obiektów kolorem i obrysowywania kształtów2
T-L-8Narzędzia do aktywnego malowania i odnajdywania złożonych obiektów i ścieżek2
T-L-9Tworzenie złożonych siatek kolorów4
T-L-10Zniekształcanie obiektów za pomocą form i siatek innych obiektów.3
T-L-11Tworzenie przejść kształtu, koloru i wielkości pomiędzy obiektami2
T-L-12Przezroczystości obiektów i tryby mieszania warstw2
T-L-13Kadrowanie kompozycji za pomocą masek kryjących i masek przycinania2
T-L-14Efekty specjalne do obiektów wektorowych i rastrowych, stylizacje i renderowanie obiektów4
T-L-15Zagadnienia typograficzne (ramki tekstowe, tekst na ścieżce, oblewanie obiektów tekstem oraz umieszczanie tekstów wewnątrz obiektów, style, formatowanie tekstów)3
T-L-16Przygotowanie grafiki wektorowej do druku2
T-L-17Dostosowywanie grafiki wektorowej do wyświetlaczy urządzeń mobilnych2
T-L-18Przygotowanie grafiki wektorowej do publikacji w internecie (cięcie na plasterki szablonu www)3
45

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Kalibracja urządzeń komputerowych (skaner, monitor, drukarka)5
T-L-2Praca z profilami barwnymi ICC w programach graficznych6
T-L-3Dobór kolorów do rodzaju projektu (wzorniki barw drukowanych, przestrzenie barw wyświetlanych)8
T-L-4Korekta barwna i tonalna obrazów rastrowych i wektorowych6
T-L-5Opracowanie szablonów graficznych na strony internetowe (metodyka projektowania szablonów, zasady estetyki i kompozycji)14
T-L-6Problemy rozdzielczości obrazu, wielkości piksela i rozbieżności w odbiorze kolorów6
45

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Omówienie głównych cech, wad i zalet grafiki wektorowej i rastrowej6
T-L-2Formaty graficzne i ich zastosowanie w grafice i poligrafii6
T-L-3Standard informatyczny PDF6
T-L-4Barwa i jej własności, problemy z odwzorowaniem barwy, złudzenia związane z barwą wpływające na jej nieprawidłowy odbiór9
T-L-5Systemy barw i przestrzenie barwne9
T-L-6Zarządzanie barwą w systemach otwartych9
45

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3przygotowanie do zaliczenia15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3przygotowanie do zaliczenia15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3przygotowanie do zaliczenia15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3przygotowanie do zaliczenia15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D2_W01zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W05zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne oraz multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W13zna określony zakres problematyki związanej z technologiami stosowanymi w danej dyscyplinie artystycznej (w ujęciu całościowym) i jest świadomy rozwoju technologicznego związanego ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością
Cel przedmiotuC-1Celem jest nabycie przez studenta wiedzy i umiejętności pozwlajacych na swiadome dobieranie rozwiazan przetowych i systemowych do wymagan poszczególnych produktów poligraficznych
Treści programoweT-L-6Praca w symbolami graficznymi
T-L-3Techniki druku: druk wklęsły, druk wypukły, druk płaski (offset), druk sitowy
T-L-3Praca ze wzornikami kolorów i przestrzeniami barwnymi
T-L-10Zniekształcanie obiektów za pomocą form i siatek innych obiektów.
T-L-12Przezroczystości obiektów i tryby mieszania warstw
T-L-1Główne cechy, wady i zalety grafiki wektorowej, programy do tworzenia grafiki wektorowej
T-L-2Formaty graficzne i ich zastosowanie w grafice i poligrafii
T-L-1Omówienie głównych cech, wad i zalet grafiki wektorowej i rastrowej
T-L-17Dostosowywanie grafiki wektorowej do wyświetlaczy urządzeń mobilnych
T-L-4Barwa i jej własności, problemy z odwzorowaniem barwy, złudzenia związane z barwą wpływające na jej nieprawidłowy odbiór
T-L-1Etapy procesu wydawniczego
T-L-6Zarządzanie barwą w systemach otwartych
T-L-4Druk cyfrowy
T-L-7Metody prostego wypełniania obiektów kolorem i obrysowywania kształtów
T-L-11Tworzenie przejść kształtu, koloru i wielkości pomiędzy obiektami
T-L-8Narzędzia do aktywnego malowania i odnajdywania złożonych obiektów i ścieżek
T-L-2Interfejs programu Adobe Illustrator, podstawowe narzędzia i panele, zarządzanie przestrzenią roboczą, przygotowanie makiety do pracy, praca na warstwach i w trybie izolacji
T-L-5Operacje na obiektach wektorowych
T-L-9Tworzenie złożonych siatek kolorów
T-L-5Systemy barw i przestrzenie barwne
T-L-3Standard informatyczny PDF
T-L-2Etapy przygotowania publikacji w procesie prepress
T-L-16Przygotowanie grafiki wektorowej do druku
T-L-15Zagadnienia typograficzne (ramki tekstowe, tekst na ścieżce, oblewanie obiektów tekstem oraz umieszczanie tekstów wewnątrz obiektów, style, formatowanie tekstów)
T-L-4Elementy konstrukcyjne ścieżek wektorowych, narzędzia do tworzenia obiektów wektorowych (piórko, pędzel, ołówek), edycja ścieżek i obiektów wektorowych.
T-L-18Przygotowanie grafiki wektorowej do publikacji w internecie (cięcie na plasterki szablonu www)
T-L-13Kadrowanie kompozycji za pomocą masek kryjących i masek przycinania
T-L-14Efekty specjalne do obiektów wektorowych i rastrowych, stylizacje i renderowanie obiektów
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca
M-2Metoda praktyczna
M-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena prac zrealizowanych w ciagu semetru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak podstawowej wiedzy z zakresu pojęć poligraficznych, technik druku oraz nieznajomość podstawowych metod tworzenia materiałów multimedialnych.
3,0Znajomość podstawowej wiedzy z zakresu pojęć poligraficznych oraz podstawowych metod tworzenia materiałów multimedialnych.
3,5Oprócz powyzszego wiedza z zakresu praktycznego zastosowania róznych technik druku.
4,0Oprócz powyższych dobra znajomość procesów poligraficznych, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania.
4,5Oprócz powyższych znajomość technologii informatycznych związanych z produkcją multimediów.
5,0Oprócz powyższych dobra znajomość technologii informatycznych związanych z produkcją multimediów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D2_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U14umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia
Cel przedmiotuC-1Celem jest nabycie przez studenta wiedzy i umiejętności pozwlajacych na swiadome dobieranie rozwiazan przetowych i systemowych do wymagan poszczególnych produktów poligraficznych
Treści programoweT-L-2Formaty graficzne i ich zastosowanie w grafice i poligrafii
T-L-15Zagadnienia typograficzne (ramki tekstowe, tekst na ścieżce, oblewanie obiektów tekstem oraz umieszczanie tekstów wewnątrz obiektów, style, formatowanie tekstów)
T-L-2Praca z profilami barwnymi ICC w programach graficznych
T-L-3Standard informatyczny PDF
T-L-4Barwa i jej własności, problemy z odwzorowaniem barwy, złudzenia związane z barwą wpływające na jej nieprawidłowy odbiór
T-L-7Metody prostego wypełniania obiektów kolorem i obrysowywania kształtów
T-L-6Zarządzanie barwą w systemach otwartych
T-L-13Kadrowanie kompozycji za pomocą masek kryjących i masek przycinania
T-L-12Przezroczystości obiektów i tryby mieszania warstw
T-L-3Praca ze wzornikami kolorów i przestrzeniami barwnymi
T-L-1Omówienie głównych cech, wad i zalet grafiki wektorowej i rastrowej
T-L-10Zniekształcanie obiektów za pomocą form i siatek innych obiektów.
T-L-1Główne cechy, wady i zalety grafiki wektorowej, programy do tworzenia grafiki wektorowej
T-L-3Dobór kolorów do rodzaju projektu (wzorniki barw drukowanych, przestrzenie barw wyświetlanych)
T-L-11Tworzenie przejść kształtu, koloru i wielkości pomiędzy obiektami
T-L-8Narzędzia do aktywnego malowania i odnajdywania złożonych obiektów i ścieżek
T-L-4Korekta barwna i tonalna obrazów rastrowych i wektorowych
T-L-5Opracowanie szablonów graficznych na strony internetowe (metodyka projektowania szablonów, zasady estetyki i kompozycji)
T-L-6Problemy rozdzielczości obrazu, wielkości piksela i rozbieżności w odbiorze kolorów
T-L-17Dostosowywanie grafiki wektorowej do wyświetlaczy urządzeń mobilnych
T-L-5Systemy barw i przestrzenie barwne
T-L-2Interfejs programu Adobe Illustrator, podstawowe narzędzia i panele, zarządzanie przestrzenią roboczą, przygotowanie makiety do pracy, praca na warstwach i w trybie izolacji
T-L-14Efekty specjalne do obiektów wektorowych i rastrowych, stylizacje i renderowanie obiektów
T-L-16Przygotowanie grafiki wektorowej do druku
T-L-18Przygotowanie grafiki wektorowej do publikacji w internecie (cięcie na plasterki szablonu www)
T-L-6Praca w symbolami graficznymi
T-L-9Tworzenie złożonych siatek kolorów
T-L-5Operacje na obiektach wektorowych
T-L-3Techniki druku: druk wklęsły, druk wypukły, druk płaski (offset), druk sitowy
T-L-4Elementy konstrukcyjne ścieżek wektorowych, narzędzia do tworzenia obiektów wektorowych (piórko, pędzel, ołówek), edycja ścieżek i obiektów wektorowych.
T-L-1Kalibracja urządzeń komputerowych (skaner, monitor, drukarka)
T-L-4Druk cyfrowy
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student umie posługiwać się podstawowymi metodami poligraficznymi oraz podstawowymi metodami tworzenia materiałów multimedialnych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D2_U02umie przeprowadzić racjonalny wybór techniki wytwarzania projektowanego wyrobu; potrafi stworzyć optymalną do założonej techniki wytwarzania formę przemysłową przy jednoczesnym zachowaniu wysokich walorów plastycznych projektowanego obiektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U04umie przeprowadzić racjonalny wybór techniki wytwarzania projektowanego wyrobu; potrafi stworzyć optymalną do założonej techniki wytwarzania formę przemysłową przy jednoczesnym zachowaniu wysokich walorów plastycznych projektowanego obiektu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U16umie świadomie posługiwać się właściwą techniką i technologią w trakcie realizacji prac artystycznych
A1_U17umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie realizacji i projektowania własnych prac artystycznych
Cel przedmiotuC-1Celem jest nabycie przez studenta wiedzy i umiejętności pozwlajacych na swiadome dobieranie rozwiazan przetowych i systemowych do wymagan poszczególnych produktów poligraficznych
Treści programoweT-L-3Praca ze wzornikami kolorów i przestrzeniami barwnymi
T-L-5Systemy barw i przestrzenie barwne
T-L-4Elementy konstrukcyjne ścieżek wektorowych, narzędzia do tworzenia obiektów wektorowych (piórko, pędzel, ołówek), edycja ścieżek i obiektów wektorowych.
T-L-14Efekty specjalne do obiektów wektorowych i rastrowych, stylizacje i renderowanie obiektów
T-L-3Techniki druku: druk wklęsły, druk wypukły, druk płaski (offset), druk sitowy
T-L-4Barwa i jej własności, problemy z odwzorowaniem barwy, złudzenia związane z barwą wpływające na jej nieprawidłowy odbiór
T-L-2Interfejs programu Adobe Illustrator, podstawowe narzędzia i panele, zarządzanie przestrzenią roboczą, przygotowanie makiety do pracy, praca na warstwach i w trybie izolacji
T-L-1Główne cechy, wady i zalety grafiki wektorowej, programy do tworzenia grafiki wektorowej
T-L-16Przygotowanie grafiki wektorowej do druku
T-L-5Operacje na obiektach wektorowych
T-L-12Przezroczystości obiektów i tryby mieszania warstw
T-L-2Praca z profilami barwnymi ICC w programach graficznych
T-L-15Zagadnienia typograficzne (ramki tekstowe, tekst na ścieżce, oblewanie obiektów tekstem oraz umieszczanie tekstów wewnątrz obiektów, style, formatowanie tekstów)
T-L-13Kadrowanie kompozycji za pomocą masek kryjących i masek przycinania
T-L-6Zarządzanie barwą w systemach otwartych
T-L-6Problemy rozdzielczości obrazu, wielkości piksela i rozbieżności w odbiorze kolorów
T-L-3Dobór kolorów do rodzaju projektu (wzorniki barw drukowanych, przestrzenie barw wyświetlanych)
T-L-9Tworzenie złożonych siatek kolorów
T-L-1Omówienie głównych cech, wad i zalet grafiki wektorowej i rastrowej
T-L-5Opracowanie szablonów graficznych na strony internetowe (metodyka projektowania szablonów, zasady estetyki i kompozycji)
T-L-4Druk cyfrowy
T-L-7Metody prostego wypełniania obiektów kolorem i obrysowywania kształtów
T-L-10Zniekształcanie obiektów za pomocą form i siatek innych obiektów.
T-L-1Kalibracja urządzeń komputerowych (skaner, monitor, drukarka)
T-L-2Formaty graficzne i ich zastosowanie w grafice i poligrafii
T-L-17Dostosowywanie grafiki wektorowej do wyświetlaczy urządzeń mobilnych
T-L-2Etapy przygotowania publikacji w procesie prepress
T-L-8Narzędzia do aktywnego malowania i odnajdywania złożonych obiektów i ścieżek
T-L-18Przygotowanie grafiki wektorowej do publikacji w internecie (cięcie na plasterki szablonu www)
T-L-4Korekta barwna i tonalna obrazów rastrowych i wektorowych
T-L-3Standard informatyczny PDF
T-L-6Praca w symbolami graficznymi
T-L-11Tworzenie przejść kształtu, koloru i wielkości pomiędzy obiektami
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena prac zrealizowanych w ciagu semetru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student z trudem przeprowadza wybór właściwej techniki i słabo w odniesieniu do tego wyboru optymalizuje projekt graficzny
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D2_U03jest zdolna do realizacji zadań projektanta form przemysłowych w multidyscyplinarnym zespole projektowym, w tym potrafi współdziałać z innymi projektantami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U07jest zdolna do realizacji zadań projektanta form przemysłowych w multidyscyplinarnym zespole projektowym, w tym potrafi współdziałać z innymi projektantami
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U18jest przygotowana do współdziałania i pracy z innymi osobami w ramach prac zespołowych
Cel przedmiotuC-1Celem jest nabycie przez studenta wiedzy i umiejętności pozwlajacych na swiadome dobieranie rozwiazan przetowych i systemowych do wymagan poszczególnych produktów poligraficznych
Treści programoweT-L-1Etapy procesu wydawniczego
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student realizuje zadania zespołowe na podstawowym poziomie zaangażowania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D2_K01samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-1Celem jest nabycie przez studenta wiedzy i umiejętności pozwlajacych na swiadome dobieranie rozwiazan przetowych i systemowych do wymagan poszczególnych produktów poligraficznych
Treści programoweT-L-1Etapy procesu wydawniczego
T-L-2Etapy przygotowania publikacji w procesie prepress
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena prac zrealizowanych w ciagu semetru.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaowac zadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawac najprostsze zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługa oprogramowania w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawac proste zadania projektowe, zadowalajaco radzi sobie z obsługa oprogramowania w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonac poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system informatyczne w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem informatycznym CMS w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizowac w sposób bardzo dobry kazde zadanie projektowe, wkładajac w nie własna inwencje i biegle posługuje sie systemem w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D2_K02posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się, w szczególności: - podejmowania współpracy w realizacji zadań własnych, - pracy zespołowej przy realizacji działań wspólnych, - negocjowania (również mediacji) i organizowania, - integrowania się ze środowiskiem projektowym, - jasnego i zwięzłego przekazywania danych z zastosowaniem technologii informacyjnych; posiada umiejętność efektywnego, świadomego, obywatelskiego życia w społeczeństwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K05posiada umiejętność efektywnego komunikowania się i życia w społeczeństwie, w szczególności: pracy zespołowej w ramach wspólnych projektów i działań; negocjowania i organizowania; integracji z innymi osobami w ramach różnych przedsięwzięć kulturalnych; prezentowania zadań w przystępnej formie - z zastosowaniem technologii informacyjnych
Cel przedmiotuC-1Celem jest nabycie przez studenta wiedzy i umiejętności pozwlajacych na swiadome dobieranie rozwiazan przetowych i systemowych do wymagan poszczególnych produktów poligraficznych
Treści programoweT-L-1Etapy procesu wydawniczego
T-L-2Etapy przygotowania publikacji w procesie prepress
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie potrzeby informowania o wynikach pracy.
3,0Rozumie potrzebe informowania o wynikach pracy.
3,5Rozumie potrzebe informowania o wynikach pracy i umie to wykonac.
4,0Rozumie potrzebe informowania o wynikach pracy i odpowiednio umie to wykonac.
4,5Rozumie potrzebe informowania o wynikach pracy i umie to wykonac w dobry sposób.
5,0Doskonale rozumie potrzebe informowania o wynikach pracy.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D2_K03pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K06pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K06zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1Celem jest nabycie przez studenta wiedzy i umiejętności pozwlajacych na swiadome dobieranie rozwiazan przetowych i systemowych do wymagan poszczególnych produktów poligraficznych
Treści programoweT-L-2Etapy przygotowania publikacji w procesie prepress
T-L-1Etapy procesu wydawniczego
Metody nauczaniaM-3Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena prac zrealizowanych w ciagu semetru.
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student pojmuje i przestrzega etycznych i prawno-gospodarczych aspektów z zakresu własności przemysłowej i prawa autorskiego przy realizacji prac projektowych
3,5
4,0
4,5
5,0