Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie projektowania 3D:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komputerowe wspomaganie projektowania 3D | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Henryk Karpisz <karpisz@zut.edu.pl>, Robert Mazur <Robert.Mazur@zut.edu.pl>, Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy technologii informacyjnych |
W-2 | Podstawowe umiejętności CAD |
W-3 | Zaawansowane umiejętności CAD |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Profesjonalne parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego |
C-2 | Umiejętność wykonania dokumentacji projektowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Rysunek swobodny i parametryczny oraz podstawa tworzenia obiektów pełnych, powierzchniowych, krawędziowych | 6 |
T-L-2 | Modelowanie krawędziowe | 6 |
T-L-3 | Modelowanie powierzchniowe | 6 |
T-L-4 | Modelowanie bryłowe | 6 |
T-L-5 | Operacje logiczne na bryłach, powierzchniach, krawędziach, projekty modeli składowych | 16 |
T-L-6 | Model złożeniowy i rysunki wynikowe | 20 |
60 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Operacje logiczne na bryłach, powierzchniach, krawędziach | 8 |
T-L-2 | Edycja obiektów w układzie kopiowania, lustrzanego odbicia, szyku, obróbki krawędzi. | 8 |
T-L-3 | Zasady wymiarowania rysunku oraz brył, rysunki wynikowe | 8 |
T-L-4 | Bryły złożeniowe, projekt końcowy | 20 |
T-L-5 | Rysunek złożeniowy oraz techniczna dokumentacja rysunkowa | 16 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Obowiązkowa obecność na zajęciach | 45 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 15 |
A-L-3 | Wykonanie zadań cząstkowych projektu | 15 |
A-L-4 | Wykonanie projektu końcowego | 15 |
90 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Obowiązkowa obecność na zajęciach | 45 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 15 |
A-L-3 | Wykonanie zadań cząstkowych projektu | 15 |
A-L-4 | Wykonanie projektu końcowego | 15 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD |
M-2 | Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD |
M-3 | Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_1A_B9_W01 zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów | Wz_1A_W05 | A1_W13 | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Wz_1A_B9_W02 zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności. | Wz_1A_W02 | A1_W10 | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_1A_B9_U01 jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji | Wz_1A_U08 | A1_U19 | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Wz_1A_B9_U02 potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym | Wz_1A_U09 | A1_U19, A1_U20 | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Wz_1A_B9_U03 umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania | Wz_1A_U10 | A1_U19, A1_U20 | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_1A_B9_K01 samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując | Wz_1A_K02 | A1_K02 | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Wz_1A_B9_K03 jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu | Wz_1A_K03 | A1_K03 | C-1, C-2 | T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_1A_B9_W01 zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_1A_B9_W02 zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności. | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_1A_B9_U01 jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_1A_B9_U02 potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_1A_B9_U03 umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_1A_B9_K01 samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_1A_B9_K03 jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu | 2,0 | |
3,0 | WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Prowadzący zajęcia, Autorskie instrukcje programowe prowadzącego zajęcia
Literatura dodatkowa
- Oprogramowanie profesjonalne, Pomoc instrukcyjna przedmiotowego oprogamowania profesjonalnego