Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze

Sylabus przedmiotu Umowy na roboty budowlane:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych
Profil
Moduł
Przedmiot Umowy na roboty budowlane
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostki zewnętrzne
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jerzykowski <studium@.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 16 3,00,50zaliczenie
konwersatoriaK2 5 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień na poziomie studiów wyższych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz zna definicję umowy o roboty budowlane.
C-2Słuchacz wie jakie sa obowiązki inwestora, wykonawcy oraz ich uprawnienia.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Konslutacje treści programowych z wykładów.5
5
wykłady
T-W-1Umowa o roboty budowlane jako kodeksowy typ umowy nazwanej.7
T-W-2Obowiązki inwestora, wykonawcy, uprawnienia inwestora i wykonawcy.6
T-W-3Gwarancje.3
16

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w konsultacjach.5
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.25
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.16
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.54
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.20
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_04_W01
Posiada podstawową wiedzę w zakresie zawierania umów o roboty budowlane.
SPI_10A_W03, SPI_10A_W01C-2, C-1T-W-1, T-W-3, T-K-1, T-W-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_04_U01
Potrafi sformułować prostą umowę o roboty budowlane.
SPI_10A_U02C-1, C-2T-K-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_04_K01
Rozumie potrzebę utrzymywania kontaktów w środowisku zawodowym.
SPI_10A_K03, SPI_10A_K02C-2, C-1T-W-2, T-K-1, T-W-1, T-W-3M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_04_W01
Posiada podstawową wiedzę w zakresie zawierania umów o roboty budowlane.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_04_U01
Potrafi sformułować prostą umowę o roboty budowlane.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_04_K01
Rozumie potrzebę utrzymywania kontaktów w środowisku zawodowym.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. J.A. Strzępka, Prawo umów budowlanych, C.H. Beck, Warszawa, 2001
  2. J.A. Strzępka, E. Zielińska, Z problematyki prawnej umowy o roboty budowlane, C.H. Beck, 2001
  3. Przepisy Prawa Handlowego, 2002, 12

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Konslutacje treści programowych z wykładów.5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Umowa o roboty budowlane jako kodeksowy typ umowy nazwanej.7
T-W-2Obowiązki inwestora, wykonawcy, uprawnienia inwestora i wykonawcy.6
T-W-3Gwarancje.3
16

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w konsultacjach.5
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.25
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.16
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.54
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.20
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_04_W01Posiada podstawową wiedzę w zakresie zawierania umów o roboty budowlane.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_W03Słuchacz zna podstawowe zagadnienia w zakresie efektywności inwestycji.
SPI_10A_W01Słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie sterowania procesami inwestycyjnymi w budownictwie i infrastrukturze.
Cel przedmiotuC-2Słuchacz wie jakie sa obowiązki inwestora, wykonawcy oraz ich uprawnienia.
C-1Słuchacz zna definicję umowy o roboty budowlane.
Treści programoweT-W-1Umowa o roboty budowlane jako kodeksowy typ umowy nazwanej.
T-W-3Gwarancje.
T-K-1Konslutacje treści programowych z wykładów.
T-W-2Obowiązki inwestora, wykonawcy, uprawnienia inwestora i wykonawcy.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_04_U01Potrafi sformułować prostą umowę o roboty budowlane.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_U02Słuchacz opanował umiejetności posługiwania się językiem technicznym w zakresie budownictwa.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz zna definicję umowy o roboty budowlane.
C-2Słuchacz wie jakie sa obowiązki inwestora, wykonawcy oraz ich uprawnienia.
Treści programoweT-K-1Konslutacje treści programowych z wykładów.
T-W-1Umowa o roboty budowlane jako kodeksowy typ umowy nazwanej.
T-W-2Obowiązki inwestora, wykonawcy, uprawnienia inwestora i wykonawcy.
T-W-3Gwarancje.
Metody nauczaniaM-2Konsultacje.
M-1Wykład audytoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_04_K01Rozumie potrzebę utrzymywania kontaktów w środowisku zawodowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_K03Słuchacz potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
SPI_10A_K02Słuchacz ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Cel przedmiotuC-2Słuchacz wie jakie sa obowiązki inwestora, wykonawcy oraz ich uprawnienia.
C-1Słuchacz zna definicję umowy o roboty budowlane.
Treści programoweT-W-2Obowiązki inwestora, wykonawcy, uprawnienia inwestora i wykonawcy.
T-K-1Konslutacje treści programowych z wykładów.
T-W-1Umowa o roboty budowlane jako kodeksowy typ umowy nazwanej.
T-W-3Gwarancje.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0