Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze

Sylabus przedmiotu Elementy prawa budowlanego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk technicznych
Profil
Moduł
Przedmiot Elementy prawa budowlanego
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostki zewnętrzne
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Gałkiewicz <studium@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 4,00,50zaliczenie
konwersatoriaK2 5 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Słuchacz zna zagadnienia na poziomie studiów wyższych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz zna przepisy prawa dotyczące procesu budowlanego i potrafi wykorzystać je w praktyce.
C-2Słuchacz umie czytać decyzje organów administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.5
5
wykłady
T-W-1Przepisy prawa dotyczące procesu budowlanego.3
T-W-2Elementy prawa budowlanego.9
T-W-3Przykładowe decyzje organów administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego.3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w konsultacjach.5
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.25
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej i ustawiczne śledzenie aktów normatywnych.85
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.20
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_03_W01
Słuchacz ma podstawową wiedzę z przepisów prawa budowlanego i Kodeksu postępowania administracyjnego.
SPI_10A_W01, SPI_10A_W02C-2, C-1T-W-2, T-K-1, T-W-1, T-W-3M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_03_U01
Potrafi wykorzystać podstawy prawa w praktyce.
SPI_10A_U02C-2, C-1T-K-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
SPI_10A_03_K01
Utrzymanie kontaktów w środowisku zawodowym i ustawiczne uczenie się.
SPI_10A_K01C-2, C-1T-W-2, T-K-1, T-W-1, T-W-3M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_03_W01
Słuchacz ma podstawową wiedzę z przepisów prawa budowlanego i Kodeksu postępowania administracyjnego.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_03_U01
Potrafi wykorzystać podstawy prawa w praktyce.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
SPI_10A_03_K01
Utrzymanie kontaktów w środowisku zawodowym i ustawiczne uczenie się.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ustawa z dn. 07.07.1994 r. Prawo budowlane, 2003, Dz. U. z 2003 r., Nr 207, poz. 2016 z późn. zmian., wraz z aktami wykonawczymi do ustawy
  2. Ustawa z dn. 14.06.1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, 2011

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.5
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przepisy prawa dotyczące procesu budowlanego.3
T-W-2Elementy prawa budowlanego.9
T-W-3Przykładowe decyzje organów administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego.3
15

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w konsultacjach.5
A-K-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.25
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej i ustawiczne śledzenie aktów normatywnych.85
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.20
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_03_W01Słuchacz ma podstawową wiedzę z przepisów prawa budowlanego i Kodeksu postępowania administracyjnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_W01Słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie sterowania procesami inwestycyjnymi w budownictwie i infrastrukturze.
SPI_10A_W02Słuchacz ma podstawową wiedzę w zakresie dokumentacji projektowej budynku, kosztów w budownictwie oraz działalnosci deweloperskiej.
Cel przedmiotuC-2Słuchacz umie czytać decyzje organów administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego.
C-1Słuchacz zna przepisy prawa dotyczące procesu budowlanego i potrafi wykorzystać je w praktyce.
Treści programoweT-W-2Elementy prawa budowlanego.
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
T-W-1Przepisy prawa dotyczące procesu budowlanego.
T-W-3Przykładowe decyzje organów administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_03_U01Potrafi wykorzystać podstawy prawa w praktyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_U02Słuchacz opanował umiejetności posługiwania się językiem technicznym w zakresie budownictwa.
Cel przedmiotuC-2Słuchacz umie czytać decyzje organów administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego.
C-1Słuchacz zna przepisy prawa dotyczące procesu budowlanego i potrafi wykorzystać je w praktyce.
Treści programoweT-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
T-W-1Przepisy prawa dotyczące procesu budowlanego.
T-W-3Przykładowe decyzje organów administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego.
T-W-2Elementy prawa budowlanego.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
M-2Konsultacje.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaSPI_10A_03_K01Utrzymanie kontaktów w środowisku zawodowym i ustawiczne uczenie się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówSPI_10A_K01Słuchacz potrafi zorganizować proces inwestycyjno - budowlany.
Cel przedmiotuC-2Słuchacz umie czytać decyzje organów administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego.
C-1Słuchacz zna przepisy prawa dotyczące procesu budowlanego i potrafi wykorzystać je w praktyce.
Treści programoweT-W-2Elementy prawa budowlanego.
T-K-1Konsultacje treści programowych z wykładów.
T-W-1Przepisy prawa dotyczące procesu budowlanego.
T-W-3Przykładowe decyzje organów administracji architektoniczno-budowlanej i nadzoru budowlanego.
Metody nauczaniaM-2Konsultacje.
M-1Wykład audytoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0