Wydział Budownictwa i Architektury - Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze
Sylabus przedmiotu Konserwacja zabytków:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konserwacja zabytków | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostki zewnętrzne | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Jerzykowska <studium@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Słuchacz zna definicję nieruchomości, jej rodzaje oraz definicję zabytku. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Słuchacz zna podstawowe przepisy dotyczące ochrony zabytków i opieki nad zabytkami. |
C-2 | Słuchacz wie na czym polega konserwacja i restauracja zabytków. |
C-3 | Zna rodzaje czynników niszczących działających na zabytki. |
C-4 | Słuchacz wie na czym polega adaptacja zabytków do współczesnych funkcji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Konsultacje treści programowych z wykładów. | 5 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. | 8 |
T-W-2 | Konserwacja i restauracja zabytków. | 6 |
T-W-3 | Czynniki niszczące działające na zabytki. | 5 |
T-W-4 | Adaptacja zabytków do współczesnych funkcji. | 6 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w konsultacjach. | 5 |
A-K-2 | Bieżące studiowanie literatury fachowej. | 25 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 25 |
A-W-2 | Bieżące studiowanie literatury fachowej i śledzenie aktów normatywnych. | 80 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu końcowego. | 15 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład audytoryjny. |
M-2 | Konsultacje ze słuchaczami. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test końcowy. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SPI_10A_02_W01 Ma podstawową wiedzę na temat konserwacji i restauracji zabytków oraz adaptacji zabytków do współczesnych funkcji. | SPI_10A_W01 | — | C-4, C-3, C-2, C-1 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-K-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SPI_10A_02_U01 Ma podstawową wiedzę w dziedzinie konserwacji i restauracji zabytków i potrafi ją wykorzystać w praktyce. | SPI_10A_U02 | — | C-4, C-2, C-1, C-3 | T-K-1, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SPI_10A_02_K01 Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny. | SPI_10A_K03, SPI_10A_K01 | — | C-1, C-3, C-4, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-K-1, T-W-2, T-W-4 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SPI_10A_02_W01 Ma podstawową wiedzę na temat konserwacji i restauracji zabytków oraz adaptacji zabytków do współczesnych funkcji. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SPI_10A_02_U01 Ma podstawową wiedzę w dziedzinie konserwacji i restauracji zabytków i potrafi ją wykorzystać w praktyce. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma podstawowa wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SPI_10A_02_K01 Ma świadomość ważności zachowania się w sposób profesjonalny. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- A. Kociołkowska - Red., Problemy konserwacji i badań zabytków architektury, Europejska Fundacja Ochrony Zabytków, Gdańsk, 2008, Praca zbiorowa
- J. Jasieńka, Problemy remontowe w budownictwie ogólnym i obiektach zabytkowych, DWE, Wrocław, 2006