Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IS_1A_S1/A/03_U01 | Potrafi poprawnie dobrać narzędzia analityczne i numeryczne do przedstawianych zagadnienień inżynierskich. Potrafi ocenić i poprawnie wykorzystać, z zachowaniem praw autorskich informacje przedstawione w zasobach siecii Internet. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IS_1A_U02 | Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa urządzeń oraz instalacji z zakresu inżynierii środowiska |
---|
IS_1A_U08 | Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót z zakresu inżynierii środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Wykorzystanie programu MathCad do obliczeń. |
---|
C-2 | Arkusz kalkulacyjny jako narzędzie do projektowania zestawień, baz, kalkulacji. |
C-3 | Wykształcenie umiejętności weryfikacji informacji przedstawianych na stronach internetowych. |
C-4 | Wyrobienie nawyku przejrzystego i starannego przygotowania pracy. |
Treści programowe | T-W-1 | Wprowadzenie do środowiska pracy w MathCadzie-
deklarowanie zmiennych, funkcji, przedstawianie
funkcji w postaci stabelaryzowanej, wykresu. |
---|
T-W-2 | MathCAD - rozwiązywanie równań nieliniowych za pomocą funkcji
root, polyroots, Given.... Find.
Rozwiązywanie układów równań nieliniowych Given...Find. |
T-W-3 | MathCAD - operacje na macierzach. Wprowadzania macierzy, wyznacznik macierzy,
ekstremalne wartości, lub średnie wartości z kolumny, wiersza lub całej macierzy.
Obliczanie układu równań liniowych. Wprowadzenie danych macierzy z zewnętrznych
plików tekstowych. |
T-W-4 | Wprowadzenie do zasad pracy w arkuszach kalkulacyjnych.
Rodzaje adresów, pisanie wzorów, podstawowe funkcje. |
T-W-5 | Arkusz kalkulacyjny - funkcje arkuszy kalkulacyjnych: funkcje wyszukiwania,
warunkowe, sumowania warunkowego. |
T-W-6 | Arkusz kalkulacyjny - obsługa i projektowanie baz danych. |
T-W-7 | Zasady i normy edycji tekstów. Zasady projektowania multimedialnych prezentacji. |
T-L-1 | MathCad - podstawowe zadania obliczeniowe. Deklarowanie zmiennych. |
T-L-2 | Rozwiązywanie zagadnień, które wymagają policzenia miejsca zerowego lub ekstremum równania nieliniowego. |
T-L-3 | MathCAD - rachunek macierzowy |
T-L-4 | MathCAD - zastosowanie funkcji Given...Maximize, Given....Minimize (poszukiwanie
maksymalnej lub minimalnej wartości funkcji celu) |
T-L-5 | Excel - podstawowe ćwiczenia na tworzenie prostych aplikacji. |
T-L-6 | Excel - projektowanie baz danych.
Obsługa baz danych przy pomocny wbudowanych funkcji arkusza kalkulacyjnego.
Tworzenie raportów tabel przestawnych. |
T-L-7 | Excel - projektowanie aplikacji przy pomocy zaawansowanych, zagnieżdżonych funkcji. |
T-L-8 | Edytor tekstu - przygotowanie wzorca pracy magisterskiej. Obsługa styli.
Definiowanie rozdziałów, tworzenie spisów treści. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie ustne każdego zagadnienia z wykładu na laborotariach o tej samej tematyce. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie z wykonania powierzonych zadań na poszczególne zajęcia. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Wykonanie samodzielnie zadania na wyższą ocenę, po wcześniejszej
pisemnej deklaracji o przystąpieniu do zdawania na ocenę dobrą lub bardzo dobrą. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi wykonać zestawienie w arkuszu kalkulacyjnym. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |