Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze

Sylabus przedmiotu Podstawy geodezji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych
Profil
Moduł
Przedmiot Podstawy geodezji
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Szczepaniak-Kreft <Anna.Szczepaniak-Kreft@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 2,00,50zaliczenie
konwersatoriaK2 5 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Słuchacz zna definicję mapy i skali.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz opanował podstawową wiedzę w zakresie geodezji i kartografii.
C-2Słuchacz umie rozpoznać pomiary sytuacyjne i pomiary wysokościowe.
C-3Słuchacz umie czytać geodezyjną dokumentację budowlaną.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.5
5
wykłady
T-W-1Układy współrzędnych, mapy i skale.2
T-W-2Pomiary sytuacyjne.1
T-W-3Pomiary wysokościowe.1
T-W-4Rodzaje niwelacji.2
T-W-5Geodezyjna dokumentacja budowlana.4
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w konsultacjach.5
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.25
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.10
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej i śledzenie aktów normatywnych.40
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_08_W01
Słuchacz wie jak definiuje się odwzorowanie kartograficzne.
SPI_10A_W01C-3, C-1, C-2T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-K-1, T-W-3, T-W-5M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_08_U01
Słuchacz opanował podstawową wiedzę w zakresie geodezji i kartografii.
SPI_10A_U02, SPI_10A_U01C-2, C-1, C-3T-W-2, T-K-1, T-W-3, T-W-1, T-W-5, T-W-4M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_08_K01
Rozumie techniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej.
SPI_10A_K02C-2, C-3, C-1T-W-3, T-K-1, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_08_W01
Słuchacz wie jak definiuje się odwzorowanie kartograficzne.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_08_U01
Słuchacz opanował podstawową wiedzę w zakresie geodezji i kartografii.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_08_K01
Rozumie techniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. W. Kosiński, Geodezja, SGGW, Warszawa, 2005
  2. J. Gil, Pomiary geodezyjne w praktyce inżynierskiej, Uniwersytet Zielonogórski, 2005

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Układy współrzędnych, mapy i skale.2
T-W-2Pomiary sytuacyjne.1
T-W-3Pomiary wysokościowe.1
T-W-4Rodzaje niwelacji.2
T-W-5Geodezyjna dokumentacja budowlana.4
10

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w konsultacjach.5
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.25
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.10
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej i śledzenie aktów normatywnych.40
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_08_W01Słuchacz wie jak definiuje się odwzorowanie kartograficzne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_W01Słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie sterowania procesami inwestycyjnymi w budownictwie i infrastrukturze.
Cel przedmiotuC-3Słuchacz umie czytać geodezyjną dokumentację budowlaną.
C-1Słuchacz opanował podstawową wiedzę w zakresie geodezji i kartografii.
C-2Słuchacz umie rozpoznać pomiary sytuacyjne i pomiary wysokościowe.
Treści programoweT-W-4Rodzaje niwelacji.
T-W-1Układy współrzędnych, mapy i skale.
T-W-2Pomiary sytuacyjne.
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
T-W-3Pomiary wysokościowe.
T-W-5Geodezyjna dokumentacja budowlana.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_08_U01Słuchacz opanował podstawową wiedzę w zakresie geodezji i kartografii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_U02Słuchacz opanował umiejetności posługiwania się językiem technicznym w zakresie budownictwa.
SPI_10A_U01Słuchacz może uczestniczyć w procesie inwestycyjno-budowlanym.
Cel przedmiotuC-2Słuchacz umie rozpoznać pomiary sytuacyjne i pomiary wysokościowe.
C-1Słuchacz opanował podstawową wiedzę w zakresie geodezji i kartografii.
C-3Słuchacz umie czytać geodezyjną dokumentację budowlaną.
Treści programoweT-W-2Pomiary sytuacyjne.
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
T-W-3Pomiary wysokościowe.
T-W-1Układy współrzędnych, mapy i skale.
T-W-5Geodezyjna dokumentacja budowlana.
T-W-4Rodzaje niwelacji.
Metody nauczaniaM-2Konsultacje.
M-1Wykład audytoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_08_K01Rozumie techniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_K02Słuchacz ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Cel przedmiotuC-2Słuchacz umie rozpoznać pomiary sytuacyjne i pomiary wysokościowe.
C-3Słuchacz umie czytać geodezyjną dokumentację budowlaną.
C-1Słuchacz opanował podstawową wiedzę w zakresie geodezji i kartografii.
Treści programoweT-W-3Pomiary wysokościowe.
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
T-W-1Układy współrzędnych, mapy i skale.
T-W-4Rodzaje niwelacji.
T-W-5Geodezyjna dokumentacja budowlana.
T-W-2Pomiary sytuacyjne.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0