Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S1)
specjalność: Wodociągi i Kanalizacja

Sylabus przedmiotu Informatyczne podstawy projektowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Informatyczne podstawy projektowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Wydziałowa Pracownia Informatyczna
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Guzieniuk <Zbigniew.Guzieniuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elzbieta Freidenberg <Elzbieta.Freidenberg@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 1,70,62zaliczenie
laboratoriaL2 30 1,30,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw matematyki i fizyki.
W-2Wykonywanie rysunków 2D w programie AutoCAD.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z podstawowymi pojęciami matematyki stosowanej i modelowania w przestrzeni trójwymiarowej.
C-2Wykształcenie umiejętności wykonywania obliczeń numerycznych z wykorzystaniem programu Matlab.
C-3Wykształcenie umiejętności rysowania w przestrzeni 3D z wykorzystaniem programu AutoCAD.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Obsługa programu Matlab.2
T-L-2Tworzenie schematów blokowych2
T-L-3Rozwiązywanie równań nieliniowych2
T-L-4Regresja liniowa.2
T-L-5Aproksymacja.2
T-L-6Regresja nieliniowa.2
T-L-7Całkowanie numeryczne.2
T-L-8Przestrzeń 3D w programie AutoCAD.2
T-L-9Rysunek 3D szkieletowy.2
T-L-10Bryły ACIS. Model domu.2
T-L-11Bryły ACIS. Model domu. cd.2
T-L-12Bryły ACIS. Model domu. cd.2
T-L-13Oglądanie rysunku w przestrzeni.2
T-L-14Przekroje.2
T-L-15Rzuty. Wydruki.2
30
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do środowiska pracy MathCad. Deklarowanie macierzy, operacje na macierzach. Funkcje statystyczne.2
T-W-2Badanie przebiegu zmienności funkcji. Deklarowanie funkcji, Interpretacja wykresów, tablicowanie funkcji.2
T-W-3Metody numeryczne. Rozwiązywanie równań nieliniowych. Metoda bisekcji, stycznych i siecznych.2
T-W-4Opracowywawnie wyników danych pomiarowych. regresja liniowa.2
T-W-5Aproksymacja do wielomianów za pomocą metody najmniejszych kwadratów.2
T-W-6Regresja nieliniowa - opracowywanie wyników danych pomiarowych do funkcji innych niż funkcja liniowa lub wielomian.2
T-W-7Całkowanie numeryczne. Kwadratury i metoda Romberga2
T-W-8Wstęp do rysunku w przestrzeni. Sterowanie układami współrzędnych. Współrzędne w przestrzeni.2
T-W-9Oglądanie rysunku w przestrzeni.2
T-W-10Modelowanie w przestrzeni trójwymiarowej. Modele szkieletowe, ścienne i bryłowe.2
T-W-11Modyfikacja obiektów 3D. Płaszczyzna XY. Zmiana połozenia obiektów w przestrzeni. Szyk 3D.2
T-W-12Modyfikacja obiektów 3D.Modyfikacja obiektów 3D. Modyfikacja polilinii i powierzchni 3D. Spłaszczanie. Uchwyty. Rozbijanie obiektów 3D. Obrót.2
T-W-13Modelowanie bryłowe ACIS. Bryły proste (polibryła, kostka, klin stożek, sfera, walec ostrosłup, torus)2
T-W-14Modelowanie bryłowe ACIS. Bryły złozone (suma, różnica, iloczyn, wyciągnij, skos, ...)2
T-W-15Modelowanie bryłowe ACIS. Rzuty i przekroje brył. Modyfikacja brył.1
T-W-16Zaliczenie wykładów1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Konsultacje.2
A-L-3Przygotowanie do zajęć.8
40
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2przygotowanie się do zajęć.9
A-W-3Samodzielne rozwiązywanie zadań.11
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z przykładowymi rozwiązaniami zadań.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne w sali komputerowej.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie z wykonania powierzonych zadań na poszczególnych zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykladu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/B/11_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu sporządzania rysunku trójwymiarowego z wykorzystaniem programu AutoCAD. Ma wiedzę z zakresu technologii informacyjnej.
IS_1A_W02, IS_1A_W08, IS_1A_W07T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07InzA_W02, InzA_W05C-3T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/B/11_U01
Potrafi poprawnie wybrać narzędzia numeryczne do rozwiązywania zagadnień analizy i projektowania oraz potrafi sporządzić dokumentację graficzną w przestrzeni trójwymiarowej z wykorzystaniem programu AutoCAD.
IS_1A_U02, IS_1A_U03T1A_U02, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/B/11_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Umie samodzielnie podejmować decyzje.
IS_1A_K01T1A_K01C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-14, T-L-15, T-L-13M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/B/11_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu sporządzania rysunku trójwymiarowego z wykorzystaniem programu AutoCAD. Ma wiedzę z zakresu technologii informacyjnej.
2,0
3,0Opanował materiał słabo, jednak w wystarczającym zakresie. Odpowiedzi daje niepełne ale ujawniające ogólne zrozumienie przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/B/11_U01
Potrafi poprawnie wybrać narzędzia numeryczne do rozwiązywania zagadnień analizy i projektowania oraz potrafi sporządzić dokumentację graficzną w przestrzeni trójwymiarowej z wykorzystaniem programu AutoCAD.
2,0
3,0Potrafi i rozumie przedstawiane na laboratoriach zagadnienia.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/B/11_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Umie samodzielnie podejmować decyzje.
2,0
3,0Rozumie potrzebę samokształcenia.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Fortuna Zenon, Macukow Bohdan, Wąsowski Janusz, Metody numeryczne wydanie siódme, WNT, 2006
  2. Ryszard Motyka, Dawid Rasała, Mathcad. Od obliczeń do programowania, Helion, 2012
  3. Andrzej Pikoń, AutoCAD 2007 PL, Helion, Gliwice, 2007

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Obsługa programu Matlab.2
T-L-2Tworzenie schematów blokowych2
T-L-3Rozwiązywanie równań nieliniowych2
T-L-4Regresja liniowa.2
T-L-5Aproksymacja.2
T-L-6Regresja nieliniowa.2
T-L-7Całkowanie numeryczne.2
T-L-8Przestrzeń 3D w programie AutoCAD.2
T-L-9Rysunek 3D szkieletowy.2
T-L-10Bryły ACIS. Model domu.2
T-L-11Bryły ACIS. Model domu. cd.2
T-L-12Bryły ACIS. Model domu. cd.2
T-L-13Oglądanie rysunku w przestrzeni.2
T-L-14Przekroje.2
T-L-15Rzuty. Wydruki.2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do środowiska pracy MathCad. Deklarowanie macierzy, operacje na macierzach. Funkcje statystyczne.2
T-W-2Badanie przebiegu zmienności funkcji. Deklarowanie funkcji, Interpretacja wykresów, tablicowanie funkcji.2
T-W-3Metody numeryczne. Rozwiązywanie równań nieliniowych. Metoda bisekcji, stycznych i siecznych.2
T-W-4Opracowywawnie wyników danych pomiarowych. regresja liniowa.2
T-W-5Aproksymacja do wielomianów za pomocą metody najmniejszych kwadratów.2
T-W-6Regresja nieliniowa - opracowywanie wyników danych pomiarowych do funkcji innych niż funkcja liniowa lub wielomian.2
T-W-7Całkowanie numeryczne. Kwadratury i metoda Romberga2
T-W-8Wstęp do rysunku w przestrzeni. Sterowanie układami współrzędnych. Współrzędne w przestrzeni.2
T-W-9Oglądanie rysunku w przestrzeni.2
T-W-10Modelowanie w przestrzeni trójwymiarowej. Modele szkieletowe, ścienne i bryłowe.2
T-W-11Modyfikacja obiektów 3D. Płaszczyzna XY. Zmiana połozenia obiektów w przestrzeni. Szyk 3D.2
T-W-12Modyfikacja obiektów 3D.Modyfikacja obiektów 3D. Modyfikacja polilinii i powierzchni 3D. Spłaszczanie. Uchwyty. Rozbijanie obiektów 3D. Obrót.2
T-W-13Modelowanie bryłowe ACIS. Bryły proste (polibryła, kostka, klin stożek, sfera, walec ostrosłup, torus)2
T-W-14Modelowanie bryłowe ACIS. Bryły złozone (suma, różnica, iloczyn, wyciągnij, skos, ...)2
T-W-15Modelowanie bryłowe ACIS. Rzuty i przekroje brył. Modyfikacja brył.1
T-W-16Zaliczenie wykładów1
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Konsultacje.2
A-L-3Przygotowanie do zajęć.8
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2przygotowanie się do zajęć.9
A-W-3Samodzielne rozwiązywanie zadań.11
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_S1/B/11_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu sporządzania rysunku trójwymiarowego z wykorzystaniem programu AutoCAD. Ma wiedzę z zakresu technologii informacyjnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W02Ma podstawową wiedzę z zakresu geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczącą w szczególności zapisu i odczytu rysunków architektonicznych, budowlanych, map geodezyjnych, geologicznych z wykorzystaniem CAD
IS_1A_W08Ma wiedzę z zakresu technologii informacyjnej, ze szczególnym uwzględnieniem jej zastosowań w inżynierii środowiska
IS_1A_W07zna wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Wykształcenie umiejętności rysowania w przestrzeni 3D z wykorzystaniem programu AutoCAD.
Treści programoweT-W-8Wstęp do rysunku w przestrzeni. Sterowanie układami współrzędnych. Współrzędne w przestrzeni.
T-W-9Oglądanie rysunku w przestrzeni.
T-W-10Modelowanie w przestrzeni trójwymiarowej. Modele szkieletowe, ścienne i bryłowe.
T-W-11Modyfikacja obiektów 3D. Płaszczyzna XY. Zmiana połozenia obiektów w przestrzeni. Szyk 3D.
T-W-12Modyfikacja obiektów 3D.Modyfikacja obiektów 3D. Modyfikacja polilinii i powierzchni 3D. Spłaszczanie. Uchwyty. Rozbijanie obiektów 3D. Obrót.
T-W-13Modelowanie bryłowe ACIS. Bryły proste (polibryła, kostka, klin stożek, sfera, walec ostrosłup, torus)
T-W-14Modelowanie bryłowe ACIS. Bryły złozone (suma, różnica, iloczyn, wyciągnij, skos, ...)
T-W-15Modelowanie bryłowe ACIS. Rzuty i przekroje brył. Modyfikacja brył.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z przykładowymi rozwiązaniami zadań.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykladu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opanował materiał słabo, jednak w wystarczającym zakresie. Odpowiedzi daje niepełne ale ujawniające ogólne zrozumienie przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_S1/B/11_U01Potrafi poprawnie wybrać narzędzia numeryczne do rozwiązywania zagadnień analizy i projektowania oraz potrafi sporządzić dokumentację graficzną w przestrzeni trójwymiarowej z wykorzystaniem programu AutoCAD.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U02Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa urządzeń oraz instalacji z zakresu inżynierii środowiska
IS_1A_U03Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne; potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie umiejętności wykonywania obliczeń numerycznych z wykorzystaniem programu Matlab.
C-3Wykształcenie umiejętności rysowania w przestrzeni 3D z wykorzystaniem programu AutoCAD.
C-1Zapoznanie z podstawowymi pojęciami matematyki stosowanej i modelowania w przestrzeni trójwymiarowej.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do środowiska pracy MathCad. Deklarowanie macierzy, operacje na macierzach. Funkcje statystyczne.
T-W-2Badanie przebiegu zmienności funkcji. Deklarowanie funkcji, Interpretacja wykresów, tablicowanie funkcji.
T-W-3Metody numeryczne. Rozwiązywanie równań nieliniowych. Metoda bisekcji, stycznych i siecznych.
T-W-4Opracowywawnie wyników danych pomiarowych. regresja liniowa.
T-W-5Aproksymacja do wielomianów za pomocą metody najmniejszych kwadratów.
T-W-6Regresja nieliniowa - opracowywanie wyników danych pomiarowych do funkcji innych niż funkcja liniowa lub wielomian.
T-W-7Całkowanie numeryczne. Kwadratury i metoda Romberga
T-L-1Obsługa programu Matlab.
T-L-2Tworzenie schematów blokowych
T-L-3Rozwiązywanie równań nieliniowych
T-L-4Regresja liniowa.
T-L-5Aproksymacja.
T-L-6Regresja nieliniowa.
T-L-7Całkowanie numeryczne.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z przykładowymi rozwiązaniami zadań.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne w sali komputerowej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z wykonania powierzonych zadań na poszczególnych zajęciach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi i rozumie przedstawiane na laboratoriach zagadnienia.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIS_1A_S1/B/11_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Umie samodzielnie podejmować decyzje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Wykształcenie umiejętności wykonywania obliczeń numerycznych z wykorzystaniem programu Matlab.
C-3Wykształcenie umiejętności rysowania w przestrzeni 3D z wykorzystaniem programu AutoCAD.
C-1Zapoznanie z podstawowymi pojęciami matematyki stosowanej i modelowania w przestrzeni trójwymiarowej.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do środowiska pracy MathCad. Deklarowanie macierzy, operacje na macierzach. Funkcje statystyczne.
T-W-2Badanie przebiegu zmienności funkcji. Deklarowanie funkcji, Interpretacja wykresów, tablicowanie funkcji.
T-W-3Metody numeryczne. Rozwiązywanie równań nieliniowych. Metoda bisekcji, stycznych i siecznych.
T-W-4Opracowywawnie wyników danych pomiarowych. regresja liniowa.
T-W-5Aproksymacja do wielomianów za pomocą metody najmniejszych kwadratów.
T-W-6Regresja nieliniowa - opracowywanie wyników danych pomiarowych do funkcji innych niż funkcja liniowa lub wielomian.
T-W-7Całkowanie numeryczne. Kwadratury i metoda Romberga
T-W-8Wstęp do rysunku w przestrzeni. Sterowanie układami współrzędnych. Współrzędne w przestrzeni.
T-W-9Oglądanie rysunku w przestrzeni.
T-W-10Modelowanie w przestrzeni trójwymiarowej. Modele szkieletowe, ścienne i bryłowe.
T-W-11Modyfikacja obiektów 3D. Płaszczyzna XY. Zmiana połozenia obiektów w przestrzeni. Szyk 3D.
T-W-12Modyfikacja obiektów 3D.Modyfikacja obiektów 3D. Modyfikacja polilinii i powierzchni 3D. Spłaszczanie. Uchwyty. Rozbijanie obiektów 3D. Obrót.
T-W-13Modelowanie bryłowe ACIS. Bryły proste (polibryła, kostka, klin stożek, sfera, walec ostrosłup, torus)
T-W-14Modelowanie bryłowe ACIS. Bryły złozone (suma, różnica, iloczyn, wyciągnij, skos, ...)
T-W-15Modelowanie bryłowe ACIS. Rzuty i przekroje brył. Modyfikacja brył.
T-L-1Obsługa programu Matlab.
T-L-2Tworzenie schematów blokowych
T-L-3Rozwiązywanie równań nieliniowych
T-L-4Regresja liniowa.
T-L-5Aproksymacja.
T-L-6Regresja nieliniowa.
T-L-7Całkowanie numeryczne.
T-L-8Przestrzeń 3D w programie AutoCAD.
T-L-9Rysunek 3D szkieletowy.
T-L-10Bryły ACIS. Model domu.
T-L-11Bryły ACIS. Model domu. cd.
T-L-12Bryły ACIS. Model domu. cd.
T-L-14Przekroje.
T-L-15Rzuty. Wydruki.
T-L-13Oglądanie rysunku w przestrzeni.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z przykładowymi rozwiązaniami zadań.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne w sali komputerowej.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie z wykonania powierzonych zadań na poszczególnych zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykladu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie potrzebę samokształcenia.
3,5
4,0
4,5
5,0