Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze

Sylabus przedmiotu Podstawy kosztorysowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych
Profil
Moduł
Przedmiot Podstawy kosztorysowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostki zewnętrzne
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Kaszyński <studium@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 10 2,00,50zaliczenie
konwersatoriaK1 5 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu matematyki na poziomie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz potrafi sporządzić prosty kosztorys i określić ilość nakładów roboczych.
C-2Słuchacz zna rodzaje kosztorysów i metody kosztorysowania.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.5
5
wykłady
T-W-1Rodzaje kosztorysów.2
T-W-2Metody kosztorysowania.3
T-W-3Zasady określania nakładów roboczych i cen.3
T-W-4Przykłady kosztorysów profesjonalnych.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w konsultacjach.5
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.25
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.10
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej i śledzenie aktów normatywnych.35
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_13_W01
Słuchacz ma elmentarną wiedzę z zakresu metod kosztorysowania oraz zasad określania nakładów roboczych i cen.
SPI_10A_W01, SPI_10A_W02C-1, C-2T-K-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_13_U01
Słuchacz potrafi sporządzić prosty kosztorys i ilość nakładów roboczych.
SPI_10A_U03C-1, C-2T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-K-1M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_13_K01
Słuchacz potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
SPI_10A_K03C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-K-1, T-W-2, T-W-4M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_13_W01
Słuchacz ma elmentarną wiedzę z zakresu metod kosztorysowania oraz zasad określania nakładów roboczych i cen.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_13_U01
Słuchacz potrafi sporządzić prosty kosztorys i ilość nakładów roboczych.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_13_K01
Słuchacz potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. R. Welk, Kosztorysowanie w budownictwie., Polskie Centrum Budownictwa, Warszawa, 2001
  2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dn. 18.05.2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, 2004, Dz. U. z 2004 r., Nr 130, poz. 1389

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje kosztorysów.2
T-W-2Metody kosztorysowania.3
T-W-3Zasady określania nakładów roboczych i cen.3
T-W-4Przykłady kosztorysów profesjonalnych.2
10

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w konsultacjach.5
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.25
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.10
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej i śledzenie aktów normatywnych.35
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_13_W01Słuchacz ma elmentarną wiedzę z zakresu metod kosztorysowania oraz zasad określania nakładów roboczych i cen.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_W01Słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie sterowania procesami inwestycyjnymi w budownictwie i infrastrukturze.
SPI_10A_W02Słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie dokumentacji projektowej budynku, kosztów w budownictwie oraz działalnosci deweloperskiej.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz potrafi sporządzić prosty kosztorys i określić ilość nakładów roboczych.
C-2Słuchacz zna rodzaje kosztorysów i metody kosztorysowania.
Treści programoweT-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
T-W-1Rodzaje kosztorysów.
T-W-3Zasady określania nakładów roboczych i cen.
T-W-2Metody kosztorysowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_13_U01Słuchacz potrafi sporządzić prosty kosztorys i ilość nakładów roboczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_U03Sluchacz potrafi sporządzić prosty kosztorys i ilość nakładów roboczych.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz potrafi sporządzić prosty kosztorys i określić ilość nakładów roboczych.
C-2Słuchacz zna rodzaje kosztorysów i metody kosztorysowania.
Treści programoweT-W-4Przykłady kosztorysów profesjonalnych.
T-W-3Zasady określania nakładów roboczych i cen.
T-W-2Metody kosztorysowania.
T-W-1Rodzaje kosztorysów.
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
Metody nauczaniaM-2Konsultacje.
M-1Wykład audytoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_13_K01Słuchacz potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_K03Słuchacz potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz potrafi sporządzić prosty kosztorys i określić ilość nakładów roboczych.
C-2Słuchacz zna rodzaje kosztorysów i metody kosztorysowania.
Treści programoweT-W-1Rodzaje kosztorysów.
T-W-3Zasady określania nakładów roboczych i cen.
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
T-W-2Metody kosztorysowania.
T-W-4Przykłady kosztorysów profesjonalnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0