Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IS_1A_S1/D/AZE/1_U01 | Student umie wykonać projekt i ocenić pod względem energetycznym urządzenie, proces lub technologię oraz umie korzystać z charakterystyk energetycznych urządzenia |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IS_1A_U05 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami dotyczącymi racjonalnego wykorzystania energii w budownictwie i przemyśle |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów z metodami, technikami i sposobami racjonalnego wykorzystania energii w budownictwie i przemyśle |
C-3 | Zapoznanie studentów ze wskaźnikami oceny efektywności energetycznej urządzeń i procesów w budownictwie i przemyśle |
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie. Działalność gospodarcza człowieka. Potrzeby energetyczne i materiałowe świata i Polski. Stan środowiska. Uwarunkowanie prawne UE i Polski. Audyting energetyczny |
---|
T-W-2 | Analiza energetyczna i egzergetyczna procesów cieplnych. Straty egzergii a efektywność energetyczna urządzeń |
T-W-14 | Substytucja materiałów |
T-W-3 | Charakterystyki energetyczne urządzeń. Zasady kolejności uruchamiania i obciążania urządzeń energetycznych pracujących równolegle |
T-W-4 | Pojęcia podstawowe dotyczące energochłonności bezpośredniej i skumulowanej. Metody obliczeń energochłonności bezpośredniej i skumulowanej |
T-W-5 | Energia odpadowa i sposoby jej wykorzystania |
T-W-6 | Racjonalne użytkowanie energii w budownictwie |
T-W-7 | Racjonalne wykorzystanie energii w wentylacji i klimatyzacji |
T-W-8 | Racjonalne użytkowanie energii przy transporcie czynników roboczych. Straty cieplne i hydrauliczne. Transport pary wodnej. Odwadniacze. Zasady gospodarki skroplinami. Przygotowanie wody uzupełniającej |
T-W-9 | Racjonalne użytkowanie energii przy eksploatacji chłodziarek i pomp ciepła |
T-W-10 | Racjonalne użytkowanie energii przy eksploatacji suszarek |
T-W-11 | Racjonalne użytkowanie energii przy eksploatacji pieców |
T-W-13 | Energooszczędne systemy oświetlenia budynków |
T-W-15 | Ogólne zasady racjonalnego użytkowania energii |
T-W-12 | Racjonalne użytkowanie energii elektrycznej |
T-P-1 | Wykonanie dla zadanych założeń projektu oceniającego zużycie energii (materiału) w urządzeniu lub procesie technicznym stosowanym w budownictwie |
Metody nauczania | M-3 | Projekt |
---|
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Projekt: Ocenie podlega: układ pracy tj. struktura, podział treści, kolejność rozdziałów, zawartość merytoryczna, styl, poprawność językowa, dobór, wykorzystanie i cytowanie literatury cytowanie wzorów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie zaliczenie projektu. Podstawowe błędy merytoryczne w metodyce i obliczeniach |
3,0 | Zaliczenie projektu. Poprawna metodyka obliczeń. Drobne błędy obliczeniowe. Rażące błędy językowe i stylistyczne. Brak poprawności cytowania literatury i wzorów. Struktura pracy wymagająca zmian |
3,5 | Zaliczenie projektu. Poprawna metodyka obliczeń. Drobne błędy obliczeniowe. Poprawny język. Liczne błędy stylistyczne lub duże braki w cytowaniu literatury i wzorów lub wymagająca drobnej korekty struktura pracy |
4,0 | Zaliczenie projektu. Poprawna metodyka obliczeń. Drobne błędy obliczeniowe. Błędy stylistyczne |
4,5 | Zaliczenie projektu. Poprawna metodyka obliczeń. Drobne błędy obliczeniowe lub drobne błędy stylistyczne lub pojedyncze braki w cytowaniu literatury lub wzorów |
5,0 | Zaliczenie projektu. Projekt wykonany bez zastrzeżeń |