Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Plastyka - malarstwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Plastyka - malarstwo
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Rysunku, Malarstwa i Rzeźby
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Tokarczyk <tokar@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Blekiewicz <zblekiewicz@zut.edu.pl>, Joanna Tokarczyk <jtokarczyk@zut.edu.pl>, Ryszard Tokarczyk <tokar@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP5 30 3,01,00zaliczenie
projektyP6 60 4,01,00zaliczenie
projektyP7 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1- umiejętność rysunkowego wyrażania kształtów i relacji przestrzennych - posiadanie materiałów, narzędzi i podkładów do prac malarskich

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rola koloru we wzornictwie – zarys Budzenie wrażliwości kolorystycznej Obserwacja zjawiska kolorystycznego Klucz kompozycyjny Studium obrazu – metody realizacji. Rozbarwienia ciągłe Poznawanie zjawiska malarskości Dopełnienie obrazu elementami własnymi Topografia znaczeń formalnych Jak zrobić postęp w następnym semestrze
C-2Pierwszy krok ku syntezie Próba wypowiedzi przez syntezę Rozwinięcie i kulminacja akcji obrazu Interpretacja i konsekwencja twórcza Szukanie harmonii formy, koloru i światła w stworzonej przestrzeni Próby rozwinięcia kolorytu grą światła na powierzchni obrazu Obraz według „Bolero” - Ravela Moja osobowość w malarstwie
C-3Prześledzenie zmian wizualnych w zależności od różnych decyzji kolorystycznych. Body painting jako sposób projektowania wzorniczego. Próby indywidualizacji produktu seryjnego. Wybór prac do wystawy.
C-4Indywidualizacja produktu przez różne sposoby personifikacji. Tworzenie atrakcyjnych wizualnie form o aktywnych związkach kształtowo – kolorystycznych. Propozycje dla różnych firm transportowych. Wybór prac do wystawy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Aneks dyplomowy- program: - Projekt kolorystyczny związany z głównym zadaniem dyplomowym, np. z projektem produktu. - Osobny temat dyplomowy o zdecydowanych walorach kolorystycznych30
30
projekty
T-P-1Testowanie przedmiotu kolorem15
T-P-2Projektowanie akcji kolorem na dłoniach - body painting15
30
projekty
T-P-1KRZESŁO – personalizacja przedmiotu.24
T-P-2Projekt form pneumatycznych do ekspozycji krajobrazowych16
T-P-3Projekt koncepcyjny kolorystyki pociągu lub tramwaju16
T-P-4Przegląd i zaliczenia semestralne4
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Praca własna60
90
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Praca własna60
90
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna60
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1pokaz
M-2objaśnienie
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4korekta
M-5ekspozycja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: korekta
S-2Ocena formująca: przegląd prac
S-3Ocena formująca: dyskusja
S-4Ocena formująca: punktacja (obecność na zajęciach, wrażliwość na kolor, interpretacja tematu, estetyka podania prac, efekt końcowy pracy, konsekwencja realizacji problemu malarskiego)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B16_W01
ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Wz_1A_W01A1_W10C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B16_U01
umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Wz_1A_U01A1_U14C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-1, T-P-2M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4
Wz_1A_B16_U02
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Wz_1A_U11A1_U21C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B16_K01
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Wz_1A_K03A1_K03C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B16_W01
ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
2,0nie zna podstaw terminologii malarskiej
3,0zna główne pojęcia i terminy malarskie
3,5umie w podstawowym zarysie skomentować zjawisko malarskie
4,0potrafi skomentować złożone zjawisko malarskie
4,5umie porównywać różne zjawiska malarskie
5,0umie określać stopień interpretacji malarskiej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B16_U01
umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
2,0nie posiada wrażliwości kolorystycznej
3,0postrzega i wyraża podstawowe relacje kolorystyczne i kształtowe
3,5pełniej postrzega i wyraża podstawowe relacje kolorystyczne i kształtowe
4,0trafnie określa tonacje oraz relacje kolorystyczne i kształtowe
4,5wykazuje inwencję własną w określaniu zjawisk kolorystycznych
5,0posiada dużą czułość na relacje kolorystyczne i kształtowe oraz umiejętność indywidualnego ich wyrażania
Wz_1A_B16_U02
potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
2,0nie potrafi przygotować prac do wystawy zbiorowej
3,0potrafi wybrać prace do wystawy zbiorowej
3,5potrafi poprawnie wybrać prace do wystawy zbiorowej
4,0umie wybrać problemowy zestaw swoich prac malarskich
4,5potrafi stworzyć większy zbiór swoich prac malarskich
5,0potrafi zaakcentować swoją indywidualność malarską na wystawie zbiorowej

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B16_K01
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
2,0nie wykazuje zdolności obserwacji natury i jej poprawnego wyrażania
3,0wykazuje zdolność skupienia w obserwacji i wyrażaniu zjawisk
3,5przejawia zdolności obserwacyjnego analizowania zjawisk malarskich
4,0wykazuje zdolność i umiejętność odkrywania zjawisk malarskich
4,5potrafi wieloaspektowo obserwować i odkrywać zjawiska malarskie w naturze
5,0wykazuje wysoką zdolność i umiejętność charakteryzowania zjawisk malarskich w naturze

Literatura podstawowa

  1. Władysław Strzemiński, "Teoria widzenia", 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Aneks dyplomowy- program: - Projekt kolorystyczny związany z głównym zadaniem dyplomowym, np. z projektem produktu. - Osobny temat dyplomowy o zdecydowanych walorach kolorystycznych30
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Testowanie przedmiotu kolorem15
T-P-2Projektowanie akcji kolorem na dłoniach - body painting15
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1KRZESŁO – personalizacja przedmiotu.24
T-P-2Projekt form pneumatycznych do ekspozycji krajobrazowych16
T-P-3Projekt koncepcyjny kolorystyki pociągu lub tramwaju16
T-P-4Przegląd i zaliczenia semestralne4
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Praca własna60
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Praca własna60
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-P-2Praca własna60
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B16_W01ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa przemysłowego oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W01ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-1Rola koloru we wzornictwie – zarys Budzenie wrażliwości kolorystycznej Obserwacja zjawiska kolorystycznego Klucz kompozycyjny Studium obrazu – metody realizacji. Rozbarwienia ciągłe Poznawanie zjawiska malarskości Dopełnienie obrazu elementami własnymi Topografia znaczeń formalnych Jak zrobić postęp w następnym semestrze
C-2Pierwszy krok ku syntezie Próba wypowiedzi przez syntezę Rozwinięcie i kulminacja akcji obrazu Interpretacja i konsekwencja twórcza Szukanie harmonii formy, koloru i światła w stworzonej przestrzeni Próby rozwinięcia kolorytu grą światła na powierzchni obrazu Obraz według „Bolero” - Ravela Moja osobowość w malarstwie
C-3Prześledzenie zmian wizualnych w zależności od różnych decyzji kolorystycznych. Body painting jako sposób projektowania wzorniczego. Próby indywidualizacji produktu seryjnego. Wybór prac do wystawy.
C-4Indywidualizacja produktu przez różne sposoby personifikacji. Tworzenie atrakcyjnych wizualnie form o aktywnych związkach kształtowo – kolorystycznych. Propozycje dla różnych firm transportowych. Wybór prac do wystawy.
Treści programoweT-P-1Aneks dyplomowy- program: - Projekt kolorystyczny związany z głównym zadaniem dyplomowym, np. z projektem produktu. - Osobny temat dyplomowy o zdecydowanych walorach kolorystycznych
T-P-1KRZESŁO – personalizacja przedmiotu.
T-P-2Projekt form pneumatycznych do ekspozycji krajobrazowych
T-P-3Projekt koncepcyjny kolorystyki pociągu lub tramwaju
T-P-4Przegląd i zaliczenia semestralne
T-P-1Testowanie przedmiotu kolorem
T-P-2Projektowanie akcji kolorem na dłoniach - body painting
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2objaśnienie
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4korekta
M-5ekspozycja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: korekta
S-2Ocena formująca: przegląd prac
S-3Ocena formująca: dyskusja
S-4Ocena formująca: punktacja (obecność na zajęciach, wrażliwość na kolor, interpretacja tematu, estetyka podania prac, efekt końcowy pracy, konsekwencja realizacji problemu malarskiego)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna podstaw terminologii malarskiej
3,0zna główne pojęcia i terminy malarskie
3,5umie w podstawowym zarysie skomentować zjawisko malarskie
4,0potrafi skomentować złożone zjawisko malarskie
4,5umie porównywać różne zjawiska malarskie
5,0umie określać stopień interpretacji malarskiej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B16_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U14umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia
Cel przedmiotuC-1Rola koloru we wzornictwie – zarys Budzenie wrażliwości kolorystycznej Obserwacja zjawiska kolorystycznego Klucz kompozycyjny Studium obrazu – metody realizacji. Rozbarwienia ciągłe Poznawanie zjawiska malarskości Dopełnienie obrazu elementami własnymi Topografia znaczeń formalnych Jak zrobić postęp w następnym semestrze
C-2Pierwszy krok ku syntezie Próba wypowiedzi przez syntezę Rozwinięcie i kulminacja akcji obrazu Interpretacja i konsekwencja twórcza Szukanie harmonii formy, koloru i światła w stworzonej przestrzeni Próby rozwinięcia kolorytu grą światła na powierzchni obrazu Obraz według „Bolero” - Ravela Moja osobowość w malarstwie
C-3Prześledzenie zmian wizualnych w zależności od różnych decyzji kolorystycznych. Body painting jako sposób projektowania wzorniczego. Próby indywidualizacji produktu seryjnego. Wybór prac do wystawy.
C-4Indywidualizacja produktu przez różne sposoby personifikacji. Tworzenie atrakcyjnych wizualnie form o aktywnych związkach kształtowo – kolorystycznych. Propozycje dla różnych firm transportowych. Wybór prac do wystawy.
Treści programoweT-P-1Aneks dyplomowy- program: - Projekt kolorystyczny związany z głównym zadaniem dyplomowym, np. z projektem produktu. - Osobny temat dyplomowy o zdecydowanych walorach kolorystycznych
T-P-1KRZESŁO – personalizacja przedmiotu.
T-P-2Projekt form pneumatycznych do ekspozycji krajobrazowych
T-P-3Projekt koncepcyjny kolorystyki pociągu lub tramwaju
T-P-4Przegląd i zaliczenia semestralne
T-P-1Testowanie przedmiotu kolorem
T-P-2Projektowanie akcji kolorem na dłoniach - body painting
Metody nauczaniaM-2objaśnienie
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4korekta
M-5ekspozycja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: korekta
S-2Ocena formująca: przegląd prac
S-3Ocena formująca: dyskusja
S-4Ocena formująca: punktacja (obecność na zajęciach, wrażliwość na kolor, interpretacja tematu, estetyka podania prac, efekt końcowy pracy, konsekwencja realizacji problemu malarskiego)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie posiada wrażliwości kolorystycznej
3,0postrzega i wyraża podstawowe relacje kolorystyczne i kształtowe
3,5pełniej postrzega i wyraża podstawowe relacje kolorystyczne i kształtowe
4,0trafnie określa tonacje oraz relacje kolorystyczne i kształtowe
4,5wykazuje inwencję własną w określaniu zjawisk kolorystycznych
5,0posiada dużą czułość na relacje kolorystyczne i kształtowe oraz umiejętność indywidualnego ich wyrażania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B16_U02potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U11potrafi podjąć się współzawodnictwa w konkursie branżowym; umie przygotować swoje realizacje i wziąć udział w indywidualnej bądź zbiorowej wystawie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U21posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności
Cel przedmiotuC-1Rola koloru we wzornictwie – zarys Budzenie wrażliwości kolorystycznej Obserwacja zjawiska kolorystycznego Klucz kompozycyjny Studium obrazu – metody realizacji. Rozbarwienia ciągłe Poznawanie zjawiska malarskości Dopełnienie obrazu elementami własnymi Topografia znaczeń formalnych Jak zrobić postęp w następnym semestrze
C-2Pierwszy krok ku syntezie Próba wypowiedzi przez syntezę Rozwinięcie i kulminacja akcji obrazu Interpretacja i konsekwencja twórcza Szukanie harmonii formy, koloru i światła w stworzonej przestrzeni Próby rozwinięcia kolorytu grą światła na powierzchni obrazu Obraz według „Bolero” - Ravela Moja osobowość w malarstwie
C-3Prześledzenie zmian wizualnych w zależności od różnych decyzji kolorystycznych. Body painting jako sposób projektowania wzorniczego. Próby indywidualizacji produktu seryjnego. Wybór prac do wystawy.
C-4Indywidualizacja produktu przez różne sposoby personifikacji. Tworzenie atrakcyjnych wizualnie form o aktywnych związkach kształtowo – kolorystycznych. Propozycje dla różnych firm transportowych. Wybór prac do wystawy.
Treści programoweT-P-1Aneks dyplomowy- program: - Projekt kolorystyczny związany z głównym zadaniem dyplomowym, np. z projektem produktu. - Osobny temat dyplomowy o zdecydowanych walorach kolorystycznych
T-P-1KRZESŁO – personalizacja przedmiotu.
T-P-2Projekt form pneumatycznych do ekspozycji krajobrazowych
T-P-3Projekt koncepcyjny kolorystyki pociągu lub tramwaju
T-P-4Przegląd i zaliczenia semestralne
T-P-1Testowanie przedmiotu kolorem
T-P-2Projektowanie akcji kolorem na dłoniach - body painting
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2objaśnienie
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4korekta
M-5ekspozycja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: korekta
S-2Ocena formująca: przegląd prac
S-3Ocena formująca: dyskusja
S-4Ocena formująca: punktacja (obecność na zajęciach, wrażliwość na kolor, interpretacja tematu, estetyka podania prac, efekt końcowy pracy, konsekwencja realizacji problemu malarskiego)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi przygotować prac do wystawy zbiorowej
3,0potrafi wybrać prace do wystawy zbiorowej
3,5potrafi poprawnie wybrać prace do wystawy zbiorowej
4,0umie wybrać problemowy zestaw swoich prac malarskich
4,5potrafi stworzyć większy zbiór swoich prac malarskich
5,0potrafi zaakcentować swoją indywidualność malarską na wystawie zbiorowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B16_K01jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K03jest zdolna do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania swoich zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami
Cel przedmiotuC-1Rola koloru we wzornictwie – zarys Budzenie wrażliwości kolorystycznej Obserwacja zjawiska kolorystycznego Klucz kompozycyjny Studium obrazu – metody realizacji. Rozbarwienia ciągłe Poznawanie zjawiska malarskości Dopełnienie obrazu elementami własnymi Topografia znaczeń formalnych Jak zrobić postęp w następnym semestrze
C-2Pierwszy krok ku syntezie Próba wypowiedzi przez syntezę Rozwinięcie i kulminacja akcji obrazu Interpretacja i konsekwencja twórcza Szukanie harmonii formy, koloru i światła w stworzonej przestrzeni Próby rozwinięcia kolorytu grą światła na powierzchni obrazu Obraz według „Bolero” - Ravela Moja osobowość w malarstwie
C-3Prześledzenie zmian wizualnych w zależności od różnych decyzji kolorystycznych. Body painting jako sposób projektowania wzorniczego. Próby indywidualizacji produktu seryjnego. Wybór prac do wystawy.
C-4Indywidualizacja produktu przez różne sposoby personifikacji. Tworzenie atrakcyjnych wizualnie form o aktywnych związkach kształtowo – kolorystycznych. Propozycje dla różnych firm transportowych. Wybór prac do wystawy.
Treści programoweT-P-1Aneks dyplomowy- program: - Projekt kolorystyczny związany z głównym zadaniem dyplomowym, np. z projektem produktu. - Osobny temat dyplomowy o zdecydowanych walorach kolorystycznych
T-P-1KRZESŁO – personalizacja przedmiotu.
T-P-2Projekt form pneumatycznych do ekspozycji krajobrazowych
T-P-3Projekt koncepcyjny kolorystyki pociągu lub tramwaju
T-P-4Przegląd i zaliczenia semestralne
T-P-1Testowanie przedmiotu kolorem
T-P-2Projektowanie akcji kolorem na dłoniach - body painting
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2objaśnienie
M-3ćwiczenia laboratoryjne
M-4korekta
M-5ekspozycja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: korekta
S-2Ocena formująca: przegląd prac
S-3Ocena formująca: dyskusja
S-4Ocena formująca: punktacja (obecność na zajęciach, wrażliwość na kolor, interpretacja tematu, estetyka podania prac, efekt końcowy pracy, konsekwencja realizacji problemu malarskiego)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie wykazuje zdolności obserwacji natury i jej poprawnego wyrażania
3,0wykazuje zdolność skupienia w obserwacji i wyrażaniu zjawisk
3,5przejawia zdolności obserwacyjnego analizowania zjawisk malarskich
4,0wykazuje zdolność i umiejętność odkrywania zjawisk malarskich
4,5potrafi wieloaspektowo obserwować i odkrywać zjawiska malarskie w naturze
5,0wykazuje wysoką zdolność i umiejętność charakteryzowania zjawisk malarskich w naturze