Wydział Budownictwa i Architektury - Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze
Sylabus przedmiotu Podstawy robót drogowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Sterowanie Procesami Inwestycyjnymi w Budownictwie i Infrastrukturze | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy robót drogowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Geotechniki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grzegorz Szmechel <Grzegorz.Szmechel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 7,0 | ECTS (formy) | 7,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień na poziomie studiów wyższych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Słuchacz opanował umiejętność porozumiewania się w języku inżynierskim z zakresu budowy dróg. |
C-2 | Słuchacz zna strukturę rodzajową dróg w Polsce. |
C-3 | Słuchacz zna podstawowe wiadomości dotyczące projektowania i wykonawstwa dróg. |
C-4 | Słuchacz wie jaka jest odpowiedzialność cywilna oraz obowiązki zarządcy drogi. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Konsultacje treści programowych z wykładów. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Struktura rodzajowa dróg w Polsce. | 6 |
T-W-2 | Podstawowe wiadomości dotyczące projektowania i wykonawstwa dróg. | 11 |
T-W-3 | Odpowiedzialność cywilna oraz obowiązki zarządcy drogi. | 8 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w konultacjach. | 10 |
A-K-2 | Bieżące studiowanie literatury fachowej. | 50 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 25 |
A-W-2 | Bieżące studiowanie literatury fachowej. | 100 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu końcowego. | 25 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład audytoryjny. |
M-2 | Konsultacje ze słuchaczami. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test końcowy. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SPI_10A_01_W01 Słuchacz ma podstawowe wiadomości dotyczące projektowania i wykonawstwa dróg. | SPI_10A_W01 | — | C-2, C-3, C-4, C-1 | T-W-2, T-W-1, T-K-1, T-W-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SPI_10A_01_U01 Opanował umiejetności posługiwania się językiem technicznym w zakresie budowy dróg. | SPI_10A_U02, SPI_10A_U01 | — | C-3, C-1, C-4, C-2 | T-K-1, T-W-1, T-W-3, T-W-2 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
SPI_10A_01_K01 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. | SPI_10A_K03 | — | C-2, C-1, C-3, C-4 | T-W-2, T-K-1, T-W-3, T-W-1 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SPI_10A_01_W01 Słuchacz ma podstawowe wiadomości dotyczące projektowania i wykonawstwa dróg. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SPI_10A_01_U01 Opanował umiejetności posługiwania się językiem technicznym w zakresie budowy dróg. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
SPI_10A_01_K01 Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych podanych dla przedmiotu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. St. Młodożeniec, Budowa dróg. Podstawy projektowania., BEL Studio, Warszawa, 2011
- A. Sieniawska-Kuras, Budownictwo drogowe w zarysie, KaBe, Krosno, 2011