Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Reklama z elementami marketingu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Reklama z elementami marketingu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Emil Wolski <Emil.Wolski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone, przewidziane planem studiów, zajęcia z przedmiotów Wieloaspektowe projektowanie komunikacji wizulanej oraz Wieloaspektowe proejktowanie form przemysłowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentowi wiedzy w zakresie ekonomicznych oraz zarządczo-marketingowych uwarunkowań projektowania wzorniczego
C-2Wyćwiczenie u studneta umiejętności przygotowywania i prezentowania merytorycznych opracowań z obszaru wzornictwa przemysłowego
C-3Wpojenie studentowi nawyku twórczego i krytycznego myślenia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wprowadzenie do podstawowych zagadnień z zakresu marketingu: przyswojenie kluczowych terminów i zagadnień, analiza miejsca marketingu we wzornictwie przemysłowym, zebranie i usystematyzowanie zdobytej dotychczas w toku studiów wiedzy z tego zakresu4
T-P-2Analiza źródeł innwacji produktow: rozróżnienie rynkowych i technicznych bodźców rozwoju nowego produktu, przyswojenie modeli orientacji przedsiębiorstwa na rynek, analiza typów procesów rozwoju nowego produktu, przyswojene zagadnień z zakresu lean management6
T-P-3Poznanie podstaw planowania marketingowego: pozanie podstaw analizy możliwości rynkowych, ćwiczenie projektowania strategii marketingowej, ćwiczenie opracowywania programu marketingowego6
T-P-4Tworzenie koncepcji promocji produktu: analiza działań marketingowych wybranego przedsiębiorstwa, tworzenie hipotetycznych typów konsumentów, tworzenie koncepcji produktu, wybór kanałów dystrybucji, opracownie kampani reklamowej stworzonego produktu6
T-P-5Przyswojenie podstawowych zagadnień komunikacji marketingowej: analiza pojęć i terminów, określenie sposobów komunikacji producent-konsument, pozanie rodzajów promocji, analiza funkcji i rodzajów reklamy, rozważania nad pozytywnymi i negatywnymi skutkami przekazu reklamowego, analiza wizualnych i językowych środków stosowanych w reklamie.8
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach poprzez wysłuchanie wykładów prowadztających do ćwiczeń śródsemestralnych6
A-P-2Realizacja ćwiczeń audytoryjnych, stanowiących element projektów śródsemestralnych10
A-P-3Korekta projektów śródsemestralnych10
A-P-4Prezentacja projektu śródsemestralnego2
A-P-5Samodzielne przygotowanie projektów śródsemestralnych30
A-P-6Czytanie wskazanej literatury15
A-P-7Oglądanie wskazanej ikonografii i filmografii15
A-P-8Prezentacja projektu semestralnego2
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, wprowadzający do poszczególnych ćwiczeń projektowych
M-2Wykład problemowy, uzupełnia w. informacyjny
M-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-4Metoda projektów zespołowych zawierająca elementy symulacji
M-5Film: spoty reklamowe, dokumenty, fragmenty fabuł

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Omówienie formalnej i merytorycznej strony prezentacji (posterów, prezentacji itp.) oraz samego sposobu prezentowania
S-2Ocena podsumowująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedź, przygotowanej na wskazany temat
S-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C9_W01
zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście relacji konsument-producent
Wz_1A_W08A1_W14, A1_W15C-1T-P-1, T-P-3, T-P-5M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C9_U01
umie przygotowywać raporty, notatki, protokoły, prezentacje dotyczące zagadnień z zakresu zarządzania marketingowego oraz potrafi referować przygotowany materiał
Wz_1A_U12A1_U22, A1_U23C-2T-P-4M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C9_K01
jest zdolna do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe
Wz_1A_K04A1_K04C-3T-P-2M-3, M-5S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C9_W01
zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście relacji konsument-producent
2,0nie potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzech wybranych pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; nie potrafi opisać wybranego zjawiska rynkowego
3,0potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzy pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi ogólnie opisać wybrane zjawisko rynkowe
3,5
4,0potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej cztery pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe ilustrując je adekwatnymi przykładami
4,5
5,0potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej pięć pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe w kontekście innych, opis ten potrafi zilustrować adekwatnymi przykładami

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C9_U01
umie przygotowywać raporty, notatki, protokoły, prezentacje dotyczące zagadnień z zakresu zarządzania marketingowego oraz potrafi referować przygotowany materiał
2,0student nie umie sporządzić nawet prostej prezentacji, zawierającą konieczne minimum danych i zaprezentować ją w akceptowalnej formie
3,0student umie sporządzić prostą prezentację, zawierającą konieczne minimum danych i zaprezentować ją w akceptowalnej formie
3,5student umie sporządzić prostą prezentację, zawierającą więcej niż wymagane minimum danych i zaprezentować ją w akceptowalnej formie
4,0student umie sporządzić optymalną prezentację, zawierającą optimum koniecznych, lecz prezentuje ją w nieciekawej formie
4,5student sporządza zbyt rozbudowaną prezentację, w której umieszcza maksimum danych, lecz prezentuje ją w interesującej formie
5,0student umie sporządzić optymalną prezentację, zawierającą optimum koniecznych danych i zaprezentować ją w interesującej formie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C9_K01
jest zdolna do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe
2,0student nie potrafi odnieść się do żadnego zjawiska rynkowego, nie jest zdolny do sformułowania żadnego sądu na ten temat
3,0student potrafi jedynie dwuwartościowo oceniać zjawiska rynkowe, z trudem formułuje sąd na ten temat, nie potrafi przyjmować rożnych stanowisk przy argumentacji
3,5
4,0student jest w stanie ocenić zjawiska rynkowe, dobrze formułuje sądy, z trudnem jednak przyjmuje rożne stanowiska przy argumentacji
4,5
5,0student swobodnie i wieloaspektowo ocenia zjawiska rynkowe, z łatwością formułuje sądy, potrafi przyjmować różne stanowiska przy arumentacji

Literatura podstawowa

  1. Philip Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa, 1999, VII, Egz. dostępny u prowadzącego

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowadzenie do podstawowych zagadnień z zakresu marketingu: przyswojenie kluczowych terminów i zagadnień, analiza miejsca marketingu we wzornictwie przemysłowym, zebranie i usystematyzowanie zdobytej dotychczas w toku studiów wiedzy z tego zakresu4
T-P-2Analiza źródeł innwacji produktow: rozróżnienie rynkowych i technicznych bodźców rozwoju nowego produktu, przyswojenie modeli orientacji przedsiębiorstwa na rynek, analiza typów procesów rozwoju nowego produktu, przyswojene zagadnień z zakresu lean management6
T-P-3Poznanie podstaw planowania marketingowego: pozanie podstaw analizy możliwości rynkowych, ćwiczenie projektowania strategii marketingowej, ćwiczenie opracowywania programu marketingowego6
T-P-4Tworzenie koncepcji promocji produktu: analiza działań marketingowych wybranego przedsiębiorstwa, tworzenie hipotetycznych typów konsumentów, tworzenie koncepcji produktu, wybór kanałów dystrybucji, opracownie kampani reklamowej stworzonego produktu6
T-P-5Przyswojenie podstawowych zagadnień komunikacji marketingowej: analiza pojęć i terminów, określenie sposobów komunikacji producent-konsument, pozanie rodzajów promocji, analiza funkcji i rodzajów reklamy, rozważania nad pozytywnymi i negatywnymi skutkami przekazu reklamowego, analiza wizualnych i językowych środków stosowanych w reklamie.8
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach poprzez wysłuchanie wykładów prowadztających do ćwiczeń śródsemestralnych6
A-P-2Realizacja ćwiczeń audytoryjnych, stanowiących element projektów śródsemestralnych10
A-P-3Korekta projektów śródsemestralnych10
A-P-4Prezentacja projektu śródsemestralnego2
A-P-5Samodzielne przygotowanie projektów śródsemestralnych30
A-P-6Czytanie wskazanej literatury15
A-P-7Oglądanie wskazanej ikonografii i filmografii15
A-P-8Prezentacja projektu semestralnego2
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C9_W01zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście relacji konsument-producent
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W08zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego, rozumie zjawiska rynkowe w kontekście relacji konsument-producent; rozumie rolę gospodarczą wzornictwa i zna kierunki specjalizacji zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W14ma wiedzę dotyczącą finansowych, marketingowych i prawnych aspektów związanych z wykonywaniem zawodu artysty-plastyka
A1_W15zna powiązania i zależności pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi elementami związanymi ze studiowanym kierunkiem studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi wiedzy w zakresie ekonomicznych oraz zarządczo-marketingowych uwarunkowań projektowania wzorniczego
Treści programoweT-P-1Wprowadzenie do podstawowych zagadnień z zakresu marketingu: przyswojenie kluczowych terminów i zagadnień, analiza miejsca marketingu we wzornictwie przemysłowym, zebranie i usystematyzowanie zdobytej dotychczas w toku studiów wiedzy z tego zakresu
T-P-3Poznanie podstaw planowania marketingowego: pozanie podstaw analizy możliwości rynkowych, ćwiczenie projektowania strategii marketingowej, ćwiczenie opracowywania programu marketingowego
T-P-5Przyswojenie podstawowych zagadnień komunikacji marketingowej: analiza pojęć i terminów, określenie sposobów komunikacji producent-konsument, pozanie rodzajów promocji, analiza funkcji i rodzajów reklamy, rozważania nad pozytywnymi i negatywnymi skutkami przekazu reklamowego, analiza wizualnych i językowych środków stosowanych w reklamie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, wprowadzający do poszczególnych ćwiczeń projektowych
M-2Wykład problemowy, uzupełnia w. informacyjny
M-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedź, przygotowanej na wskazany temat
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzech wybranych pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; nie potrafi opisać wybranego zjawiska rynkowego
3,0potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzy pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi ogólnie opisać wybrane zjawisko rynkowe
3,5
4,0potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej cztery pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe ilustrując je adekwatnymi przykładami
4,5
5,0potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej pięć pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe w kontekście innych, opis ten potrafi zilustrować adekwatnymi przykładami
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C9_U01umie przygotowywać raporty, notatki, protokoły, prezentacje dotyczące zagadnień z zakresu zarządzania marketingowego oraz potrafi referować przygotowany materiał
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U12umie zgodnie ze standardami branży projektowej przygotowywać raporty, notatki, protokoły, prezentacje dotyczące zagadnień z obszaru wzornictwa przemysłowego oraz potrafi referować przygotowany materiał; w obszarze zawodowym umie konstruować wypowiedzi ustne i pisemne zarówno w języku ojczystym, jaki i wybranym obcym nowożytnym na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U22posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych i wystąpień ustnych, dotyczących zagadnień szczegółowych na temat różnych dziedzin twórczości plastycznej, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
A1_U23ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Cel przedmiotuC-2Wyćwiczenie u studneta umiejętności przygotowywania i prezentowania merytorycznych opracowań z obszaru wzornictwa przemysłowego
Treści programoweT-P-4Tworzenie koncepcji promocji produktu: analiza działań marketingowych wybranego przedsiębiorstwa, tworzenie hipotetycznych typów konsumentów, tworzenie koncepcji produktu, wybór kanałów dystrybucji, opracownie kampani reklamowej stworzonego produktu
Metody nauczaniaM-4Metoda projektów zespołowych zawierająca elementy symulacji
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Omówienie formalnej i merytorycznej strony prezentacji (posterów, prezentacji itp.) oraz samego sposobu prezentowania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie umie sporządzić nawet prostej prezentacji, zawierającą konieczne minimum danych i zaprezentować ją w akceptowalnej formie
3,0student umie sporządzić prostą prezentację, zawierającą konieczne minimum danych i zaprezentować ją w akceptowalnej formie
3,5student umie sporządzić prostą prezentację, zawierającą więcej niż wymagane minimum danych i zaprezentować ją w akceptowalnej formie
4,0student umie sporządzić optymalną prezentację, zawierającą optimum koniecznych, lecz prezentuje ją w nieciekawej formie
4,5student sporządza zbyt rozbudowaną prezentację, w której umieszcza maksimum danych, lecz prezentuje ją w interesującej formie
5,0student umie sporządzić optymalną prezentację, zawierającą optimum koniecznych danych i zaprezentować ją w interesującej formie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C9_K01jest zdolna do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K04jest zdolna krytycznie odnosić się do własnych oraz cudzych działań projektowych; dostrzega etyczne problemy we własnej oraz cudzej twórczości; będąc zdolnym do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K04posiada umiejętność samooceny, konstruktywnej krytyki w stosunku do działań innych osób, podjęcia refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą
Cel przedmiotuC-3Wpojenie studentowi nawyku twórczego i krytycznego myślenia
Treści programoweT-P-2Analiza źródeł innwacji produktow: rozróżnienie rynkowych i technicznych bodźców rozwoju nowego produktu, przyswojenie modeli orientacji przedsiębiorstwa na rynek, analiza typów procesów rozwoju nowego produktu, przyswojene zagadnień z zakresu lean management
Metody nauczaniaM-3Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem
M-5Film: spoty reklamowe, dokumenty, fragmenty fabuł
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi odnieść się do żadnego zjawiska rynkowego, nie jest zdolny do sformułowania żadnego sądu na ten temat
3,0student potrafi jedynie dwuwartościowo oceniać zjawiska rynkowe, z trudem formułuje sąd na ten temat, nie potrafi przyjmować rożnych stanowisk przy argumentacji
3,5
4,0student jest w stanie ocenić zjawiska rynkowe, dobrze formułuje sądy, z trudnem jednak przyjmuje rożne stanowiska przy argumentacji
4,5
5,0student swobodnie i wieloaspektowo ocenia zjawiska rynkowe, z łatwością formułuje sądy, potrafi przyjmować różne stanowiska przy arumentacji