Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IS_1A_S1/C/11_U01 | Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi stosować przepisy prawa budowlanego, wodnego i ochrony środowiska. Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla inżynierii środowiska oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IS_1A_U05 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
---|
IS_1A_U10 | Potrafi stosować przepisy prawa budowlanego, wodnego i ochrony środowiska |
IS_1A_U18 | Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla inżynierii środowiska oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ocena i sposoby eksploatacji systemów melioracyjnych |
---|
Treści programowe | T-W-4 | Charakterystyka systemów nawodnień. |
---|
T-W-6 | Odwodnienia powierzchni dróg, ulic i placów. |
T-W-5 | Regulacja stosunków wodnych w glebie - drenowanie. |
T-W-8 | Przepusty drogowe, rynny, studnie chłonnei baseny odparowujące, wpusty deszczowe. |
T-W-2 | Czynniki wpływające na stosunki wodne gleby. |
T-W-1 | Cele i zadania melioracji terenów zurbanizowanych i rolniczych. |
T-P-1 | Projektowanie systemów nawadniających i odwadniających. |
T-W-7 | Ukształtowanie poprzeczne korony drogi, muldy podłużne, rowy przydrożne, rowy stokowe, rowy odprowadzające. |
T-W-3 | Dopuszczalne poziomy wód gruntowych - przyczyny podtopień oraz niedoborów wodnych |
Metody nauczania | M-4 | Ćwiczenia projektowe |
---|
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
M-1 | Wykład informacyjny prezentujący zagadnienia teoretyczne |
M-2 | Prezentacja multimedialna z użyciem komputera i projektora |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Oceny cząstkowe w trakcie realizacji ćwiczeń projektowych za wiedzą potrzebną do realizacji projektu. Ocena za projekt |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena za egzamin przeprowadzony po odbytych wykłądach w formie pisemnej. Ocena podsumuwująca osiągnięte efekty uczenia się |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student poprawnie rozwiązuje jedynie wybrane rozwiązania inżynierskie związane z projektowaniem systemów nawadniających |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |