Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IS_2A_N2/C/01_W01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować pojęcie zrównoważonego rozwoju i uzasadnić konieczność poszukiwania odnawialnych żródeł energii. Powinien znać współcześnie stosowane w inżynierii środowiska technologie proekologiczne i umieć scharakteryzować podstawowe niekonwencjonalne żródła energii. Ma wiedzę niezbędną do zrozumienia społecznych, prawnych, ekonomicznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływu realizacji inwestycji technicznych na środowisko. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IS_2A_W03 | Zna dostępne technologie chroniące środowisko, zna zasady analizy rozwiązań technicznych w inżynierii środowiska, budownictwie i przemyśle pod kątem określenia ich wpływu na środowisko |
---|
IS_2A_W04 | Ma wiedzę na temat zagadnień modelowania procesów, konfiguracji systemów oraz urządzeń inżynierii środowiska |
IS_2A_W10 | Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności |
IS_2A_W13 | Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w inżynierii środowiska |
IS_2A_W14 | Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, w tym wpływu realizacji inwestycji technicznych na środowisko; ma uporządkowana wiedzę w zakresie identyfikowania zagrożeń, zna środki bezpieczeństwa i ochrony oraz kryteria ich doboru |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W04 | ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
T2A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_W08 | ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA2_W03 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
InzA2_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z koncepcją zrównoważonego rozwoju ze szczególnym uwzględnieniem tematyki niekonwencjonalnych żródeł energii i technologii proekologicznych |
---|
C-2 | Ukształtowanie umiejętności zrozumienia istoty niekonwencjonalnych rozwiązań wytwarzania, przetwarzania, przechowywania i przesyłania energii i procesów technologicznych stosowanych w technologiach proekologicznych |
Treści programowe | T-P-1 | Analiza wybranego zagadnienia związanego z zastosowaniem technologii proekologicznych. Przygotowanie projektu w formie prezentacji/referatu. |
---|
T-W-1 | Zanieczyszczenie powietrza a zmiana klimatu. Odnawialne źródła enrgii. |
T-W-2 | Energia wody, wiatru i promieniowania słonecznego i jej wykorzystanie. |
T-W-3 | Energia geotermalna i jej wykorzystanie. |
T-W-4 | Zastosowanie ogniw fotowoltaicznych; |
T-W-5 | Budownictwo ekologiczne; Certyfikaty energetyczne; Budownictwo energooszczędne; Budowlane materiały ekologiczne; Ekologiczne technologie w budownictwie |
T-W-6 | Pasywne i aktywne systemy wykorzystania energii słonecznej. |
T-W-7 | Pompy ciepła; |
T-W-8 | Biomasa jako odnawialne źródło energii; Biogaz; Zastosowanie ogniw paliwowych; Wodór jako paliwo przyszłości; |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny i problemowy |
---|
M-2 | Prezentacja multimedialna i film video |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
M-4 | Metoda ćwiczeń projektowych (prezentacje) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena z ćwiczeń projektowych zostanie wystawiona na podstawie samodzielnie wykonanego przez studenta zadania projektowego/prezentacji lub referatu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student ma jedynie podstawową wiedzę na temat zrównoważonego rozwoju, technologii proekologicznych i odnawialnych źródeł energii. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |