Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Techniki produkcyjne - projektowanie form przemysłowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Techniki produkcyjne - projektowanie form przemysłowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl>, Konrad Kwiatkowski <Konrad.Kwiatkowski@zut.edu.pl>, Bogdan Piekarski <Bogdan.Piekarski@zut.edu.pl>, Adam Sajek <Adam.Sajek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 12,0 ECTS (formy) 12,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 45 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL4 45 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL5 45 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL6 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Dla zajęć prowadzonych na semestrze 3 i 4 - podstawowa znajomość technik modelowania bryłowego 3D w uzgodnionym systemie CAD (obecnie SolidWorks). Umiejętnoiśc zastosowania grafiki prezentacyjnej.
W-2Dla zajęć prowadzonych na semestrze 5 i 6 - pogłębiona znajomość technik modelowania bryłowego 3D w uzgodnionym systemie CAD (obecnie SolidWorks). Umiejętnoiśc zastosowania grafiki prezentacyjnej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zapoznanie praktyczne studenta z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania
C-2wprowadzenie teoretyczne studenta w wybrane techniki produkcyjne z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1zapoznanie się z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania15
T-L-2realizacja wybranych zagadnien projektowych30
45
laboratoria
T-L-1zapoznanie się z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania15
T-L-2realizacja wybranych zagadnień projektowych30
45
laboratoria
T-L-1zapoznanie się z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania15
T-L-2realizacja wybranych zagadnień projektowych30
45
laboratoria
T-L-1zapoznanie się z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania15
T-L-2realizacja wybranych zagadnień projektowych30
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3realizacja projektu semestralnego15
90
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3realizacja projektu semstralnego15
90
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3realizacja projektu semestralnego15
90
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3realizacja projektu semestralnego15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1pokaz
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: ocena projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_D1_W01
zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa przemysłowego systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Wz_1A_W02A1_W10C-2T-L-1M-1, M-3S-1, S-2
Wz_1A_D1_W02
zna w stopniu ogólnym procesy wytwarzania produktów przemysłowych; rozumie wpływ racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych na wyroby przemysłowe; ma elementarną wiedzę z zakresu historii rozwoju techniki
Wz_1A_W04A1_W13C-2T-L-1M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_D1_U01
umie przeprowadzić racjonalny wybór techniki wytwarzania projektowanego wyrobu; potrafi stworzyć optymalną do założonej techniki wytwarzania formę przemysłową przy jednoczesnym zachowaniu wysokich walorów plastycznych projektowanego obiektu
Wz_1A_U04A1_U16, A1_U17C-1T-L-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_D1_K01
z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Wz_1A_K03A1_K03C-1T-L-2, T-L-1M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_D1_W01
zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa przemysłowego systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu.
3,5Student opanował zasadniczą wiedzę z zakresu przedmiotu.
4,0Student opanował większość wiedzy z zakresu przedmiotu.
4,5Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu.
5,0Student opanował wiedzę rozszerzoną z zakresu przedmiotu.
Wz_1A_D1_W02
zna w stopniu ogólnym procesy wytwarzania produktów przemysłowych; rozumie wpływ racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych na wyroby przemysłowe; ma elementarną wiedzę z zakresu historii rozwoju techniki
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu.
3,5Student opanował zasadniczą wiedzę z zakresu przedmiotu.
4,0Student opanował większość wiedzy z zakresu przedmiotu.
4,5Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu.
5,0Student opanował wiedzę rozszerzoną z zakresu przedmiotu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_D1_U01
umie przeprowadzić racjonalny wybór techniki wytwarzania projektowanego wyrobu; potrafi stworzyć optymalną do założonej techniki wytwarzania formę przemysłową przy jednoczesnym zachowaniu wysokich walorów plastycznych projektowanego obiektu
2,0Student nie opracował projektu.
3,0Student opracował projekt w minimalny sposób spełniający wymagania formalne projektowania.
3,5Student opracował projekt i wizualizację w sposób minimalny .
4,0Student opracował projekt prawidłowo i wykonał podstawową wizualizację.
4,5Student opracował projekt kompletny i poprawnie opracował wizualizację
5,0Student opracował projekt kompletny i wielowariantowo opracował wizualizację

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_D1_K01
z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
2,0Student nie opanował podstawowychj kompetencji z zakresu przedmiotu.
3,0Student wykazuje bazowe kompetencje z zakresu przedmiotu.
3,5Studenta cechują poszerzonekompetencje z zakresu przedmiotu.
4,0Student opanował kompetencjie z zakresu przedmiotu w stopniu dobrym.
4,5Student w pełni opanował kompetencje z zakresu przedmiotu, cechuje go indywidualzim.
5,0Student wykazuje się ponadprzeciątnymi kompetencjami w zakresie przedmiotu ortaz indywidualizmem.

Literatura dodatkowa

  1. N. Hopkinson, R.J.M Hague, P.M. Dickens, Rapid Manufacturing, Willey & Sons Ltd., 2006
  2. Mike Ashby & Kara Johnson, Materials and Design, Butterworth - Heinemann, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1zapoznanie się z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania15
T-L-2realizacja wybranych zagadnien projektowych30
45

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1zapoznanie się z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania15
T-L-2realizacja wybranych zagadnień projektowych30
45

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1zapoznanie się z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania15
T-L-2realizacja wybranych zagadnień projektowych30
45

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1zapoznanie się z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania15
T-L-2realizacja wybranych zagadnień projektowych30
45

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3realizacja projektu semestralnego15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3realizacja projektu semstralnego15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3realizacja projektu semestralnego15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć30
A-L-3realizacja projektu semestralnego15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D1_W01zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa przemysłowego systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-2wprowadzenie teoretyczne studenta w wybrane techniki produkcyjne z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania
Treści programoweT-L-1zapoznanie się z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu.
3,5Student opanował zasadniczą wiedzę z zakresu przedmiotu.
4,0Student opanował większość wiedzy z zakresu przedmiotu.
4,5Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu.
5,0Student opanował wiedzę rozszerzoną z zakresu przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D1_W02zna w stopniu ogólnym procesy wytwarzania produktów przemysłowych; rozumie wpływ racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych na wyroby przemysłowe; ma elementarną wiedzę z zakresu historii rozwoju techniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W04zna w stopniu ogólnym procesy wytwarzania produktów przemysłowych; rozumie wpływ racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych na wyroby przemysłowe; ma elementarną wiedzę z zakresu historii rozwoju techniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W13zna określony zakres problematyki związanej z technologiami stosowanymi w danej dyscyplinie artystycznej (w ujęciu całościowym) i jest świadomy rozwoju technologicznego związanego ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością
Cel przedmiotuC-2wprowadzenie teoretyczne studenta w wybrane techniki produkcyjne z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania
Treści programoweT-L-1zapoznanie się z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu.
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu.
3,5Student opanował zasadniczą wiedzę z zakresu przedmiotu.
4,0Student opanował większość wiedzy z zakresu przedmiotu.
4,5Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu.
5,0Student opanował wiedzę rozszerzoną z zakresu przedmiotu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D1_U01umie przeprowadzić racjonalny wybór techniki wytwarzania projektowanego wyrobu; potrafi stworzyć optymalną do założonej techniki wytwarzania formę przemysłową przy jednoczesnym zachowaniu wysokich walorów plastycznych projektowanego obiektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U04umie przeprowadzić racjonalny wybór techniki wytwarzania projektowanego wyrobu; potrafi stworzyć optymalną do założonej techniki wytwarzania formę przemysłową przy jednoczesnym zachowaniu wysokich walorów plastycznych projektowanego obiektu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U16umie świadomie posługiwać się właściwą techniką i technologią w trakcie realizacji prac artystycznych
A1_U17umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie realizacji i projektowania własnych prac artystycznych
Cel przedmiotuC-1zapoznanie praktyczne studenta z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania
Treści programoweT-L-2realizacja wybranych zagadnień projektowych
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opracował projektu.
3,0Student opracował projekt w minimalny sposób spełniający wymagania formalne projektowania.
3,5Student opracował projekt i wizualizację w sposób minimalny .
4,0Student opracował projekt prawidłowo i wykonał podstawową wizualizację.
4,5Student opracował projekt kompletny i poprawnie opracował wizualizację
5,0Student opracował projekt kompletny i wielowariantowo opracował wizualizację
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_D1_K01z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K03jest zdolna do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania swoich zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami
Cel przedmiotuC-1zapoznanie praktyczne studenta z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania
Treści programoweT-L-2realizacja wybranych zagadnien projektowych
T-L-1zapoznanie się z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu: odlewnictwa i obróbki plastycznej, metod spajania, metod obróbki ubytkowej, przetwórstwa tworzyw sztucznych lub metod prototypowania
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena podsumowująca: ocena projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowychj kompetencji z zakresu przedmiotu.
3,0Student wykazuje bazowe kompetencje z zakresu przedmiotu.
3,5Studenta cechują poszerzonekompetencje z zakresu przedmiotu.
4,0Student opanował kompetencjie z zakresu przedmiotu w stopniu dobrym.
4,5Student w pełni opanował kompetencje z zakresu przedmiotu, cechuje go indywidualzim.
5,0Student wykazuje się ponadprzeciątnymi kompetencjami w zakresie przedmiotu ortaz indywidualizmem.