Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie projektowania 3D:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowe wspomaganie projektowania 3D
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Henryk Karpisz <karpisz@zut.edu.pl>, Robert Mazur <Robert.Mazur@zut.edu.pl>, Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 60 3,01,00zaliczenie
laboratoriaL6 60 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy technologii informacyjnych
W-2Podstawowe umiejętności CAD
W-3Zaawansowane umiejętności CAD

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Profesjonalne parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego
C-2Umiejętność wykonania dokumentacji projektowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Rysunek swobodny i parametryczny oraz podstawa tworzenia obiektów pełnych, powierzchniowych, krawędziowych6
T-L-2Modelowanie krawędziowe6
T-L-3Modelowanie powierzchniowe6
T-L-4Modelowanie bryłowe6
T-L-5Operacje logiczne na bryłach, powierzchniach, krawędziach, projekty modeli składowych16
T-L-6Model złożeniowy i rysunki wynikowe20
60
laboratoria
T-L-1Operacje logiczne na bryłach, powierzchniach, krawędziach8
T-L-2Edycja obiektów w układzie kopiowania, lustrzanego odbicia, szyku, obróbki krawędzi.8
T-L-3Zasady wymiarowania rysunku oraz brył, rysunki wynikowe8
T-L-4Bryły złożeniowe, projekt końcowy20
T-L-5Rysunek złożeniowy oraz techniczna dokumentacja rysunkowa16
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach45
A-L-2Przygotowanie do zajęć15
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu15
A-L-4Wykonanie projektu końcowego15
90
laboratoria
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach45
A-L-2Przygotowanie do zajęć15
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu15
A-L-4Wykonanie projektu końcowego15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B9_W01
zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Wz_1A_W05A1_W13C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-6M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1
Wz_1A_B9_W02
zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Wz_1A_W02A1_W10C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B9_U01
jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
Wz_1A_U08A1_U19C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-6M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1
Wz_1A_B9_U02
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Wz_1A_U09A1_U19, A1_U20C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1
Wz_1A_B9_U03
umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania
Wz_1A_U10A1_U19, A1_U20C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B9_K01
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Wz_1A_K02A1_K02C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-6M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1
Wz_1A_B9_K03
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Wz_1A_K03A1_K03C-1, C-2T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-1, T-L-4M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B9_W01
zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_1A_B9_W02
zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B9_U01
jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_1A_B9_U02
potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_1A_B9_U03
umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B9_K01
samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
Wz_1A_B9_K03
jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Prowadzący zajęcia, Autorskie instrukcje programowe prowadzącego zajęcia

Literatura dodatkowa

  1. Oprogramowanie profesjonalne, Pomoc instrukcyjna przedmiotowego oprogamowania profesjonalnego

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Rysunek swobodny i parametryczny oraz podstawa tworzenia obiektów pełnych, powierzchniowych, krawędziowych6
T-L-2Modelowanie krawędziowe6
T-L-3Modelowanie powierzchniowe6
T-L-4Modelowanie bryłowe6
T-L-5Operacje logiczne na bryłach, powierzchniach, krawędziach, projekty modeli składowych16
T-L-6Model złożeniowy i rysunki wynikowe20
60

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Operacje logiczne na bryłach, powierzchniach, krawędziach8
T-L-2Edycja obiektów w układzie kopiowania, lustrzanego odbicia, szyku, obróbki krawędzi.8
T-L-3Zasady wymiarowania rysunku oraz brył, rysunki wynikowe8
T-L-4Bryły złożeniowe, projekt końcowy20
T-L-5Rysunek złożeniowy oraz techniczna dokumentacja rysunkowa16
60

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach45
A-L-2Przygotowanie do zajęć15
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu15
A-L-4Wykonanie projektu końcowego15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Obowiązkowa obecność na zajęciach45
A-L-2Przygotowanie do zajęć15
A-L-3Wykonanie zadań cząstkowych projektu15
A-L-4Wykonanie projektu końcowego15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B9_W01zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne, multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W05zna w stopniu ogólnym procesy poligraficzne oraz multimedialne i rozumie zasady racjonalnego oraz optymalnego ich wykorzystywania; ma elementarną wiedzę w zakresie technologi informatycznych, w tym multimediów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W13zna określony zakres problematyki związanej z technologiami stosowanymi w danej dyscyplinie artystycznej (w ujęciu całościowym) i jest świadomy rozwoju technologicznego związanego ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością
Cel przedmiotuC-1Profesjonalne parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego
C-2Umiejętność wykonania dokumentacji projektowej
Treści programoweT-L-2Modelowanie krawędziowe
T-L-3Modelowanie powierzchniowe
T-L-4Modelowanie bryłowe
T-L-1Rysunek swobodny i parametryczny oraz podstawa tworzenia obiektów pełnych, powierzchniowych, krawędziowych
T-L-5Operacje logiczne na bryłach, powierzchniach, krawędziach, projekty modeli składowych
T-L-6Model złożeniowy i rysunki wynikowe
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B9_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-1Profesjonalne parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego
C-2Umiejętność wykonania dokumentacji projektowej
Treści programoweT-L-2Edycja obiektów w układzie kopiowania, lustrzanego odbicia, szyku, obróbki krawędzi.
T-L-3Zasady wymiarowania rysunku oraz brył, rysunki wynikowe
T-L-5Rysunek złożeniowy oraz techniczna dokumentacja rysunkowa
T-L-1Operacje logiczne na bryłach, powierzchniach, krawędziach
T-L-4Bryły złożeniowe, projekt końcowy
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B9_U01jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U08jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U19posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych
Cel przedmiotuC-1Profesjonalne parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego
C-2Umiejętność wykonania dokumentacji projektowej
Treści programoweT-L-2Modelowanie krawędziowe
T-L-3Modelowanie powierzchniowe
T-L-4Modelowanie bryłowe
T-L-1Rysunek swobodny i parametryczny oraz podstawa tworzenia obiektów pełnych, powierzchniowych, krawędziowych
T-L-5Operacje logiczne na bryłach, powierzchniach, krawędziach, projekty modeli składowych
T-L-6Model złożeniowy i rysunki wynikowe
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B9_U02potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U09potrafi tworzyć komunikaty wizualne, w tym posiada umiejętności opracowania dokumentacji projektowej zarówno o charakterze koncepcyjnym, jak również wykonawczym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U19posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych
A1_U20opanowała efektywne techniki ćwiczenia umiejętności warsztatowych, umożliwiające ciągły rozwój poprzez samodzielną pracę
Cel przedmiotuC-1Profesjonalne parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego
C-2Umiejętność wykonania dokumentacji projektowej
Treści programoweT-L-2Edycja obiektów w układzie kopiowania, lustrzanego odbicia, szyku, obróbki krawędzi.
T-L-3Zasady wymiarowania rysunku oraz brył, rysunki wynikowe
T-L-5Rysunek złożeniowy oraz techniczna dokumentacja rysunkowa
T-L-1Operacje logiczne na bryłach, powierzchniach, krawędziach
T-L-4Bryły złożeniowe, projekt końcowy
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B9_U03umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U10umie samodzielnie odszukać i zastosować adekwatną do potrzeb technikę przestrzennej prezentacji projektu wzorniczego, opartą zarówno na tradycyjnych, jaki i zaawansowanych metodach modelowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U19posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych
A1_U20opanowała efektywne techniki ćwiczenia umiejętności warsztatowych, umożliwiające ciągły rozwój poprzez samodzielną pracę
Cel przedmiotuC-1Profesjonalne parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego
C-2Umiejętność wykonania dokumentacji projektowej
Treści programoweT-L-2Edycja obiektów w układzie kopiowania, lustrzanego odbicia, szyku, obróbki krawędzi.
T-L-3Zasady wymiarowania rysunku oraz brył, rysunki wynikowe
T-L-5Rysunek złożeniowy oraz techniczna dokumentacja rysunkowa
T-L-1Operacje logiczne na bryłach, powierzchniach, krawędziach
T-L-4Bryły złożeniowe, projekt końcowy
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B9_K01samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-1Profesjonalne parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego
C-2Umiejętność wykonania dokumentacji projektowej
Treści programoweT-L-2Modelowanie krawędziowe
T-L-3Modelowanie powierzchniowe
T-L-4Modelowanie bryłowe
T-L-1Rysunek swobodny i parametryczny oraz podstawa tworzenia obiektów pełnych, powierzchniowych, krawędziowych
T-L-5Operacje logiczne na bryłach, powierzchniach, krawędziach, projekty modeli składowych
T-L-6Model złożeniowy i rysunki wynikowe
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B9_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K03jest zdolna do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania swoich zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami
Cel przedmiotuC-1Profesjonalne parametryczne modelowanie w zakresie projektowania wzorniczego
C-2Umiejętność wykonania dokumentacji projektowej
Treści programoweT-L-2Edycja obiektów w układzie kopiowania, lustrzanego odbicia, szyku, obróbki krawędzi.
T-L-3Zasady wymiarowania rysunku oraz brył, rysunki wynikowe
T-L-5Rysunek złożeniowy oraz techniczna dokumentacja rysunkowa
T-L-1Operacje logiczne na bryłach, powierzchniach, krawędziach
T-L-4Bryły złożeniowe, projekt końcowy
Metody nauczaniaM-1Omówienie i wydanie poleceń wykonania instrukcjii programowych CAD
M-2Praktyczne wykonanie zadania na zajęciach CAD
M-3Korekta wykonania zadania metodą edycji CAD
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Stopień zakresu wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Projekt złożeniowy i zadania sumujące wszyskich instrukcji programowych semestru według kryterium precyzji oraz zakresu wykonania
S-1Ocena formująca: Stopień precyzji wykonania wydanej instrukcji programowej na każdych zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0WYMOGI MINIMALNE: WYKONANIE 60% PRECYZJI ORAZ 60% ZAKRESU WSZYSTKICH ZADAŃ W SEMESTRZE
3,5
4,0
4,5
5,0