Wydział Budownictwa i Architektury - Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze
Sylabus przedmiotu Podstawy budownictwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy budownictwa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostki zewnętrzne | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jerzy Kaszyński <studium@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień na poziomie studiów wyższych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Słuchacz zna klasyfikację i charakterystykę obiektów budowlanych. |
C-2 | Słuchacz opanował umiejętność czytania dokumentacji projektowej budynku. |
C-3 | Słuchacz zna elementy konstrukcji budynku i jego wyposażenie budowlane. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Konsultacje treści programowych z wykładów. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Klasyfikacja i charakterystyka obiektów budowlanych. | 9 |
T-W-2 | Dokumentacja projektowa budynku. | 8 |
T-W-3 | Elementy konstrukcji budynku i jego wyposażenie budowlane. | 11 |
T-W-4 | Wyposażenie instalacyjne budynku. | 7 |
35 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w konsultacjach. | 10 |
A-K-2 | Bieżące studiowanie literatury fachowej. | 50 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 35 |
A-W-2 | Bieżące studiowanie literatury fachowej i ustawiczne śledzenie aktów normatywnych. | 180 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu końcowego. | 25 |
240 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład audytoryjny. |
M-2 | Konsultacje. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test końcowy. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SPI_10A_12_W01 Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu dokumentacji projektowej budynku oraz elementów konstrukcyjnych i wyposażenia budowlanego. | SPI_10A_W02, SPI_10A_W01 | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-1, T-K-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SPI_10A_12_U01 Opanował umiejętność posługiwania się w języku technicznym z zakresu budownictwa. | SPI_10A_U02, SPI_10A_U01 | — | C-3, C-2, C-1 | T-W-2, T-W-4, T-K-1, T-W-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SPI_10A_12_K01 Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny. | SPI_10A_K01 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-K-1, T-W-4, T-W-3, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SPI_10A_12_W01 Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu dokumentacji projektowej budynku oraz elementów konstrukcyjnych i wyposażenia budowlanego. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SPI_10A_12_U01 Opanował umiejętność posługiwania się w języku technicznym z zakresu budownictwa. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SPI_10A_12_K01 Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Z. Mielczarek, Wstęp do budownictwa ogólnego, Wyd. Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1998
- Praca zbiorowa, Budownictwo ogólne - tom 3. elementy budynków i podstawy projektowania, arkady, Warszawa, 2008