Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IS_1A_S1/C/13_U01 | Potrafi dokonać prostego doboru urządzenia oraz analizować i ocenić wpływ urządzenia, procesu na środowisko |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IS_1A_U11 | Potrafi dokonać doboru i wykorzystać różne materiały oraz urządzenia w budowie instalacji z zakresu inżynierii środowiska |
---|
IS_1A_U20 | Umie analizować i ocenić wpływ urządzenia, procesu, technologii lub systemu na środowisko |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-4 | potrafi dokonać klasyfikacji urządzeń oraz instalacji |
---|
C-5 | Potrafi korzystać z technologii informacyjnych w zakresie pomiarów w inżynierii środowiska |
Treści programowe | T-W-1 | Wstęp. Pomiary proste i złożone, pomiary podstawowych wielkości w inżynierii środowiska: temperatura, ciśnienie, wilgotność, strumień objętości, strumień ciepła. Urządzenia pomiarowe, niedokładności pomiaru, obliczenia, porównanie dla różnych urządzeń pomiarowych. |
---|
T-W-7 | Elementy automatycznej regulacji instalacji instalacji wentylacji, podstawowe informacje o regulacji central wentylacyjnych. |
T-W-3 | Termowizja, pomiar pola temperatur kamerą termowizyjną, termomodernizacja budynków, oprogramowanie. Regulacja parametrów mikroklimatu w pomieszczeniach. |
T-W-2 | Strumień ciepła, pomiary zużytego ciepła c.o., podział kosztów ogrzewania, ciepłomierze |
T-W-5 | Pompy i wentylatory jako urządzenia do regulacji w instalacjach |
T-W-4 | Zawory regulacyjne temperatur, ciśnienia, zawory równoważące, upustowe - rodzaje, budowa, zasada działania, podstawowe informacje o zastosowaniu w instalacjach, napędy automatyczne zaworów. Zawory termostatyczne grzejnikowe |
T-W-6 | Elementy automatycznej regulacji instalacji co i cwu, podstawowe informacje, regulacja centralna |
T-L-1 | Wstęp. Pomiary proste i złożone, pomiary podstawowych wielkości w inżynierii środowiska: temperatura, ciśnienie, wilgotność, strumień objętości, strumień ciepła. Urządzenia pomiarowe, niedokładności pomiaru, obliczenia, porównanie dla różnych urządzeń pomiarowych. |
T-L-7 | Elementy automatycznej regulacji instalacji instalacji wentylacji, podstawowe informacje o regulacji central wentylacyjnych. |
T-L-6 | Elementy automatycznej regulacji instalacji co i cwu, podstawowe informacje, regulacja centralna |
T-L-4 | Zawory regulacyjne temperatur, ciśnienia, zawory równoważące, upustowe - rodzaje, budowa, zasada działania, podstawowe informacje o zastosowaniu w instalacjach, napędy automatyczne zaworów. Zawory termostatyczne grzejnikowe |
T-L-3 | Termowizja, pomiar pola temperatur kamerą termowizyjną, termomodernizacja budynków, oprogramowanie. Regulacja parametrów mikroklimatu w pomieszczeniach. |
T-L-5 | Pompy i wentylatory jako urządzenia do regulacji w instalacjach |
T-L-2 | Strumień ciepła, pomiary zużytego ciepła c.o., podział kosztów ogrzewania, ciepłomierze |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny/wyjaśnienie |
---|
M-2 | Metody programowe/z użyciem komputera |
M-3 | Metody praktyczne/pokaz, ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonania poszczególnych ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | umie jedynie w dostatecznym stopniu rozwiązać zagadnienia zwiazane z pomiarami i regulacją w inżynierii środowiska, poprawnie przygotował sprawozdania bez głębszej analizy wyników, umie w sposób podstawowy scharakteryzować zastosowanie zaworów regulacyjnych |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |