Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Wz_1A_A03_K01 | jest zdolna krytycznie odnosić się do własnych oraz cudzych działań projektowych; dostrzega etyczne problemy we własnej oraz cudzej twórczości; będąc zdolnym do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Wz_1A_K04 | jest zdolna krytycznie odnosić się do własnych oraz cudzych działań projektowych; dostrzega etyczne problemy we własnej oraz cudzej twórczości; będąc zdolnym do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | A1_K04 | posiada umiejętność samooceny, konstruktywnej krytyki w stosunku do działań innych osób, podjęcia refleksji na temat społecznych, naukowych i etycznych aspektów związanych z własną pracą |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Celem zajęć jest przedstawienie studentom i studentkom podstawowych problemów z zakresu filozofii i etyki aktualnych na przestrzeni dziejów; zapoznanie z różnymi podejściami do kwestii m.in. wiedzy, wolności, moralności; wykształcenie krytycznego dystansu do otaczającej rzeczywistości |
---|
Treści programowe | T-W-1 | W trakcie zajęć poruszone zostaną tematy dotyczące:
- problemu wiedzy i mądrości
- specyfiki ludzkiej komunikacji
- kwestii tożsamości jednostkowej
- problematyki woli
- wolności
- perspektywy egzystencjonalistycznej
- wiary w Boga i ateizmu oraz podstaw moralności
- moralności w starożytności, średniowieczu, renesansie, oświeceniu
- moralności w ujęciu racjonalizmu kantowskiego i utylitarystycznej
- „państwa idealnego” i umowy społecznej
- problematyki władzy
- ruchów emancypacyjnych
- problemów bioetycznych
- antropologicznej roli obrazu |
---|
Metody nauczania | M-1 | Umiejętność myślenia analityczno-syntetycznego, umiejętność poprawnego logicznie formułowania wypowiedzi. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: – P, tj. podsumowująca |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | jest zdolna do krytycznego rozumowania na temat zjawisk społeczno-kulturowych i gospodarczych, a także potrafi przeprowadzić racjonalną argumentację w odniesieniu do żywionych przez siebie przekonań etycznych, społecznych i estetycznych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |